Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 43 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 850
    Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up

Det tar tid hos CD. Nå har det gått en uke siden jeg bestilte hd mottakeren. Har ikke sett snurten av den enda

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Det tar tid hos CD. Nå har det gått en uke siden jeg bestilte hd mottakeren. Har ikke sett snurten av den enda
    Det kan vel hende de har en del å henge fingrene i nå. Du er nok ikke den eneste som har bestilt HD-tuner før EM. Det var kanskje litt optimistisk å bestille tuneren én uke før avspark?...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg har vært kunde hos CD i mange år. Jeg fikk nytt kort da jeg fikk HD-tuneren i fjor. Jeg fikk nytt kort igjen da jeg fikk HD-PVR-tuneren i år..

Er hd tuneren låst til det kortet som følger med eller kan man bruke andre canal digital kort i hd tuneren.

morten

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest så mye negativt om den nye HD pvr til CD. Er det en annen bra HD pvr dekoder som kan anbefales der man kan bruke CD sitt kort.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Er hd tuneren låst til det kortet som følger med eller kan man bruke andre canal digital kort i hd tuneren.

morten
    Jeg har flere tuner fra CD og har byttet kortene i mellom tunerene uten problemer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Har lest så mye negativt om den nye HD pvr til CD. Er det en annen bra HD pvr dekoder som kan anbefales der man kan bruke CD sitt kort.
    Jeg også, men min fungerer fint og bråker heller ikke. Er ikke vant til noe særlig mer brukervennlighet enn denne leverer uansett. Har derimot hatt problemer med lyden på HD-kanalene, men det ser ut til at det er sendingene som er problemet, og ikke mottakeren. Kjøper du via telefon/nett har du jo 30 dagers angrefrist, så hvorfor ikke prøve selv?

Har derimot et annet problem, som jeg ikke vet om skyldes sendingene eller mottakeren. Har tatt opp noen filmer på Silver HD og et par tre ganger henger bildet seg opp midt i filmen - kan være harddisken, som jeg har erfart flere ganger på Grundig PVR 6450, men håper det er sendingene. Noen som sliter med det samme?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk i dag min hd mottaker. Det manglet bare fjernkontroll og lnb Må jeg bytte lnb foresten? Husker ikke fabrikatet men det sto noe om 0,2 på esken husker jeg. Bytta den for 2mnd siden ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger strengt tatt ikke bytte lnb, men du må ha en lnb med 2 utganger og strekke 2 coaxer til tuneren. Det er en forutsetning for at tuneren skal virke (opptak fra en annen kanal enn den du ser på, oppdatering av programvare, den leveres med gammel programvare)
    Det kommer en lnb med 4 utganger i separat post-sending til deg. Generøst nok av Canal Digital.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare en sagem hd mottaker uten hardisk. Trenger jeg to coax inn da? Oppdatering/tv signaler går vel på den samme på denne?

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger bare en, Atle99.

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Da må jeg få ny mottaker igjen. Andre gang nå.
    Får et sinnsykt skurr i høyttalerene når jeg skifter kanal eller går inn i menyen på mottakeren. Sikkert en spenningsfeil i utgangen til koaks, tenker jeg, uten at jeg er hundre prosent sikker der.
    Kan hvertfall se bortfra at det skulle være recieveren, for fenomenet inntreffer bare ved bruk av sagem hd mott og dig utg.
    Snakket med CD, og de var ikke vanskelig denne gangen heller, så de skal ha pluss i margen igjen, for å sende ut ny, uten noe akk og jammen.
    Maksimalt uheldig, mente han

De ytret ved siden av dette misnøyen med tiden det har tatt for å få ny software ut til bruker. Ikke særlig bra for Can Dig at Sagem soser såpass mye og lar det drøye ut så lenge som det har gjort.
    Tenker det er mange der ute som håper på en software som skal fikse litt på barnesykdommene, men det virker ikke som Sagem skal klare det.

Canal Digital bør vel snart si opp avtalen med Sagem, og sende ut nye mottakere til alle som krever det, av et helt annet merke, som leverer bilde og lyd slik det er ment, og som man også betaler ganske mye for.
    Med tanke på at disse boksene kostet oss 1000,- spenn samtidig som man betaler 550,- per mnd, med 12 mnd binding, så bør hvertfall mottakeren virke som den skal.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går og venter på at cd skal klare å sende meg en fjernkontroll til sagem hd mottakeren som jeg fikk i forrige uke. Fikk svar på en mail jeg sendte dem for noen dager siden, der kunne de opplyse at det tok fra 5-10 dager før jeg fikk den Hvis det er noen som har en sånn fjernis liggende så hadde det vært veldig hyggelig å få låne den til jeg fikk min. Kanskje jeg kunne fått sett et par fotballkamper i hd før em er over

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det har vært nevnt før i denne tråden, men jeg lurer på om man får inn det digitale bakkenetttet på denne? Plugget i en vanlig antenne i dag og søkte etter kanaler, da det går rykter om at signalene er på plass her i N-Trøndelag. Men ingen kanaler kom opp.

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loce
    Mulig det har vært nevnt før i denne tråden, men jeg lurer på om man får inn det digitale bakkenetttet på denne? Plugget i en vanlig antenne i dag og søkte etter kanaler, da det går rykter om at signalene er på plass her i N-Trøndelag. Men ingen kanaler kom opp.
    Mulig at du kan få inn bilde på gratiskanalene (NRK) hvis mottakeren støtter MPEG4/H.264, men jeg er temmelig sikker på at du ikke får lyd.

Det norske bakkenettet bruker noe som heter HE-AAC lydsystem, og dette er det veldig få mottakere som støtter. Så vidt jeg vet er det bare Vantage HD 7100TS og Hyro 9000 ST som gir både HD-kanalene for Canal Digital fra satelitt og i tillegg lyd/bilde for gratiskanalene i bakkenettet.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Mulig at du kan få inn bilde på gratiskanalene (NRK) hvis mottakeren støtter MPEG4/H.264, men jeg er temmelig sikker på at du ikke får lyd.

Det norske bakkenettet bruker noe som heter HE-AAC lydsystem, og dette er det veldig få mottakere som støtter. Så vidt jeg vet er det bare Vantage HD 7100TS og Hyro 9000 ST som gir både HD-kanalene for Canal Digital fra satelitt og i tillegg lyd/bilde for gratiskanalene i bakkenettet.
    Her i Rogaland får jeg inn NRK med bilde og lyd på min CD HD PVR. Kan ogå ta opp programmer fra bakkenettet. Best opptak fra sat, men bakkenett er grei back-up om det er problemer med satelitten.

Dersom NRK skal sende OL-åpning/avslutning i HD via bakkenettet, men ikke på CD har jeg dermed også mulighet til å få med meg denne.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden på NRK kanalene (rikstv) fungerer på HD PVR dekoderen til Canal digital

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

viasat problem

Hei. Jeg har ett problem med min viasat tuner, den har tatt helt kvelden, men så har jeg fått lånt meg en som er helt lik, men den godtar jo ikke parabol kortet pga feil seriekode osv.. Noen tips om hvordan jeg kan ordne dette enkelt og kjapt. Viasat kundesenter er steng, og nett siden er nede... Brukbart:evil:
    Håper dere har noen gode tips:-D

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    Jaja, da lærte jeg noe nytt idag også ... ops:

Hva heter HD PVR mottakeren fra Canal Digital? Er det ikke en Sagem?
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    Det er vel bare på prøve her, så det er ikke sikkert det er signaler hele tiden. Det er vel ikke før i november bakkenettet skulle åpne her.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med den vanlige HD dekoderen til Canal Digital (ikke PVR), så får man bare bilde og ikke lyd. Jeg var ikke klar over at PVRen også ga lyd.

Side 32 av 43 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •