Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 43 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 850
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av esp
    Jeg har nettopp koblet opp CD sin HD-dekoder mot en panasonic 37PX80 via HDMI og opplever at bildet er blitt mindre enn før, altså at det er mye svart over, under og på hver side av bildet. Har trålet igjennom alle mulige "aspects" som TVen tilbyr, inkl 16x9 og automatisk, uten at det hjelper. Jeg har også sjekket om det er noen forskjell på 1080i, 720p, etc ut fra HD-dekoderen - men det er det altså ikke.

Websiden til CD sier ingenting om problemet og ei heller fant jeg noe relevant på avforum ved å søke.

Har noen tilsvarende opplevelser, evt forslag til løsninger?

Edit: Av gammel vane zappet jeg rett til Discovery og lot den stå der under testingen. Problemet ser imidlertid ut til å gjelde kun Discovery og noen få andre fjasekanaler. TVer jeg har hatt tidligere har hatt en "automatic aspect"-funksjon som har zoomet over svarte områder som ligger i sendingen, men det ser ikke ut til at px80-en takler dette sendt på Discovery og noen andre fra canal digital.
    Discovery sender mye 4:3 letterbox(tror det er 14:9 sendt som 4:3). De sender aldri 16:9 på den vanlige Discovery kanalen. Det store flertallet av kanaler sender utelukkende 4:3.

HD mottageren viser 4:3 uten bildeforvrenging. Du kan overstyre dette ved å trykke på HD knappen på fjernkontrollen. Det er litt upraktisk siden dekoderen ikke husker settingen så du må trykke på HD knappen igjen neste gang du zapper til en 4:3 kanal. På HD-PVR'en er dette noe bedre siden den husker valget utført med knappen på fjernkontrollen ( On Demand knappen på HD-PVR).

Newcomer esp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    HD mottageren viser 4:3 uten bildeforvrenging. Du kan overstyre dette ved å trykke på HD knappen på fjernkontrollen. Det er litt upraktisk siden dekoderen ikke husker settingen så du må trykke på HD knappen igjen neste gang du zapper til en 4:3 kanal. På HD-PVR'en er dette noe bedre siden den husker valget utført med knappen på fjernkontrollen ( On Demand knappen på HD-PVR).

Ah, det funker fint Takk for tips.

...men, er ikke dette egentlig litt fjasete? Tenk så mange tanter og onkler som ikke vet om dette, og fortsetter å ha 28" bilde på den nye shiny 37" de har kjøpt.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av esp
    Ah, det funker fint Takk for tips.

...men, er ikke dette egentlig litt fjasete? Tenk så mange tanter og onkler som ikke vet om dette, og fortsetter å ha 28" bilde på den nye shiny 37" de har kjøpt.
    Fjasete å vise bildet i korrekt AR? Jeg vil mye heller se korrekt AR enn å strekke ut bildet og få fete korte mennesker på skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry. Postet i feil tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan denne fungerer opp mot universalfjernkontroller? Har hørt at disse dekoderne kan være trøblete mtp å koble de mot en slik kontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg endelig fått testet HD PVR 101-ST`en min. Har dukket opp noen "problemer"
    håper noen kan hjelpe meg.
    1 Hvordan fører jeg ting jeg har tatt opp hdd i tuneren, over til pc. Jeg så en plass at verken nettverks porten eller usb var aktivisert. Må vel gå å lure tuneren slik at man kan gjøre det?
    2 Etter jeg instalerte tuneren, får jeg ikke på texttv med tv fjernkontrollen. Har flere samme problem? Er mye bedre texttv på tv`en.

Newcomer Sgt.Stav sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått meg denne hd tuneren nede i stua på tv.
    Tv er en Samsung F86 40 tommer.
    Denne tuneren hadde tydeligvis et problem med denne tv.
    Hver jækla gang man slår den i standby med fjernkontrollen, så blir den umulig og slå på igjen uten fjerning av strømkontakt. (fysisk nappe ut stømsignalet til boksen)

Dette problemet ble bekreftet hos cd support, som spurte om jeg hadde denne tv spesifikk da jeg ringte.
    De sa ett eller annet om at tv sendte ut noe signal som blokka for hd tuneren eller noe.(den forklaringa var vag, skjønte ikke hva de mente)

Så nå slår jeg ikke av tuneren i det hele tatt, gidder jo ikke nappe ut strømmen hver gang jeg skal se på tv.
    Synest dette var et heidundrande merkelig problem??

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hver jækla gang man slår den i standby med fjernkontrollen, så blir den umulig og slå på igjen uten fjerning av strømkontakt.
    Tror ikke dette har med TVen å gjøre. Har det samme problemet med min Pioneer. Jeg klarer meg heldigvis med å holde inne power-knappen til mottakeren booter.

Ellers så booter den selv ganske ofte. Skjer når jeg skifter kanal.

CD har lært av Microsoft, send ut en nesten stabil versjon, la kundene teste ferdig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger man nytt kort?

Har gamle tuneren til CD satelitt. Har kjøpt ny HD-flatskjerm og har i den forbindelsen kjøpt en brukt HD-tuner fra CD digital.

Trenger jeg da et nytt kort eller kan jeg bare plugge i det gamle (ca 1 år gammelt) og gjøre et kanalsøk.

(Har forresten family abonnement)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cocytor
    Har gamle tuneren til CD satelitt. Har kjøpt ny HD-flatskjerm og har i den forbindelsen kjøpt en brukt HD-tuner fra CD digital.

Trenger jeg da et nytt kort eller kan jeg bare plugge i det gamle (ca 1 år gammelt) og gjøre et kanalsøk.

(Har forresten family abonnement)
    Du bør kontakte CD og få registert boksen over til deg, pga pairing.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg bestil meg en hd mottaker jeg også. Følger det med hdmi kabel på canaldigital sin? Sagem.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    da har jeg bestil meg en hd mottaker jeg også. Følger det med hdmi kabel på canaldigital sin? Sagem.
    Ja. 1 stk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit: feil forum

Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Snart forsvinner de analoge TV-signaler i Bergen og jeg har funnet ut at vi vil tegne Norgespakken abo. hos CD med mottakeren HD PVR 101-ST.
    Vi ser relativt lite på TV, ca. 1 til 2 timer pr dag men ønsker å kunne ta opp fra en kanal og se på en annen.
    Er dette mulig med denne pakken?

Hilsen Strilen fra utforbi............

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stril
    Hei.

Snart forsvinner de analoge TV-signaler i Bergen og jeg har funnet ut at vi vil tegne Norgespakken abo. hos CD med mottakeren HD PVR 101-ST.
    Vi ser relativt lite på TV, ca. 1 til 2 timer pr dag men ønsker å kunne ta opp fra en kanal og se på en annen.
    Er dette mulig med denne pakken?

Ser ut som det er mulig men du får ikke en eneste HD kanal med Norgespakken.
    https://www.canaldigital.no/template...____22138.aspx

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Ser ut som det er mulig men du får ikke en eneste HD kanal med Norgespakken.
    https://www.canaldigital.no/template...____22138.aspx

du får HD kanaler på norgespakken med å betale 99 kr måned i tillegg, men da er det likegreit å kjøpe seg family.......

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en mail til CD og ba de åpne hd kanalene til hd mottakeren som er i postsystemet. De sa det fulgte med nytt kort med mottakeren. Stemmer det? Fikk dere nytt kort? Jeg har hatt samme kort i ca 4 år.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en mail til CD og ba de åpne hd kanalene til hd mottakeren som er i postsystemet. De sa det fulgte med nytt kort med mottakeren. Stemmer det? Fikk dere nytt kort? Jeg har hatt samme kort i ca 4 år.
    Stemmer nok det.

Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for to greie svar.

Det blir nok kun Norgespakken med det første og mest sannsynlig HD kanalene som tillegg når ny flatskjerm er innkjøpt senere i år.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sa det fulgte med nytt kort med mottakeren. Stemmer det? Fikk dere nytt kort? Jeg har hatt samme kort i ca 4 år.
    Jeg har vært kunde hos CD i mange år. Jeg fikk nytt kort da jeg fikk HD-tuneren i fjor. Jeg fikk nytt kort igjen da jeg fikk HD-PVR-tuneren i år..

Side 31 av 43 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •