Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 43 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 850
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Med den vanlige HD dekoderen til Canal Digital (ikke PVR), så får man bare bilde og ikke lyd. Jeg var ikke klar over at PVRen også ga lyd.
    Ok, da får jeg altså bilde men ikke lyd.(Så ikke at det var PVR-modellen som hadde lyd.)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et snodig problem oppsto i dag med min PVR mottaker. Når jeg velger radiooversikt fra menyen, så slår mottakeren seg av.... dette skjer hver gang jeg ønsker å gå inn i menyen.

Noen som har samme problemet? evt. en løsning?

Edit: Mottakeren har nyeste fw

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andbakk
    Et snodig problem oppsto i dag med min PVR mottaker. Når jeg velger radiooversikt fra menyen, så slår mottakeren seg av.... dette skjer hver gang jeg ønsker å gå inn i menyen.

Noen som har samme problemet? evt. en løsning?

Edit: Mottakeren har nyeste fw
    Opplevde det samme og fant ut at det skjer når man har valgt en favorittkanalliste uten radiokanaler i seg.
    Løses ved å velge CD (A) sin kanalliste før man velger en radiokanal. Eller legge radiokanalene i favorittlista.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg har ingen radiokanaler i favorittlista mi. Takker for svaret

Newcomer Audifil sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey,

Er sikkert mange av dere som har gått fra simpel CD tuner og over til HD tuner med eller uten PVR.
    Jeg fikk i går en PDP-508XD opp på veggen i stua og har den simple tuneren med bare scart utgang, jeg er ikke så interessert i alle HD kanaler osv enda, da det blir lite tid til generel tv titting.

Så det jeg lurer på er om det utgjør noe stor forskjell på bilde og oppgradere til en Hd tuner for å få HDMI til tv`en istedenfor scart, selvom jeg ikke skal kjøre HD materiale på den.
    Vet jo at HDMI er bedre enn scart, men kvaliteten på tuner har jo litt å si også..

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes overgangen var merkbart bedre, selv på de vanlige kanalene. Dette med at vi får et absolutt digitalt signal helt frem til TV via hdmi hjelper nok en del. Utover det, vil det å sikre seg tilgang til HD sendingene gi flere gode opplevelser på din nye Pioneer, som ikke er noe å utsette.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke du skal forvente for stor forbedring hvis du går fra RGB Scart til HDMI. Men jeg synes samtidig at CDs PVR mottaker gir deg noen fine funksjoner i forhold til din gamle tuner, slik at jeg godt kan anbefale deg denne. Den simple HD-mottakeren uten PVR vil jeg ikke anbefale. Da kan du like gjerne beholde den du har..

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke enig.
    For min del synes jeg det er best med muligheten til å bruke hdmi, og bildet er bedre til og med ved bruk av den " simple " HD tuneren til CD. Skal man sammenligne bildet på en cdc som CD har og sagem HD, så vil jeg påstå at man har et generelt sett bedre bilde på sistnevnte, men klart, det er også en faktor hvilken skjerm man sitter med.
    Man får via hd mottakeren, i tillegg til HD og hdmi, flere kanaler og prisen på en lapp er den verd.

Skal ikke si at Sagem er bedre enn andre HD tunere der ute, for det kan vi vel konstatere med en gang... at det er den ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SW oppgardering i natt ?

Hei.

Har CD oppgradert softwaren i PVR tuneren i natt ?
    Når eg våkna i dag tidleg så var tuneren påslått og eg måtte gå gjennom innstalasjons prossedyra på nytt.
    He merka ei endring, når ein trykker på "info" knappen så kjeme menyen opp nede og ikkje øverst som tidlegare.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emoll76
    Er ikke enig.
    For min del synes jeg det er best med muligheten til å bruke hdmi, og bildet er bedre til og med ved bruk av den " simple " HD tuneren til CD. Skal man sammenligne bildet på en cdc som CD har og sagem HD, så vil jeg påstå at man har et generelt sett bedre bilde på sistnevnte, men klart, det er også en faktor hvilken skjerm man sitter med.
    Man får via hd mottakeren, i tillegg til HD og hdmi, flere kanaler og prisen på en lapp er den verd.

Skal ikke si at Sagem er bedre enn andre HD tunere der ute, for det kan vi vel konstatere med en gang... at det er den ikke.
    Jeg foretrekker også HDMI. Jeg ville bare ikke overdrive forbedringene fra RGB Scart til HDMI for SD. Men det er bedre via HDMI på HD-tunerene. Men PVR-tuneren gir faktisk bedre bilde på SD via HDMI enn den simple CD Sagem tuneren. Jeg har begge to. Med HD er de relativt like.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det denne HD PVR Canal Digital tilbyr? SAGEM Support Center

Edit: Det ser jeg etter hvert at det ikke er. Noen som kjenner link til full spec på HD PVR som Canal Digital tilbyr? Litt sparsommelig med info på CD's hjemmesider. Med en produktbetegnelse er det i alle fall mulig å lete opp andres erfaringer med denne dekoderen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vil jeg oppleve samme problemer med tunerene fra cd som sagem sin for riks-tv.

Jeg har for tiden riks-tv, men vurderer å gå over til cd for å få tilgang til hd-kanaler et generelt bedre tilbud. Jeg har en pioneer 5080xa og har problemer med at sagemtuneren fra riks-tv ikke takler å stå sammen med tv'n. har forstått at dette kommer av at tv'en forstyrrer signalet mellom fjernkontroll og tuner eller noe i den duren. det jeg nå lurer på før jeg går til anskaffelse av hd-tuner fra cd, er om noen har erfaring med denne kombinasjonen (pioneer 5080xa og tuner fr cd)og om samme problem vil oppstå etter som cd også bruker sagem. Evt tips til hva jeg kan gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Settepotet
    Har hatt denne dekoderen en stund nå, og har lagt merke til et par ting.

Lyden kjøres ut via coax til reciever her, og synes denne henger etter bildet en smule? Flere som sliter med dette? Har jeg lyden på TV'en (via HDMI) så er lyden normal.

Og dekoderen låses seg en gang i blandt. Bildet er fryst og dekoderen reagerer ikke på noen kommandoer, men lyden går som normalt. Må trekke ut strømkabelen, og restarte.
    Har kjøpt en Philips42PFL7403D. Denne har en grafikkmotor som bruker litt tid på å behandle bildet. Dette synes tydelig når jeg ser på den i butikk. Registrerer da at bildet henger litt etter andre sjkermer.

Av denne grunn må lyden også forsinkes tilsvarende. Jeg må derfor ta lyden via tv´n for at den skal være synkron.

Tipper dette også er ditt problem. Du går dermed glipp av digital lyd med fiberkabel. På min tv er det digital lydutgang med koaks (RCA kontakt). Tror neppe du hører særlig forskjell om lyden går via TV, bortsett fra at den blir synkron med bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodtVoksen
    Du trenger strengt tatt ikke bytte lnb, men du må ha en lnb med 2 utganger og strekke 2 coaxer til tuneren. Det er en forutsetning for at tuneren skal virke (opptak fra en annen kanal enn den du ser på, oppdatering av programvare, den leveres med gammel programvare)
    Det kommer en lnb med 4 utganger i separat post-sending til deg. Generøst nok av Canal Digital.
    Fikk den nye quad-lnb'en i posten forleden (venter fremdeles på Hd-PVR boksen). Det var en monteringsveildning med, men den viser et scenario hvor man bare har ett mikrohode på disken. Jeg kjøpte mitt for noen år siden da de solgte "nordisk parabol" (eller hva det nå het -den har ihvertfall to hoder). Er det det hodet som ligger lengst øst eller lengst vest som skal byttes?
    Strengt tatt trenger jeg vel ikke det andre hodet og kunne sikkert klart meg med en annen "arm" på parabolen, men sånt ligger vel ikke å slenger i krokene.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gundog
    Fikk den nye quad-lnb'en i posten forleden (venter fremdeles på Hd-PVR boksen). Det var en monteringsveildning med, men den viser et scenario hvor man bare har ett mikrohode på disken. Jeg kjøpte mitt for noen år siden da de solgte "nordisk parabol" (eller hva det nå het -den har ihvertfall to hoder). Er det det hodet som ligger lengst øst eller lengst vest som skal byttes?
    Strengt tatt trenger jeg vel ikke det andre hodet og kunne sikkert klart meg med en annen "arm" på parabolen, men sånt ligger vel ikke å slenger i krokene.
    Hvis du har LNB hoder (5-øst & 1-west) så skal hodet lengst øst på antenna byttes. Signalet er speilet i antenna så derfor blir logikken motsatt av det man ofte skulle tro.

Hvis du får noen til å holde handa over LNB og Canal Digital signalet forsvinner så er du 110% sikker på at du har funnet riktig LNB ( en blikkboks over LNB gjør samme nytten).

Du må trekke to kabler fra den nye LNB'en direkte til de to tuner inngangene på HD-PVR'n (men det viste du sikkert).

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD HD tuner - får ikke inn sirius

Får ikke signal fra det lnb-huet som tar inn sirius. Har to stk lnb der en står 1øW og en 5øØ. Får inn thor fint, men ikke sirius som sagt. Har hørt folk si CD sin HD tuner ikke støtter LNB switching, stemmer dette? Kan jeg klage på dette eller må jeg rett og slett kjøpe en ny tuner?

Har stil thor på port 1 og sirius på 2, i setup på CD boksen, skal være riktig, men får ikke noe fra sisius.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Får ikke signal fra det lnb-huet som tar inn sirius. Har to stk lnb der en står 1øW og en 5øØ. Får inn thor fint, men ikke sirius som sagt. Har hørt folk si CD sin HD tuner ikke støtter LNB switching, stemmer dette? Kan jeg klage på dette eller må jeg rett og slett kjøpe en ny tuner?

Har stil thor på port 1 og sirius på 2, i setup på CD boksen, skal være riktig, men får ikke noe fra sisius.
    Du får bare inn Canal Digitals kanaler med Canal Digitals HD bokser (de fungerer som rene Canal Digital dekodere). Skal du motta Sirius eller en annen satellitt posisjon så må du benytte en annen mottager i tillegg.

Hvis du forsøker en annen mottager og ikke får det til å fungere så kan det være fordi du har byttet om LNB'ene. Når du står foran antennen og ser inn mot LNB'ene så skal LNB'en til høyre motta 1-vest/CD mens LNB'en lengst til venstre skal motta 5-øst/Sirius. Dvs. 5-øst/Sirius mottas på LNB'en lengst vest på antenna. For å sjekke om du har koblet alt riktig så kan du dekke til LNB'en lengst øst (til høyre) på antenna - da SKAL Canal Digital bli borte.
    Hvis du har koblet LNB'ene feil så må du koble om LNB'er og justere antenna på nytt.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er koblet riktigt. Det kan være at den gamle lnb-en fra 2000 er for gammel? Dette begynner å bli leit da man kan velge satelit til de to portene i setupen til tuneren. Er vel firmware som låser den da eller? Regner heller ikke med at Canal Digital gidder å gi ut noen oppdatering som lar den ta inn fler sat. De har aldri komt med oppd. så hvorfor skulle de det nå?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Det er koblet riktigt. Det kan være at den gamle lnb-en fra 2000 er for gammel? Dette begynner å bli leit da man kan velge satelit til de to portene i setupen til tuneren. Er vel firmware som låser den da eller? Regner heller ikke med at Canal Digital gidder å gi ut noen oppdatering som lar den ta inn fler sat. De har aldri komt med oppd. så hvorfor skulle de det nå?
    Dersom du benytter CD HD boks (eller HD PVR) så vil du kun få inn CD kanalene på 1-vest. Du vil heller ikke få inn free to air kanaler fra østeuropa som sendes på 1-vest med CDs HD bokser. Hvis det er et problem med LNB'en så skulle ikke CD fungert.

Sagem har kommet med ny software til HD dekoderen minst 4-5 ganger siden den ble lansert (bugfix,EPG osv). HDPVR er oppdatert en gang så vidt jeg kan huske. Jeg tror neppe det kommer oppdatering for flere satellitter. Tror i utgangspunktet ikke Sagem har støtte for dette. Har heller ikke sett noen free to air HD bokser som kan motta flere satellitter (slik man kan med f.eks. Pace,Humax,TopField osv).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Dersom du benytter CD HD boks (eller HD PVR) så vil du kun få inn CD kanalene på 1-vest. Du vil heller ikke få inn free to air kanaler fra østeuropa som sendes på 1-vest med CDs HD bokser.
    Har en liten haug med disse på Force mottakeren min idag. De vil nok ikke bli savnet når jeg bytter til HD PVR boksen......men det er jo litt irriterende at andre skal bestemme at jeg ikke skal se dem da.

Side 33 av 43 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •