Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 43 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 850
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jaeger
    Jeg har Denon AVR-3802 forsterker, HD tuner fra CD med HDMI kabel fra Elkjøp, Nokia 9902s med scartkabler via en videospiller og 50 TH-PV60E plasma tv. Har koblet lydkakablen mellom forsterker og tv. Når jeg ser på Nokia`n virker det som lyden er bedre enn på CD, men det blir liksom ikke noe ordentlig trøkk uannsett. Blir så daft i surround. Blir ikke noe ordentlig lyd bak. Hva kan være galt eller er det dårligere lyd på parabol?
    Det er en feil i software på HD boksen som gjør dette, PCM lyd er signalert feil. Og hvis du har vært innom en kanal med mono lyd, Cartoon network f.eks, så får du ikke stereolyd igjen før du har slått av/på boksen.
    CD har lovet en fiks på dette snart...

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjører lyden ut gjennom TV'n og lurer på hvorfor det ikke blir noe trøkk? Og i tillegg *bak*??

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, fra forsterkeren og inn i tv`n. Hadde gjennom videoen før men det går ikke nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

720p eller 1080i?

Jeg har nylig fått min CD HD-boks som jeg har koblet til min Panasonic 37PX70 med HDMI. Jeg har de par første dagene kjørt med 720p på CD-boksen. Jeg regnet med at det var best siden Panasonic jo har en oppløsning på 720 linjer. Men nå sitter jeg og ser på fotball på Canal Plus Sport HD, og jeg prøvde å sette CD-boksen i 1080i. Da ble faktisk bildet litt skarpere og bedre:-D
    Jeg får ikke dette helt til å stemme med teorien. Hvilken erfaring har andre med dette?

Newcomer Pesy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme erfaring selv. Kjører 1080i fra hdboksen til Action mk2 projektor, og det gir merkbart bedre bilde enn 720p.
    Tror grunnen kan være at sendingene er native 1080i, og at boksen ikke er så bra på skalering av bilde.

Mvh
    Per S.
    Sonus Faber Venere 3.0 +Venere center + Klipsch RS + EPIK Empire
    Parasound P5 + Yamaha RX-V 3067 + Parasound A21
    Squeezebox touch + Sony Blu-Ray

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pesy
    Tror grunnen kan være at sendingene er native 1080i, og at boksen ikke er så bra på skalering av bilde.
    Ja, tenkte på det samme selv. Boksen er jo ikke av verdens beste kvalitet. Det kan jo være et tips for andre å prøve også. Jeg har noen ganger under kampen sittet og switchet mellom CD Sport HD og samme kampen på CD Sport på min Force. Jeg har alltid vært svært godt fornøyd med bildet på min Force, men forskjellen er stor når jeg kan sitte og sammenligne med CD-HD:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle,

trenger litt råd nå.
    Har nettopp kjøpt Samsung LE40M86B HDTV, og har ellers en Sony Rdr-hx710 DVD recorder.

Har borettslagavtale med canal digital, og er hypp på å oppgradere til digital signal, da det analoge ser helt latterlig ut på den nye tv'en.
    Trenger ikke noen nye kanaler (ei heller HD) med det første.

Ringte CD og de kunne tilby HD modellen, en PVR-VARIANT (KCF-N550H2CO) og en dårlig decoder C-1201 (uaktuell).
    PVR'en skal de ha ca 1500,- for. Den har ikke HDMI ut og jeg har allerede en dvd/hdd-løsning som funker.
    HD'en ca 2500,-, men den ser ikke ut til å gjøre alle på forumet her happy....

Hva ville dere gjort? Er det en fordel med HDMI utgangen, eller er det bare på "papiret"? Vil PVR'en gjøre vel så bra jobb, og kanskje jeg vil like funksjonene der.... Virker bare litt "gammeldags" å ha en digital dekoder, som bare leverer scart utgang??
    Har jeg noen andre valg som er fornuftige.....kan jeg bare kjøpe kortet til 299,- i året og slippe å kjøpe boksene fra CD?

Takker for svar.....fra en newbie :-)

K.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan i hel%$& stiller jeg klokka på denne dekoderen? den har vært en time feil helt siden vi stilte klokka tilbake for et par uker siden...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klokke

Slå den av og deretter på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Puckern
    Slå den av og deretter på.
    Det ordnet seg faktisk helt av seg selv sånn ca.2sek etter jeg skrev innlegget i går... Merkelig.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Denon AVR-3802 forsterker, HD tuner fra CD med HDMI kabel fra Elkjøp, Nokia 9902s med scartkabler via en videospiller og 50 TH-PV60E plasma tv. Har koblet lydkakablen mellom forsterker og tv. Når jeg ser på Nokia`n virker det som lyden er bedre enn på CD, men det blir liksom ikke noe ordentlig trøkk uannsett. Blir så daft i surround. Blir ikke noe ordentlig lyd bak. Hva kan være galt eller er det dårligere lyd på parabol? Hvor skal s/pdif være, i videoen, tv`n eller tuner?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var HD dekoderen i hus.... men jeg har et problem. Får nemlig ikke signalsytrke nok for HD kanalene. I brevet fra CD sto det al det skulle ligge med et LNB-hode. Dette gjorde det ikke. Må jeg ha nytt hode på parabolen for å få dette til?

Går jeg inn i meny fra NRK viser måleren 130 på skalaen. 50% grønn og parameterne viser til frekvens 11372.
    Går jeg inn fra HD Nat. Geo kanal finner ikke dekoderen noe signal i det hele tatt. Den viser da til frekvens 11434

Tips til hva som bør sjekkes først?

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått store lipsync-problemer på "canal + First" etter at jeg nå kjører lyden gjennom receiver med coax. Denne kanalen støtter Ac3, og det er kun når den er aktivert at dette skjer. Om jeg kjører lyd gjennom hdmi rett i tv'en, og med "Ac3 Dolby digital" avslått, opplever jeg aldri dette problemet ?

Lyden ligger forøvrig før bilde.

Noen som har vært borti det samme, og vet om en løsning ?

Newcomer jolla sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Skitt au,

bestilte rett før jul, HD tuneren til CD! Kjønner det var real tabbe. Tok det for gitt at denne støttet fire hoder, eller i det minste 2. Bare og avbestille og vente på noe bedre skjønner jeg.
    :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolla
    bestilte rett før jul, HD tuneren til CD! Kjønner det var real tabbe. Tok det for gitt at denne støttet fire hoder, eller i det minste 2. Bare og avbestille og vente på noe bedre skjønner jeg.
    :evil:
    Dette er en av de negative tingene med denne dekoderen. Er det noen som har testet Stero lyd fra utgangen fra dekoder? Dette låter forfærdelig....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sagem HD

Hei noe nsom har klart å oppdatere dekodern, BObben hva med deg?
    jeg la dansk me, fikk beskjed om kanalen skulle oppdaters, har du sjekket ut det?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toppskarv
    Dette er en av de negative tingene med denne dekoderen. Er det noen som har testet Stero lyd fra utgangen fra dekoder? Dette låter forfærdelig....
    Skjønner ikke det. Har koblet stereoforsterker fra utgangen og synes lyden er fortreffelig. Kjøpte HD-boksen i sommer og syns den fungerer stabilt og fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Opps

Sitat Opprinnelig postet av Loce
    Skjønner ikke det. Har koblet stereoforsterker fra utgangen og synes lyden er fortreffelig. Kjøpte HD-boksen i sommer og syns den fungerer stabilt og fint.
    Etter en liten sjekk vsite det seg at mest sansylig ungene har vert å stillt på forsterkeren.... Simulation -HALL lyset var aktivert. ops: Takk til Loce for innlegget :-D

Nå er lyden utmerket :-D

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toppskarv
    Etter en liten sjekk vsite det seg at mest sansylig ungene har vert å stillt på forsterkeren.... Simulation -HALL lyset var aktivert. ops: Takk til Loce for innlegget :-D

Nå er lyden utmerket :-D
    Hehe... Ja, skyld på ungene...:-D :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hehe... Ja, skyld på ungene...:-D :wink:
    Jeg satt å så laget vårt på Sky HD1 mot Luton og det var en sørgelig kamp,men har du noen nye opplysninger om CD`s nye PVR modell og da spesielt lanseringstid?
    Stølen

Side 23 av 43 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •