Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 43 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 850
    Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Mulig det var poenget ditt. Men du skrev at tuneren er låst til kortet. Og det er direkte feil..
    Ja i ditt tilfelle så er det det men jeg vet om andre som har hatt dette problemet så derfor ville jeg få frem at det kan være et problem:-)
    Mvh bigtor

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Ja i ditt tilfelle så er det det men jeg vet om andre som har hatt dette problemet så derfor ville jeg få frem at det kan være et problem:-)
    Så det finnes altså noen tunere som er låst til kort og andre som ikke er? Det høres merkelig ut.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Så det finnes altså noen tunere som er låst til kort og andre som ikke er? Det høres merkelig ut.
    Ja det er mye som er merkelig.Men en ting som jeg lurer på hvorfor bytter du kort rundt i forskjellige tunere og er alle de kortene du bruker CD kort i samme serie?
    Mvh bigtor

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Ja det er mye som er merkelig.Men en ting som jeg lurer på hvorfor bytter du kort rundt i forskjellige tunere og er alle de kortene du bruker CD kort i samme serie?
    Jeg har 3 CD kort og 3 tunere. Kun ett av kortene er Entertainment med C+ og HD kanalene. De andre 2 er Family. Vanligvis hører Entertainmentkortet hjemme i HD-tuneren. Men når jeg skal ta opp noe fra C+ må jeg flyttet kortet til en av de andre tunerene med opptaksfunksjon. HD-tuneren er, som du vet, så basic at den ikke engang er utstyrt med timer.. Hvis jeg samtidig skal se noe annet, setter jeg et Family-kort i HD-tuneren. Serienr på disse kortene er ikke i umiddelbar nærhet av hverandre.
    Dette er absolutt ikke noen optimal løsning. Men det duger fram til jeg skaffer meg en ny HD twin-tuner med pvr. Jeg har frihet til å ta opp og se på flere ting samtidig.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opererer på nøyaktig samme vis som OleM...
    1 abonnement med full pakke - de to andre med Family.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør folket her når tilknytnings abonnementet går ut og man må betale ekstra for både HD pakken og Sport HD? Selv ikke villig til å betale så mye for å fortsette. Kunne derimot tenke meg å få kanalen hvor EM i HD skal sendes på.

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Hva gjør folket her når tilknytnings abonnementet går ut og man må betale ekstra for både HD pakken og Sport HD? Selv ikke villig til å betale så mye for å fortsette. Kunne derimot tenke meg å få kanalen hvor EM i HD skal sendes på.
    Har tenkt det samme. Betaler i dag 530 kr/mnd for Entertain+Tv2 Sport. Hvis jeg da i tillegg skal betale 2x99 for Sport HD og resten av HD-kanalene, snakker vi en sinnsyk månedspris for et tv-abonnement.( I hvertfall for en student)
    De øvrige Hd-kanalene burde være standard i Entertain-pakken deres, spør du meg.
    Oss forbrukere burde i større grad bruke vår makt overfor selskaper som Canal Digital. Begynner å bli lei av at de skal bestemme hvilke kanaler vi skal ha i pakkene osv.
    Eks: De har nå fjernet ExtremSport Channel uten noen oppgitt grunn. Dette er en kanal jeg satte stor pris på. Og Uten å erstatte den med en ny engang??

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også TV2 sport og det er mye penger til TV totalt. NRK lisensen kommer jo i tillegg. Kunne tenke meg å fortsette med Norges pakken, TV Sport og HD pakken. Desverre kan man ikke ha HD pakken sammen med Norges pakken som ikke regnes som en programvare pakke. Dårlig gjort synes jeg.

Det har vært fint og ha Premier League spesielt i vinter, men når Tippeligaen starter blir det for mye med både Premier League, italiensk fotball, Tippeligaen og La Liga. Filmkanalene har skuffet meg. For det første går det ikke så veldig mange bra filmer og for det andre er det typisk at når jeg først vil se en film, så går det ingen aktuelle den kvelden. Film er best å leie eller kjøpe. Det var litt off-topic.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For egen del blir det Familie + HD, litt avhengig av hvilket tilbud CD kommer med når det gjelder den nye PVR'en. Men vi er kanskje på etterskudd med pakke-bytte allerede? Skulle ikke forundre meg om man må si ifra et par måneder i forveien...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Men vi er kanskje på etterskudd med pakke-bytte allerede? Skulle ikke forundre meg om man må si ifra et par måneder i forveien...
    Jepp, det stemmer. Jeg ringte for noen dager siden, men får ikke byttet før uti i mars.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om fotball-EM blir sendt i HD i Norge?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det blir EM i HD. CANAL+ SPORT HD (Canal Digital)
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noken som veit kortid den nye hd-tuneren kommer? Blir dette ein twin-tuner? I tilfelle, korleis må eg da gjer med kablinga?
    Pr. i dag så har eg antenne med 3 hovuder, dette går inn til ein switch og så går det ein kabel inn til eit "svakstrømskap". Inn til dette skapet kommer også coax fra vanlig antenne. Vidare herifra blir det spredt ut til 3 stk uttak for parabol og vanlig tv. Visst eg skal ha ein twin-tuner så må eg vell ha eit tvillinghovud på 1g vest? Kan eg i tilfelle kjøre dei to kablene inn på ein switch før 3er switchen for resten av hovuda? Eller må eg ha 2 separate kabler fra hovudet og inn til parabola?

Off...blei mykje detta! ops: Håpe noken klare å forstå kva eg meiner og gi meg eit svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Jeg spår at mange ikke gidder å betale ekstra for HD-kanalene, hvertfall de som har levd med dem ett års tid. Håper de dytter Sport HD og Film HD inn i C+-pakken, i det minste.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Noken som veit kortid den nye hd-tuneren kommer? Blir dette ein twin-tuner? I tilfelle, korleis må eg da gjer med kablinga?
    Pr. i dag så har eg antenne med 3 hovuder, dette går inn til ein switch og så går det ein kabel inn til eit "svakstrømskap". Inn til dette skapet kommer også coax fra vanlig antenne. Vidare herifra blir det spredt ut til 3 stk uttak for parabol og vanlig tv. Visst eg skal ha ein twin-tuner så må eg vell ha eit tvillinghovud på 1g vest? Kan eg i tilfelle kjøre dei to kablene inn på ein switch før 3er switchen for resten av hovuda? Eller må eg ha 2 separate kabler fra hovudet og inn til parabola?

Off...blei mykje detta! ops: Håpe noken klare å forstå kva eg meiner og gi meg eit svar
    Den nye Twin tuneren fra CD støtter ikke switching, så en får bruke 1W og ikke andre posisjoner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roarr
    Den nye Twin tuneren fra CD støtter ikke switching, så en får bruke 1W og ikke andre posisjoner.
    Vanvittig tåplig! Begynner å bli jævlig lei av at CD og Viasat gjer alt dei kan for å lage ting værre for oss forbrukere. Heilt fantastisk at dei får lov til å holde på sånn!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva andre tunere kan være aktuelle uten at eg må betale 6-7000 for den?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Kva andre tunere kan være aktuelle uten at eg må betale 6-7000 for den?
    Clarke-Tech HD mottaker får du fra Tyskland under 3000

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med CD i går ifm. en faktura de rotet noe så alvorlig til... :-|

Spurte samtidig om prisen på den nye HD-dekoderen med disk?
    - Nja, vet ikke helt nøyaktig ennå, men vi har et foreløpig anslag på 5000,-

Og NÅR kommer den?
    - Den skal komme innen første kvartal.
    Yeah, right - vi vet jo alle hva det i realiteten betyr...

Noooe svada, kanskje?

Jaja, vi får se hva det blir. Tipper Vantage 7100 er en bedre investering - nærmest uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5000 er så uaktuelt som det kan få blitt for min del. Da finner jeg heller fram den gamle VHSen for å ta opp noe de ekstremt få gangene jeg trenger det.

Side 26 av 43 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •