Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 43 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 850
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

masse trøbbel

Hei. Jeg har en CD HD tuner som er tilkoblet en Samsung LCD M86BD46".

Jeg har følgende problemer som jeg tror er relatert til tuneren:

1. Flimring på tekststripen når tilkoblet med komponent kabler
    2. Tuneren låser seg og jeg må dra ut strømmen for å slå den på igjen
    3. Blåe prikker(snølignende) som beveger seg over hele skjermen i alle mulige fasonger

Legger ved noen bilder som illustrerer dette.

PS: Har nettopp hatt tv'n på service pga fikk ikke lyd via HDMI tilkobling.
    (Tv'n fungerer perfekt med dvd spiller og HDMI kablel.)

[ATTACH]Vedlegg 29028

Vedlegg 29029[/ATTACH]

Blir svært takknemlig for noen teorier eller tanker på disse problemene. Dette er den 2 HD tuneren fra CD som jeg har prøvd(byttet den første).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye HD mottakeren med 250gb harddisk skulle etter det jeg har hørt komme ca. 10.mars, og ville ligge på 2995,- litt usikker på om denne prisen er ved kjøp sammen med nytt abb. m/binding, eller om det er ved kjøp kun av dekoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av Heldige Anton
    Hei. Jeg har en CD HD tuner som er tilkoblet en Samsung LCD M86BD46".

Jeg har følgende problemer som jeg tror er relatert til tuneren:

1. Flimring på tekststripen når tilkoblet med komponent kabler
    2. Tuneren låser seg og jeg må dra ut strømmen for å slå den på igjen
    3. Blåe prikker(snølignende) som beveger seg over hele skjermen i alle mulige fasonger

Legger ved noen bilder som illustrerer dette.

PS: Har nettopp hatt tv'n på service pga fikk ikke lyd via HDMI tilkobling.
    (Tv'n fungerer perfekt med dvd spiller og HDMI kablel.)

[ATTACH]Vedlegg 29028

Vedlegg 29029[/ATTACH]

Blir svært takknemlig for noen teorier eller tanker på disse problemene. Dette er den 2 HD tuneren fra CD som jeg har prøvd(byttet den første).
    Snakket med CD feilmelding i dag. De hevder at det er feil på tv'n min siden den kommer med en feilmelding når skjermen blir svart. Feilmeldingen er "Mode not supported". De hevder at dette antakelig har med tv'ns HDMI inngang ikke er kompatibel med versjonen i tuneren. Dette var nettopp problemet da det ikke tidligere var lyd på HDMI.

Nå er jeg kasteball mellom CD og TV-service folka.:-(

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung har hatt mye problemer med at HDMI inngangene ikke har vært bakoverkompatibel med andre HDMI standarder slik de skal være. Mange med Samsung skjermer som har rapportert dette. Utrolig talentløst av Samsung, men de retter opp feilen gratis selvfølgelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Samsung har hatt mye problemer med at HDMI inngangene ikke har vært bakoverkompatibel med andre HDMI standarder slik de skal være. Mange med Samsung skjermer som har rapportert dette. Utrolig talentløst av Samsung, men de retter opp feilen gratis selvfølgelig.
    Det er mulig at kombinasjonen er kilen på kabelen. Prøv en annen og ofte en billigere kabel.Jeg vet at det kan gå bra.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tuner

Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Kva andre tunere kan være aktuelle uten at eg må betale 6-7000 for den?
    Har nå kjøpt en Vantage 7100S, med Entertain abb. pluss HD kanalene, og er utrolig fornøyd. Nå kan jeg legge inn alle 4 hodene, og alt funker perfekt. Tror Vantage tuneren er en av de bedre på markedet idag, selv om den ikke har twin tuner, og kun er forberedt for HDD. Bildet på HD kanaler er utrolig, enda jeg bare har en HD ready TV....Veldig fornøyd.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roarr
    Har nå kjøpt en Vantage 7100S, med Entertain abb. pluss HD kanalene, og er utrolig fornøyd. Nå kan jeg legge inn alle 4 hodene, og alt funker perfekt. Tror Vantage tuneren er en av de bedre på markedet idag, selv om den ikke har twin tuner, og kun er forberedt for HDD. Bildet på HD kanaler er utrolig, enda jeg bare har en HD ready TV....Veldig fornøyd.....
    Denne tar viasat òg? Kor mykje måtte du gi for dette da? Er det ein avansert tuner, eller er det stort sett "plugg&play"?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vantage

Jeg tenkte på CD tuneren først, men oppdaget at den ikke kunne switche, så det ble uaktuelt, derfor Vantage`n. Den kostet 3800,- SEK, ble vel drøyt 3200,- norske. Er det samme for meg, om servicen er i Sverige eller Norge, egentlig. Teknikkedjan, som selger Vantage, virker proffe, bra service....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Det er mulig at kombinasjonen er kilen på kabelen. Prøv en annen og ofte en billigere kabel.Jeg vet at det kan gå bra.
    Stølen
    Hei og takk for innspillene.

Jeg har forsøkt en litt dyrere(600 kr) HDMI kabel enn den som fulgte med HD boksen,men problemene er der fortsatt.

Muligens at SW oppdateringen av Samsungen ikke ble helt vellykket. Jeg skal gi tv-service folka 1 sjangse til. Blir det ikke i orden da kommer jeg til å heve kjøptet og bytte til et annet tv merke.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsenkje
    Den nye HD mottakeren med 250gb harddisk skulle etter det jeg har hørt komme ca. 10.mars, og ville ligge på 2995,- litt usikker på om denne prisen er ved kjøp sammen med nytt abb. m/binding, eller om det er ved kjøp kun av dekoder.

En annen god nyhet er at HD-kanalene nå vil bli inkludert i family og entertain-abonnementene, slik at man nå kun trenger en HD-dekoder for å få HD.
    RImeligste HD-dekoder skal havne på kroner 990,-

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man har søkt kanaler manuellt på HD Sagem så har det den siste tiden kommet opp 133 kanaler. I dag kom det opp 0 kanaler ,men kanalene er fortsatt der. Hva kan det komme av?

Newcomer Kuro sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg pratet i dag med CD kundeservice pga problemer med min Sagem HD tuner. Ifølge hu dama på kundeservice så kommer det en ny software oppdatering fra Sagem om fire uker som skal fikse alle kjente problemer... Hadde jo vært kjekt å fått den i orden!
    Onkyo TX-NR 3030 - Crown DCi4|600 - JBL 3677 - JBL 3635 - JBL Synthesis P520 - Oppo BDP-103EU - JVC DLA-X500R D ILA -
    DreamScreen Phantom HD 16:9-​2.35:1 vertical masking 120" - DreamScreen UltraHD V4K duk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kuro
    Jeg pratet i dag med CD kundeservice pga problemer med min Sagem HD tuner. Ifølge hu dama på kundeservice så kommer det en ny software oppdatering fra Sagem om fire uker som skal fikse alle kjente problemer... Hadde jo vært kjekt å fått den i orden!
    Inkluderer oppdateringen også mottak av frie kanaler, eller blir ikke det regnet som et problem?

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4 hoder

Vil de fikse Diseq og 4 hoder slik som det står i manualen ??
    Er vel ikke imponert over at de gir en installasjonsveiledning som ikke stemmer med produktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan få teksting fra tekst-tv over hdmi på denne boksen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uttak i veggen, hva er dette & CD-dekoder

Hei.

I blokka hvor jeg nylig har flytta inn er det innlagt kabel-tv fra CD. Jeg tenkte nå å kjøpe meg en sånn HD-dekoder fra de, og da ser det ut som jeg kun har ett valg.

Uansett, jeg har lite greie på sånt, og jeg kjenner ikke helt igjen de uttakene jeg har i veggen. Har derfor tatt noen bilder som jeg legger inn under og håper noen kan fortelle meg hva de forskjellige er. Er det sånn at jeg bare kan koble en HD-dekoder rett på sånn det ser ut nå?

Til slutt, jeg leser at CD skal komme med en ny dekoder. Dette kan vel ta en stund og bli kostbart, og jeg er ikke interessert i å betale noe mer enn hva den de har nå allerede koster (1290 pluss liksomavgift). Men vil de komme med nye typer, og er den de har nå bare søppel?

Ha en fortsatt fin natt!

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I veggen din har du en hunn- og en hanncoax. Ene kobles rett i dekoderen, den andre går det radiosignaler i. Den i midten er til evt kabelmodem for internett.
    Bor du i blokk så har dere sikkert borettsalgsavtale med CD, da får du grisebra og billig nettleveranse på kabel. Kan nok være lokale forskjeller, men jeg bodde halvannet år på Rykkinn med et slik system og linja var ikke nede en enesta gang, prisen var lav og opphastigheten høy!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Vil de fikse Diseq og 4 hoder slik som det står i manualen ??
    Er vel ikke imponert over at de gir en installasjonsveiledning som ikke stemmer med produktet.
    CD opplyste at de ville oppgradere med switching til 4 hoder til høsten, litt lang tid å vente....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD kanaler

Sitat Opprinnelig postet av MSO
    Jeg spår at mange ikke gidder å betale ekstra for HD-kanalene, hvertfall de som har levd med dem ett års tid. Håper de dytter Sport HD og Film HD inn i C+-pakken, i det minste.
    Har sjøl hatt HD i ett års tid, og sant å si tror jeg ikke jeg gidder mer: Sport HD: Fortsattt kødd med ikke synk på lyd/bilde, samt stadig "hopp". Film HD og alt det andre rælet(Discovery, Nat. Geographic etc) : Elendig utvalg av filmer, de går stort sett i loop. De andre kanalene er det vel minst 40% reklame i løpet av 1 times sending. Er etter 1 år skuffet!!!

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om HD pakken blir en del av Family og Entertain nå. Rekkefølgen på kanallisten er endret for endte gang. Har ikke hatt parabol før, men irriterer meg at de skifter så ofte på rekkefølge av kanaler. Kunne godt tenke meg å beholde Sport HD, Discovery, Nat. Geographic og History HD. Film HD viser for dårlige filmer. Litt dårlig sync mellom bilde og lyd på Sport HD kan jeg leve med, bildet er jo så mye bedre. Voom sine konserter i helgene er også ikke å forakte. Ellers enig at det mye reklame på HD kanalene og mange programmer som går igjen.

Er det noen som har prøvd Viasat HD og sammenlignet kvalitene på sendingene? CH i HD frister.

Side 27 av 43 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •