Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 43 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 850
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har prøvd å bytte kabler. Har kjøpt en HDMI kable til 600 kr som jeg til vanlig bruker på dvd spilleren. Det som er rart er at når jeg ser på dvd fungerer alt perfekt, mens ellers er det problemer med blåe prikker og at tv'n kobler seg ut til stadig het.

Dersom ikke CD oppdaterer software snart blir jeg å gå på veggene. For dersom problemene ikke forsvinner med software oppdaering er det sannsynligvis feil på tv'n og da vil jeg heve kjøpet!

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heldige Anton
    Jeg har prøvd å bytte kabler. Har kjøpt en HDMI kable til 600 kr som jeg til vanlig bruker på dvd spilleren. Det som er rart er at når jeg ser på dvd fungerer alt perfekt, mens ellers er det problemer med blåe prikker og at tv'n kobler seg ut til stadig het.

Dersom ikke CD oppdaterer software snart blir jeg å gå på veggene. For dersom problemene ikke forsvinner med software oppdaering er det sannsynligvis feil på tv'n og da vil jeg heve kjøpet!
    Dersom du mister bildet ofte ved HDMI fra dekoderen, skyldes det mest sansynlig at Samsungen din ikke er bakoverkompatibel med tidligere HDMI standarder. Det er en feil mange Samsung skjermer har. Snakk først med kundeservice hos CD på telefon.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Dersom du mister bildet ofte ved HDMI fra dekoderen, skyldes det mest sansynlig at Samsungen din ikke er bakoverkompatibel med tidligere HDMI standarder. Det er en feil mange Samsung skjermer har. Snakk først med kundeservice hos CD på telefon.
    Hei og takk for synspunkter.

Jeg har hatt tv'n på verksted 2 ganger hvor software har blitt oppgradert til nyere versjon begge ganger. Dette har ikke hjulpet. I tillegg har jeg byttet HD tuner 1 gang og den jeg har nå er kontrollert av en forhandler som koblet den opp i butikk mot mange forskjellige(ulike merker) tv'er i utstillingen. Tuneren fungerte perfekt der. Jeg har derfor konkludert med at det er feil på tv'en og jeg har i dag hevet kjøpet.

Blir nok å holde meg unna Samsung i fremtiden.:neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger hjelp til å få aktivert HDMI utgang igjen

Jeg forsøkte å skru av HD-signalet i mottakeren for å få korrigert TV3´s svært pinlige feilflagging av Formel-1 tidligere i dag (16/9 flagget som 4/3). Det som da skjedde er at mottakeren deaktiverte HDMI-utgangen, og jeg sitter nå med svart skjerm. Har bare hdmi her mot min Pioneer-skjerm. Hvordan får jeg aktivert HDMI igjen uten å gå inn i menyen? Bare å trykke på HD-knappen hjelper jo ikke...Har den gamle "gode" anal-digital HD-mottakeren...Takknemlig for hjelp!

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du ikke en scart liggende da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...nei har ikke noen scart...har heller ikke VHS-spiller eller hva nå man trenger scart til :wink: . Er jo litt nedtur å kjøpe en scartkabel for å få årna opp i dette....kan vel sikkert få lånt en, men hadde jo vært så mye enklere å bare tasta en kombinasjon på fjernkontrollen som fikser hele greia!

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: slå mottaker av og så på igjen eller "exit" så du ikke er i noen meny.
    2: Trykk på meny på fjernkontroll
    3: to trykk på pil ned
    4: press "ok"
    5: pil ned 1 gang
    6: press "ok"
    7: press "ok"
    8: trykk pil opp en gang
    9: pil venstre 1 gang
    10: trykk "ok" og så "exit"
    Hvis ikke det skjer noe, forsøk igjen. De er jo helt fjern disse fjernkontroll knappene.
    Regner med det likt meny system på alle dekoderene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk! Dette var heller ikke noe dumt alternativ

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fulgte forresten med en scart kabel med HD dekoderen. Så du burde slippe å kjøpe en. Etter min mening blir bildet på SD kanalene bedre ved å deaktivere HD, bruke scart og rgb. Man da får man desverre ikke HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk fiksa det nå, funka greit å gå igjennom lista der. Men TV3 har jeg ikke mye til overs for når det gjelder det tekniske. Er jo også en skandale at ikke Champions league har begynt i 16:9 enda, og når de først sender sport eller hva som helst annet i 16:9 flagger de det ofte galt som 4:3.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er også litt skuffet over kvaliteten på TV3 sendingene. Ser stor forskjell på Brann kampene (heia, heia) sendt på TV2 og kampene i Champions League sendt på TV3.
    Kanskje det blir litt bedre når ny transponder snart tas i bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Undertekst

Hei,

Har fått HD PVR'en fra CD i hus og OK fornøgd så langt men det er ein ting som er svært iriterende, det er at under tekstene på noen av Canal + (ikkje HD) kanalen visses i store fonter og svarte boks. Det ser heilt forferdelig ut!!!. Teksten er heilt fin på TV2 og HD kanalene samt min tidligare Grundig PVR. Så det store spørsmålet er det noe eg kan gjøre med instillingene eller er det noe vi må leve med??

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merlin333
    Hei,

Har fått HD PVR'en fra CD i hus og OK fornøgd så langt men det er ein ting som er svært iriterende, det er at under tekstene på noen av Canal + (ikkje HD) kanalen visses i store fonter og svarte boks. Det ser heilt forferdelig ut!!!. Teksten er heilt fin på TV2 og HD kanalene samt min tidligare Grundig PVR. Så det store spørsmålet er det noe eg kan gjøre med instillingene eller er det noe vi må leve med??
    Må nok leve med det. Underteksten du viser til er tele-tekst undertekst og den er ikke pen på denne boksen.
    TV2 bruker innbrent tekst fra studio mens HD kanalene bruker DVB undertekst.

Innbrent tekst = blir levert fra studio sammen med resten av bilde og kan ikke slåes av.
    Tele-tekst = underteksten bruker fontene til boksen og det er boksen som bestemmer hvordan den vises, den kan slåes av.
    DVB = Er en grafisk visning av underteksten og utseende bestemmes av programtilbyder, den kan slåes av.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Undertekst

Takker for tilbakemeldingen, selv om den var ikkje av den gode sorten. Kan det være håp om dei fikser det i ein oppdatering viss vi alle klager

Newcomer Yahaman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk HD boksen i posten i dag.. ( den uten PVR ) Har ikke koblet den opp enda.

Støtter den bruk av flere hoder nå..??? slik som beskrevet i manualen.

Er der kommet ny software til tuneren som retter opp problemene

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yahaman
    Fikk HD boksen i posten i dag.. ( den uten PVR ) Har ikke koblet den opp enda.

Støtter den bruk av flere hoder nå..??? slik som beskrevet i manualen.

Er der kommet ny software til tuneren som retter opp problemene
    Nei, har vel ikke vært noe oppdatering siden i fjor høst. Støtter ikke flere hoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denne dekoderen en stund nå, og har lagt merke til et par ting.

Lyden kjøres ut via coax til reciever her, og synes denne henger etter bildet en smule? Flere som sliter med dette? Har jeg lyden på TV'en (via HDMI) så er lyden normal.

Og dekoderen låses seg en gang i blandt. Bildet er fryst og dekoderen reagerer ikke på noen kommandoer, men lyden går som normalt. Må trekke ut strømkabelen, og restarte.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Settepotet
    Har hatt denne dekoderen en stund nå, og har lagt merke til et par ting.

Lyden kjøres ut via coax til reciever her, og synes denne henger etter bildet en smule? Flere som sliter med dette? Har jeg lyden på TV'en (via HDMI) så er lyden normal.

Og dekoderen låses seg en gang i blandt. Bildet er fryst og dekoderen reagerer ikke på noen kommandoer, men lyden går som normalt. Må trekke ut strømkabelen, og restarte.
    Hvis du leser gjennom tråden, vil du se at det er mange som sliter med disse problemene. Mange har fått ny tuner tilsendt. Ser ut som det er veldig variabel kvalitet på disse. Har selv ikke hatt noe problemer.

Newcomer esp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp koblet opp CD sin HD-dekoder mot en panasonic 37PX80 via HDMI og opplever at bildet er blitt mindre enn før, altså at det er mye svart over, under og på hver side av bildet. Har trålet igjennom alle mulige "aspects" som TVen tilbyr, inkl 16x9 og automatisk, uten at det hjelper. Jeg har også sjekket om det er noen forskjell på 1080i, 720p, etc ut fra HD-dekoderen - men det er det altså ikke.

Websiden til CD sier ingenting om problemet og ei heller fant jeg noe relevant på avforum ved å søke.

Har noen tilsvarende opplevelser, evt forslag til løsninger?

Edit: Av gammel vane zappet jeg rett til Discovery og lot den stå der under testingen. Problemet ser imidlertid ut til å gjelde kun Discovery og noen få andre fjasekanaler. TVer jeg har hatt tidligere har hatt en "automatic aspect"-funksjon som har zoomet over svarte områder som ligger i sendingen, men det ser ikke ut til at px80-en takler dette sendt på Discovery og noen andre fra canal digital.

Side 30 av 43 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •