Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 43 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 850
    Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av NAD-master
    Er det sånn at man må ha Viasat for å se TV3 og Canal Digital for a se TV2 og TVNorge? Må man ha to bokser/paraboler da?
    Korrekt. I denne sammenhengen blir det iallefall to tunere, samt dual-lnb.

Newcomer Håkon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Når en er kvitt abstinenser for at en ikke har champions league, klarer en seg med bare premier league. Husfreden blir bedre når en bare prioriterer noen fotball serier som Italia og England + tippeligaen.

Klar for premier league i HD på stor skjerm!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Sikkert bra, bortsett fra at den er ubrukelig på CD. Snakket med Tveco idag, de sier at bare de CDgodkjente boksene kan brukes........
    Tror nok dette er mer et offisielt svar enn et riktig svar. Svenskene som har gått opp denne løypa mer enn et halvt år tidligere enn oss, har bekreftet i sitt forum at andre HD-tunere fungerer også. Som oftest bedre enn CD sin tuner.

Ta en titt på:

Minhembio forum -> Humax HDCI-2000

Vurderer faktisk å bestille en HUMAX HDCI-2000. Dekker bedre mine behov enn CD sin.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD hevder de parrer kort og tuner. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette? Det er litt vesentlig for de som vurderer å kjøpe en tuner som ikke er 'godkjent' av CD. Jeg kjøpte disk og abo i høst og har lyst på noe annet enn 1kr tuneren som fulgte med. Den suger sju sorter skit.
    Litt OT kanskje, men ikek helt

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye forvirring her, ringte Tveco idag igjen og de påstår at selv om jeg har entertainpakka noe jeg har hatt i flere år med samme kort så må jeg ringe Canal digital og be om å få åpnet for HDkanalene....Noen som vet om dette stemmer?

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    CD hevder de parrer kort og tuner. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette? Det er litt vesentlig for de som vurderer å kjøpe en tuner som ikke er 'godkjent' av CD. Jeg kjøpte disk og abo i høst og har lyst på noe annet enn 1kr tuneren som fulgte med. Den suger sju sorter skit.
    Litt OT kanskje, men ikek helt
    Jeg hørte at dette var innført fra 1. april (eller deromkring) 2006.
    Selv kjøpte jeg en Viasatpakke til 350,- med dekoder og Viasat Gull.
    Samtidig kjøpte jeg 10krs pakka til Canal Digital. Den boksen har jeg kastet og bruker kortet på Viasat dekoderen (som også støtter Conax). Kortet fungerer helt fint. Dette var i september/oktober 2006. Så mitt svar er nei iallefall

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags oppløsning og frekvens sender CD i, og hva slags oppløsning støtter boksen?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig sender C+ HD kun 1080i. Vet ikke noe om frekvenser. Men det er sikkert 50Hz?. Det spekuleres i om de vil sende i 720P Når det skilles ut en egen C+ HD Sport. Men dette er ikke noe annet enn spekulasjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Foreløpig sender C+ HD kun 1080i. Vet ikke noe om frekvenser. Men det er sikkert 50Hz?. Det spekuleres i om de vil sende i 720P Når det skilles ut en egen C+ HD Sport. Men dette er ikke noe annet enn spekulasjoner.
    Mener å ha lest på svenske sider at de der sender noe i 1080i og noe i 720P.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Mye forvirring her, ringte Tveco idag igjen og de påstår at selv om jeg har entertainpakka noe jeg har hatt i flere år med samme kort så må jeg ringe Canal digital og be om å få åpnet for HDkanalene....Noen som vet om dette stemmer?
    Som andre også har nevnt, fungerer et såkalt parret kort fint med andre tunere. Det ser jeg selv, siden jeg har fått et slikt kort tilsendt i forbindelse med 10 kr pakka, og bruker kortet på uoffisiell tuner. Om HD kanalene er åpne i entertain skal jeg undersøke når jeg kommer hjem fra jobb.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jac12
    Mener å ha lest på svenske sider at de der sender noe i 1080i og noe i 720P.
    SVT HD sendes i 720p. Det ville ikke være unaturlig at CANAL+ SPORT HD sender 720p siden 1080i gjør at oppløsningen blir veldig dårlig når det er bevegelser i bildet og spesielt ved horisontal panorering av kamera som det gjøres ekstremt mye av i fotballsendinger.

720p er optimalt for sport og 1080i er optimalt for film. Det kommer sannsynligivis til å bli like vanlig med veksling mellom 720p/1080i som det nå er mellom 4:3/16:9. Det bør selvfølgelig tas hensyn til innholdet når det bestemmes hvilket format et program skal sendes i.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt HD tuneren fra CD kundeservice pr. tlf. Tuneren skal visst ankomme etter 1. febr. Så man kan bestille allerede idag hos og ikke vente til 1 febr. med å bestille. Jeg har Entertain pakke allerede idag, betaler 411+49 (rom 2) pr.mnd. Det rare er at CD krever jeg skal betale 411+49+49 (dvs. for et 3 rom!) itillegg til 12 mnd. bindingstid. I praksis betyr det at jeg må betale 49 ekstra for å få tilgang til alle HD kanalene. :-? Vel, vel... viktigste er få HD i stuen. HD tuneren Sagem har scart utgang og coax digital audio itillegg til HDMI. Da kan jeg benytte både min 32" tjukkas TV (Scart) for vanlig Tv sendinger og Projektor (HDMI) for HD sendinger. :-D

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mui27
    Da har jeg bestilt HD tuneren fra CD kundeservice pr. tlf. Tuneren skal visst ankomme etter 1. febr. Så man kan bestille allerede idag hos og ikke vente til 1 febr. med å bestille. Jeg har Entertain pakke allerede idag, betaler 411+49 (rom 2) pr.mnd. Det rare er at CD krever jeg skal betale 411+49+49 (dvs. for et 3 rom!) itillegg til 12 mnd. bindingstid. I praksis betyr det at jeg må betale 49 ekstra for å få tilgang til alle HD kanalene. :-? Vel, vel... viktigste er få HD i stuen. HD tuneren Sagem har scart utgang og coax digital audio itillegg til HDMI. Da kan jeg benytte både min 32" tjukkas TV (Scart) for vanlig Tv sendinger og Projektor (HDMI) for HD sendinger. :-D
    Jeg ringte CD og sa at jeg ikke trengte noe "rom2" abonement sammen med HD tuneren og det var greit. Brodern ringte og sa at han ville ha HD tuner og "rom2" abonnement men ikke hode med 2 utganger og det var også greit. Jeg hadde Entertain ab. som jeg tegnet tidligere i Januar og det var greit med ny binding på dette.

Da jeg ringte i går var de usikre på både om jeg kunne sllippe "rom2" og om jeg kunne få ny binding på entertain ab.

De sa at Elkjøp sin annonsering kom litt brått på dem og at de ikke hadde fått nok informasjon internt enda. Nå ser det i alle fall ut til at jeg får min HD tuner for 1990,- uten noe som helst tillegg i løpet av februar en gang.(Håper jeg)

Det jeg lurer på enda er om vi må betale kr 99,- pr.- mnd. for de ekstra HD kanalene om 11 mnd?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Som andre også har nevnt, fungerer et såkalt parret kort fint med andre tunere. Det ser jeg selv, siden jeg har fått et slikt kort tilsendt i forbindelse med 10 kr pakka, og bruker kortet på uoffisiell tuner. Om HD kanalene er åpne i entertain skal jeg undersøke når jeg kommer hjem fra jobb.
    Du må ha en godkjent HD boks fra CD for å få åpnet HD pakka, ergo den de leverer.
    Canal+ HD er en annen sak, ser ut som om den følger med C+ total pakka.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ice
    Det jeg lurer på enda er om vi må betale kr 99,- pr.- mnd. for de ekstra HD kanalene om 11 mnd?
    Det må du sannsynligvis men CD skriver at de vil lansere flere kanaler i HD pakka. Det er jo ikke mange som vil kjøpe HD pakke til 99kr. pr måned dersom
    den kun inneholder Discovery HD og Voom HD.

Regner med at det blir som hos Sky hvor man må betale ekstra for å få HD kanalene. Tror Sky's HD abbonement krever en "premium" pakke med SD kanaler og Sky+. Stølen vet sikkert mer om dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det må du sannsynligvis men CD skriver at de vil lansere flere kanaler i HD pakka. Det er jo ikke mange som vil kjøpe HD pakke til 99kr. pr måned dersom

Regner med at det blir som hos Sky hvor man må betale ekstra for å få HD kanalene. Tror Sky's HD abbonement krever en "premium" pakke med SD kanaler og Sky+. Stølen vet sikkert mer om dette.
    Tror ikke det blir så dyrt. Prisen de har satt nå er vel for å få "tilbudet" om gratis ut året til å virke bedere, 99.-pr mnd i rabatt resten av året.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1

Det er riktig.Du må ha full SkyPlus pakke for å få HD.Jeg tror det er 10£ i måneden ekstra for HD.Pr dato inneholder Sky 10-11 HD-kanaler.
    Stølen

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes de burde selge et rent HD abo. Jeg er overhodet ikke interessert i fotball og de 90% av kanalene fra land man ikke engang finner på globusen.
    Men nå blir man altså 'tvunget' over på komplett kanalpakke for å få HD på toppen. Det er triste greier.
    Familiepakka + HD, da er jeg i boks. Masse halvgode filmkanaler og sportsendinger er ikke interessant.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Jeg syntes de burde selge et rent HD abo. Jeg er overhodet ikke interessert i fotball og de 90% av kanalene fra land man ikke engang finner på globusen.
    Men nå blir man altså 'tvunget' over på komplett kanalpakke for å få HD på toppen. Det er triste greier.
    Familiepakka + HD, da er jeg i boks. Masse halvgode filmkanaler og sportsendinger er ikke interessant.
    Hør, hør! En mann etter mitt hjerte..og hjerne

Men så lenge Cd kjører det løpet de gjør, har vi nok fint lite valg... og det blir nok ikke så VELDIG mye bedre med NTV, spørs på utvalget av kanaler. Vi får se!

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris og en haug uinteressante kanaler nå en ting, men blir det for liten båndbredde på de nye HD-kanalene....DA blir det baluba!

Side 3 av 43 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •