Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 43 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 850
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har akuratt bestilt meg vantage 7100 tuner, men har ikkje HD-abon. Har kun entertain fra CD. Kan eg bare vente til HD-kanalene blir eindel av pakken, eller må eg bestille nytt abon.?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør bestille utvidet abonnement fra CD, når du har montert Vantagen.Ingen større vits tidligere. Kanalene aktiviseres kjapt, så du slipper vente særlig lenge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser dere forskjell?

Jeg har slått til, med HD-mottaker fra CD og 42" plasma fra Pioneer. Bildet er uten tvil det beste jeg har sett, med vanlig signal. HD-kanalene gir også stort sett gode bilder, selv om filmkilden ikke alltid er god nok.

På Sport HD så vises mye egenreklame, blant annet for å vise forskjellen mellom HD og SD. Men jeg SER IKKE FORSKJELL!!! Venstre og høyre bildeside skal vise HD og SD, men jeg ser ikke forskjell mellom sidene. Ikke engang når kameraet sveiper over gressbanen.

Jeg har satt opp dekoderen til å sende 1080i når det er HD-signal som skal vises.

Er det noen her som har samme erfaring? Kanskje til og med en løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terjeset
    Jeg har slått til, med HD-mottaker fra CD og 42" plasma fra Pioneer. Bildet er uten tvil det beste jeg har sett, med vanlig signal. HD-kanalene gir også stort sett gode bilder, selv om filmkilden ikke alltid er god nok.

På Sport HD så vises mye egenreklame, blant annet for å vise forskjellen mellom HD og SD. Men jeg SER IKKE FORSKJELL!!! Venstre og høyre bildeside skal vise HD og SD, men jeg ser ikke forskjell mellom sidene. Ikke engang når kameraet sveiper over gressbanen.

Jeg har satt opp dekoderen til å sende 1080i når det er HD-signal som skal vises.

Har en 37" lcd tv fra phillips og HD fra CD. Jeg ser ganske stor forskjell på høyre og venstre side. Se spesielt på reklameskiltene i bakgrunn. HD-siden er mye skarpere og klarere Dette blir gøy

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heldige Anton
    Hei. Jeg har en CD HD tuner som er tilkoblet en Samsung LCD M86BD46".

Jeg har følgende problemer som jeg tror er relatert til tuneren:

1. Flimring på tekststripen når tilkoblet med komponent kabler
    2. Tuneren låser seg og jeg må dra ut strømmen for å slå den på igjen
    3. Blåe prikker(snølignende) som beveger seg over hele skjermen i alle mulige fasonger

Legger ved noen bilder som illustrerer dette.

PS: Har nettopp hatt tv'n på service pga fikk ikke lyd via HDMI tilkobling.
    (Tv'n fungerer perfekt med dvd spiller og HDMI kablel.)

[ATTACH]Vedlegg 29028

Vedlegg 29029[/ATTACH]

Blir svært takknemlig for noen teorier eller tanker på disse problemene. Dette er den 2 HD tuneren fra CD som jeg har prøvd(byttet den første).
    Dette var rart. Har samme tuner selv. Men ser du kan pause bildet... (STILL) . Hvordan gjør du det? Har du en HD-recorder tilkoblet? Minner meg mest om en form for kortslutning i en kabel ( ukontakt).. Er tuner koblet direkte til tv? Ville forsøkt og gjøre det og koble vekk alt annet ( om noe) og se om det er det samme da. Feilen kan ligge i andre enheter eller koblingen til disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har fått en bekreftet dato fra CD på den nye PVR'en? Har spurt dem hver måned nå, men de kommer jo bare med svadasvar som "se kundeinfo" eller "den kommer i mars". Har en force mottaker som holder på å ryke så jeg svetter litt

Skulle jo tro at de kunne legge dem ut for salg med ubekreftet dato ala it-nettbutikker? Da hadde de jo fått en indikasjon på hvor mange de må ta inn etc...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått dato fra cd om når hd-kanalene blir en del av selve abonnementet? Har sendt en henvendelse til dem idag, får se om jeg får noe svar fra dem denne gangen. Fant nemlig denne idag: MedinaSat
    Vantage HD 6000 S for kun 225,21 euro. Med sending til Norge og norsk mums blir det jo snaut 2500 kroner!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    Er det noen som har fått en bekreftet dato fra CD på den nye PVR'en? Har spurt dem hver måned nå, men de kommer jo bare med svadasvar som "se kundeinfo" eller "den kommer i mars". Har en force mottaker som holder på å ryke så jeg svetter litt

Skulle jo tro at de kunne legge dem ut for salg med ubekreftet dato ala it-nettbutikker? Da hadde de jo fått en indikasjon på hvor mange de må ta inn etc...
    Jeg har også spurt CD om denne, men som deg, får jeg ikke noe konkret svar. Siste svaret jeg fikk var at den kom i løpet av våren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terjeset

Merkelig du synes det, jeg synes forskjeller er formidabel! Spesielt når de viser den fotballkampen. Når bildet pauser ser du "rutene" i gressmatta mye tydeligere og de små rød fotballsparkerene fremstår mye skarpere.

Newcomer Gadgetfreak sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tuner for fremtiden

Denne tuneren er nå på vei til meg. Ut ifra specs så tror jeg dette blir en Dreambox killer. Her finnes det mye muligheter til en lagt hyggeligere pris enn den DB har fått. Les mer om tuneren her, gleder meg sinnsykt til den kommer

AB-COM - Satellite components and accessories - Products

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Gadgetfreak
    Denne tuneren er nå på vei til meg. Ut ifra specs så tror jeg dette blir en Dreambox killer. Her finnes det mye muligheter til en lagt hyggeligere pris enn den DB har fått. Les mer om tuneren her, gleder meg sinnsykt til den kommer

AB-COM - Satellite components and accessories - Products
    Har jeg oppfattet rett hvis jeg sier at den ikke har harddisc løsning i seg?
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Har akuratt bestilt meg vantage 7100 tuner, men har ikkje HD-abon. Har kun entertain fra CD. Kan eg bare vente til HD-kanalene blir eindel av pakken, eller må eg bestille nytt abon.?
    For å svare på mitt eget spørsmål. Fra 1.mars skal hd-kanalene bli eindel av familie og entertainpakken, så eg trenger ikkje bestille nytt abon.

Dette ifølge ein selger for expert som hadde vore på kurs med CD for ei veke siden.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har harddisc i seg (sett inn selv)

Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Har jeg oppfattet rett hvis jeg sier at den ikke har harddisc løsning i seg?
    Stølen
    Denne tuneren bruker sata discer (samme som laptopper). På en tysk side jeg fant så kan den bestilles med opptil 500gb (men dyr). Selv har jeg bare planer om en 250gb i første omgang. Så joda, drømmen om en perfekt tuner er virkelig nok den

Last ned manual på engelsk her.

På side 11 og 12 i manualen så ser du hvordan den settes inn i tuner.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gadgetfreak
    Denne tuneren bruker sata discer (samme som laptopper). På en tysk side jeg fant så kan den bestilles med opptil 500gb (men dyr). Selv har jeg bare planer om en 250gb i første omgang. Så joda, drømmen om en perfekt tuner er virkelig nok den

Last ned manual på engelsk her.

På side 11 og 12 i manualen så ser du hvordan den settes inn i tuner.
    Interessant tuner dette. Kan den håndtere to HD-kanaler samtidig når den er satt opp med 2 stk. S2-tunere?
    Hvor har du kjøpt den fra? Kom med tilbakemld da.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Interessant tuner dette. Kan den håndtere to HD-kanaler samtidig når den er satt opp med 2 stk. S2-tunere?
    Hvor har du kjøpt den fra? Kom med tilbakemld da.
    Om den takler 2 hd sendinger samtidig vet jeg ikke men vil tro den gjør det. Lever i håpet ihvertfall.

Tuneren kan du kjøpe HER til en fin pris. Men denne har kun 1 tuner blokk. En tuner blokk får du kjøpt i tyskland til 89 euro. (men husk norsk moms som gjør den dyrere). Så kanskje du likegodt kan kjøpe den HER. Vet at de som selger boksen har stor pågang, de venter den inn neste uke, men mulig du haver i kø på forhåndbestillte. Jeg kjøpte for en stund siden så jeg får på denne sendingen Men jeg tror dette virkelig er en ultrafet tuner som er verdt å vente på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digital lanserer sin HD PVR på mandag!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har HD kanalene blitt overført til dei vanlige abon. no, eller er det noke som skal skjer seinare? Eg får inn Canal+ Film HD, men ingen av dei andre...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fylte ut kontrakten i dag og CD begynner å sende ut på fredag 7ende... 2990,- med 1 års binding

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    fylte ut kontrakten i dag og CD begynner å sende ut på fredag 7ende... 2990,- med 1 års binding
    Jeg bestilte den akkurat, og det er INGEN BINDING!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutd
    Jeg bestilte den akkurat, og det er INGEN BINDING!:-D
    hm litt rart, i min kontrakt fra CD står det "forutsetter 12 måneders avtaleperiode" .. ser også de har slått av 31,- i måneden på min pakke .. (entertain + tv2sport)

Side 28 av 43 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •