Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 43 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 850
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg satt å så laget vårt på Sky HD1 mot Luton og det var en sørgelig kamp,men har du noen nye opplysninger om CD`s nye PVR modell og da spesielt lanseringstid?
    Stølen
    Uff ja, sørgelige greier..
    Ikke noe nytt om CD's PVR modell, nei. De holder korta tett til brystet. Men jeg håper og tror at det ikke er veldig lenge før det skjer noe nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    Har fått store lipsync-problemer på "canal + First" etter at jeg nå kjører lyden gjennom receiver med coax. Denne kanalen støtter Ac3, og det er kun når den er aktivert at dette skjer. Om jeg kjører lyd gjennom hdmi rett i tv'en, og med "Ac3 Dolby digital" avslått, opplever jeg aldri dette problemet ?

Lyden ligger forøvrig før bilde.

Noen som har vært borti det samme, og vet om en løsning ?
    Har samme oppkobling og samme problem her. :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jungelolje
    Har samme oppkobling og samme problem her. :-?
    Har dere sjekket om dere har muligheten til å justere dette i reciveren? de fleste har muligheten for det.
    Eller prøv S/Pdif ut fra Tv-en hvis dere har det.

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte CD en mail og fikk følgende svar:

"Hei og takk for din henvendelse.
    Vi er ikke kjent med at vår HD dekoder har et generelt problem med usynket lyd ved bruk av SPDIF lydutgang. Det er selvfølgelig mulig dette er et problem med noen modeller forsterkere eventuelt at dette er en innstilling på forsterkeren. Generelt kan vi ikke si at vi har hatt mange tilbakemeldinger om problemer med dette. For å teste om det er dekoderen som er problemet kan du teste denne på en annen type forsterker/anlegg. Følger feilen dekoderen vil vi bytte denne".

Jeg tviler på det er min forsterker som er problemet ( er forøvrig helt ny)
    Det er en funksjon for audio-delay på receiveren, men problemet er at sync-delayet er veldig ustabilt. Har sett filmer hvor lyden går fra å være i sync, til å bli usynket i løpet av minutter. Problemet er jo også at det kun gjelder de kanaler som støtter Ac3. Derfor forandrer det seg hele tiden, og det vil bli håpløst å prøve å finne en match.

Jeg tviler også på at det er noe poeng i å bytte dekoder. Jeg har lest om flere med samme problem her på siden, som bruker andre dekodere?

Men CD har tydeligvis ikke tenkt å foreta seg noe, fordi det ikke er feil fra deres side?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Hei og takk for din henvendelse.
    Vi er ikke kjent med at vår HD dekoder har et generelt problem med usynket lyd ved bruk av SPDIF lydutgang. Det er selvfølgelig mulig dette er et problem med noen modeller forsterkere eventuelt at dette er en innstilling på forsterkeren. Generelt kan vi ikke si at vi har hatt mange tilbakemeldinger om problemer med dette. For å teste om det er dekoderen som er problemet kan du teste denne på en annen type forsterker/anlegg. Følger feilen dekoderen vil vi bytte denne".

Det er en funksjon for audio-delay på receiveren, men problemet er at sync-delayet er veldig ustabilt. Har sett filmer hvor lyden går fra å være i sync, til å bli usynket i løpet av minutter. Problemet er jo også at det kun gjelder de kanaler som støtter Ac3. Derfor forandrer det seg hele tiden, og det vil bli håpløst å prøve å finne en match.

Jeg tviler også på at det er noe poeng i å bytte dekoder. Jeg har lest om flere med samme problem her på siden, som bruker andre dekodere?

Men CD har tydeligvis ikke tenkt å foreta seg noe, fordi det ikke er feil fra deres side?
    De er jo rimelig løk når de spekulerer på om forsterkeren er skrot når det bare gjelder et par kanaler...

Ubrukelig dritdekoder, den er vilt tungvindt i bruk. 12 tastetrykk for å få opp info om programmet man ser på, dessuten jeg hater at det ikke er noen knapp for å switche mellom kanalen du ser på og forrige kanal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kommer i februar ?

I følge det digital nyhetsbrevet kommer de med ny HD mottaker
    snart.

Har klipppet ut den info som stod der:

Med en HD-mottaker med harddisk (PVR) er du klar for fremtidige tjenester
    På nyåret lanserer vi en ny HD-mottaker MED harddisk. Mottakeren gir deg krystallklare bilder og perfekt lyd takket være HD-teknologi.
    I tillegg har mottakeren en opptaksfunksjon (Personal Video
    Recorder) med en harddisk på hele 250 gigabyte. Du kan ta opp inntil 100 timer med tv-program eller 50 timer HD-innhold. Funksjonene er svært brukervennlige og ikke minst nyttige i tv-hverdagen.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det blir alltid feil på lydsynkroniseringen dersom man ikke kompenserer for bildeprosesseringen i TV'n. Min Pioneer 507XA har ca. 60ms bildeforsinkelse. Jeg forsinker lyden tilsvarende i min Denon AV receiver. Hvis jeg ikke gjør det så ligger lyd alltid 60ms foran bilde. Når man sender PCM lyd via HDMI til TV så vil TV'n (hvertfall Pioneer) forsinke lyden like mye som bildet.

Dersom dette hadde vært problemet ditt så skulle jeg tro alle kanalene du mottar ville gi dårlig lipsync uansett om det var Dolby Digital eller MPEG1 lyd.

Er Dolby Digital AC3 lyden på CANAL+ACTION og CANAL+HITS synkron ?

Er det kun usynkront på CANAL+FIRST når de sender Dolby Digital 5.1 eller er det også usynkront på Dolby Digital 2.0 sendinger ?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theboxhead
    I følge det digital nyhetsbrevet kommer de med ny HD mottaker
    snart.

Har klipppet ut den info som stod der:

Med en HD-mottaker med harddisk (PVR) er du klar for fremtidige tjenester
    På nyåret lanserer vi en ny HD-mottaker MED harddisk. Mottakeren gir deg krystallklare bilder og perfekt lyd takket være HD-teknologi.
    I tillegg har mottakeren en opptaksfunksjon (Personal Video
    Recorder) med en harddisk på hele 250 gigabyte. Du kan ta opp inntil 100 timer med tv-program eller 50 timer HD-innhold. Funksjonene er svært brukervennlige og ikke minst nyttige i tv-hverdagen.

Det store spørsmplet er om man kan ta opp på en kanal og se på en annen. Hvis ikke det går så er det fortsatt ikke bra nok. Ny teknologi er så rævva noen ganger..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Det store spørsmplet er om man kan ta opp på en kanal og se på en annen. Hvis ikke det går så er det fortsatt ikke bra nok. Ny teknologi er så rævva noen ganger..
    Det går bra att ta upp på en kanal och se på en annan, dvs det är två separata tuner. I paketet som jag fick ingick det en Quad-LNB, en HDMI-sladd samt 20 m kabel och 2 F-kontakter

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager feil postet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg kunne se kunne dette leveres til eksisterende
    kunder som har entartain eller familly pakken for kr 990.
    skulle da følge med quad hode som vår søta bror nevnte.

spørsmålet er vel om selve tunern ha dobbel tuner. hjelper
    ikke med quad hvis tunern bare har en tuner.

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det blir alltid feil på lydsynkroniseringen dersom man ikke kompenserer for bildeprosesseringen i TV'n. Min Pioneer 507XA har ca. 60ms bildeforsinkelse. Jeg forsinker lyden tilsvarende i min Denon AV receiver. Hvis jeg ikke gjør det så ligger lyd alltid 60ms foran bilde. Når man sender PCM lyd via HDMI til TV så vil TV'n (hvertfall Pioneer) forsinke lyden like mye som bildet.
    Samme skjer her, gjennom hdmi er lyden alltid synkron. Jeg har selvfølgelig kjøpt en receiver med hdmi-switching kun for bilde ops:
    Dersom dette hadde vært problemet ditt så skulle jeg tro alle kanalene du mottar ville gi dårlig lipsync uansett om det var Dolby Digital eller MPEG1 lyd.
    Det samme tenker jeg ..
    Er Dolby Digital AC3 lyden på CANAL+ACTION og CANAL+HITS synkron ?
    Nei, men det varierer. Tror ikke jeg kunne valgt én bestemt delay-setting på receiveren, da delayet er veldig inkonsekvent.
    Er det kun usynkront på CANAL+FIRST når de sender Dolby Digital 5.1 eller er det også usynkront på Dolby Digital 2.0 sendinger ?
    Det vet jeg ikke.. Må sjekke ..

Dette er klippet fra CD sine nettsider:

Surround lyd (5.1 digitalt, dvs Dolby Digital 5.1) sendes på alle HD kanalene bortsett fra Canal+ Sport HD. Det er avspillingen fra programselskapene som setter begrensing på hvorvidt lyden sendes med full Surround eller vanlig stereo hos Canal Digital. Programselskapene jobber med å få alle programmene sendt med full Surround. Selv om man kan sende 5.1 format vil det for noen programmer sendes kun to-kanalslyd (stereo). Merk at dette ikke gir full surroundvirkning selv om det er lyd i alle høytalere.

Har ikke merket noe til sync-problemet på noen av Hd-kanalene. Det er først og fremst de SD-filmkanalene fra Canal + hvor dette skjer ?

Men problemet er ikke veldig akutt, da jeg ikke har fått på plass høytalere for 5.1 enda. Og kan derfor bare ha Ac3 avslått enn så lenge. Men det vil bli et problem snart. Og da vil det nok irritere meg ganske kraftig.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme skjer her, gjennom hdmi er lyden alltid synkron. Jeg har selvfølgelig kjøpt en receiver med hdmi-switching kun for bilde ops:

Det samme tenker jeg ..

Nei, men det varierer. Tror ikke jeg kunne valgt én bestemt delay-setting på receiveren, da delayet er veldig inkonsekvent.

Det vet jeg ikke.. Må sjekke ..

Dette er klippet fra CD sine nettsider:

Surround lyd (5.1 digitalt, dvs Dolby Digital 5.1) sendes på alle HD kanalene bortsett fra Canal+ Sport HD. Det er avspillingen fra programselskapene som setter begrensing på hvorvidt lyden sendes med full Surround eller vanlig stereo hos Canal Digital. Programselskapene jobber med å få alle programmene sendt med full Surround. Selv om man kan sende 5.1 format vil det for noen programmer sendes kun to-kanalslyd (stereo). Merk at dette ikke gir full surroundvirkning selv om det er lyd i alle høytalere.

Har ikke merket noe til sync-problemet på noen av Hd-kanalene. Det er først og fremst de SD-filmkanalene fra Canal + hvor dette skjer ?

Men problemet er ikke veldig akutt, da jeg ikke har fått på plass høytalere for 5.1 enda. Og kan derfor bare ha Ac3 avslått enn så lenge. Men det vil bli et problem snart. Og da vil det nok irritere meg ganske kraftig.
    Jeg sjekket Sagem HD dekoderen her nå og ser det samme her. FIRST er ikke bra mens HITS er ok. Begge sender 5.1 nå. På FIRST må jeg sette 160ms delay mens HITS og alle de andre kanalene blir bra med 60ms. Antar defor at lipsync feilen på FIRST er ca. 100ms.

Det er samme problem når jeg slår av AC3 og velger Engelsk lyd (da konverteres Dolby digital lyden til stereo PCM) mens MPEG1 lydene er synkronisert.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theboxhead
    Såvidt jeg kunne se kunne dette leveres til eksisterende
    kunder som har entartain eller familly pakken for kr 990.
    skulle da følge med quad hode som vår søta bror nevnte.

spørsmålet er vel om selve tunern ha dobbel tuner. hjelper
    ikke med quad hvis tunern bare har en tuner.
    Dobbel tuner må mao ha dobbelt kabelstrekk fra parabol? Husker ikke helt tverrsnittet på coaxen, men tror ikke jeg får to gjennom trekkerøret fra utsiden. Jeg vil med andre ord ikke enda dementere at teknologen ikke alltid går femover på alle områder..

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Dekoderen har 2 tunere, så du kan ta opp en kanal, og se på en annen.
    Den har også større minne enn den nåværende dekoderen så det blir mindre problemer med at tuneren henger seg opp.
    Snakket med en teknikker hos CD om dette da jeg har mye problemer med min HD dekoder.(pga TV med HDMI 1.3a) CD kommer med tilbud til eksisterende HD kunder i februar med den nye PVRén.

http://www.canaldigital.se/upload/Bo..._101_ST_SV.pdf

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langbein
    Dekoderen har 2 tunere, så du kan ta opp en kanal, og se på en annen.
    Den har også større minne enn den nåværende dekoderen så det blir mindre problemer med at tuneren henger seg opp.
    Snakket med en teknikker hos CD om dette da jeg har mye problemer med min HD dekoder.(pga TV med HDMI 1.3a) CD kommer med tilbud til eksisterende HD kunder i februar med den nye PVRén.

http://www.canaldigital.se/upload/Bo..._101_ST_SV.pdf

TAKK GUD ...

Skal bli deilig å få den Sagem dritten ut, og inn med PVR og HD mottaker.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    TAKK GUD ...

Skal bli deilig å få den Sagem dritten ut, og inn med PVR og HD mottaker.
    Du blir nok ikke kvitt Sagem så lett;-)For den nye tuneren er også Sagem.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Du blir nok ikke kvitt Sagem så lett;-)For den nye tuneren er også Sagem.

Den er visst ikke problemfri den heller, hvis det er den samme som er sluppet i Sverige.

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loce
    Den er visst ikke problemfri den heller, hvis det er den samme som er sluppet i Sverige.
    Det er i utganspuntet den samme, men problemene skal være løst. Den som ble sluppet i svergie skal vistnokk være en premodell. Den "norske" er forbedret. (ifølge tekniskk hos CD).

Side 24 av 43 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •