Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 43 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 850
    Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Joda, dette har fungert hele tiden. s-video går ut på AUX-SCART.
    Sikker ??
    Jeg fikk det ikke til å fungere før oppdateringen og ifølge manualen ( som har mange feil) skal det kun være RGB på scartene når HDMI brukes.
    Men nå fungerer det og da er det jo bra nok..

Noen som vet om når tuneren kommer til å støtte 4 hoder ??

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digital tuneren

Fikk Hd tuneren for 990,- måtte ha den for og få kortet
    ikke videre pen plastikk tuner som jeg veide til 102gr:razz:
    la den kjapt i boden etter etter ca 2min testing..
    har C-tech 5000 combo den er perfekt for meg..Den har alle muligheter+++:razz:
    synd Canal digital leverer så stygge og ubrukelige tunere til oss som liker og titte litt på andre satelitter med masse kanaler,med motoreller4 switch osv.
    + att cd hd kortet opdaterte seg perfekt og kjapt i C-tech hd tuneren:razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mulighet for bruk av fire hoder

Har kjøpt denne Hd tuneren fra CD, men har som alle andre problem med bruk av fire lnb`er på denne tuneren. Tok det dessverre som gitt at dette ikke skulle være noe problem siden manualen viste mulighet for fire hoder.

Kontaktet CD for å høre hva som skjer..
    Svaret var ikke beroligene :
    Om du bruker HD dekoderen så kan ikke den ta i mot signaler fra andre
    satellitter.

Jeg sendte da en ny email for å høre om denne muligheten vil komme senere.
    Men dette vil de ikke svare på.
    Har jeg kjøpt katta i sekken og kan bare glømme fire hoder på denne tuneren ?

Er det noen som har info om dette ?

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4 hoder

Sitat Opprinnelig postet av elund
    Har kjøpt denne Hd tuneren fra CD, men har som alle andre problem med bruk av fire lnb`er på denne tuneren. Tok det dessverre som gitt at dette ikke skulle være noe problem siden manualen viste mulighet for fire hoder.

Kontaktet CD for å høre hva som skjer..
    Svaret var ikke beroligene :
    Om du bruker HD dekoderen så kan ikke den ta i mot signaler fra andre
    satellitter.

Jeg sendte da en ny email for å høre om denne muligheten vil komme senere.
    Men dette vil de ikke svare på.
    Har jeg kjøpt katta i sekken og kan bare glømme fire hoder på denne tuneren ?

Er det noen som har info om dette ?
    Jeg har ihvertfall gitt tuneren for de 4 hodene.
    Satte den gamle CDC`en under for de andre 3 hodene.
    Det fungerer, men jeg må jo leve med 2 bokser istedet for 1. Får se dette kan være det som skal til for å få kjøpt Dreamboxen jeg har hatt planer om lenge..

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lite greie på parabol. Har skrudd opp noen stykker, men har aldri satt meg skikkelig inn i det. Har en gammel pioneer tuner, en hundre år gammel eggforma cd parabol og family abonnement. Ser nå at cd selger hd tuneren for 990,- Lurte på om jeg skulle slå til eller bare vente. Er den bortkasta penger eller hva? Må man bytte ut kortet, og vil det nye kortet bare virke i cd godkjente tunere?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IsakAlexander
    Jeg har lite greie på parabol. Har skrudd opp noen stykker, men har aldri satt meg skikkelig inn i det. Har en gammel pioneer tuner, en hundre år gammel eggforma cd parabol og family abonnement. Ser nå at cd selger hd tuneren for 990,- Lurte på om jeg skulle slå til eller bare vente. Er den bortkasta penger eller hva? Må man bytte ut kortet, og vil det nye kortet bare virke i cd godkjente tunere?
    Du får et nytt kort. Om det er bortkasta penger er det delte meninger om. Med de som er fornøyd med denne tuneren er i mindretall.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IsakAlexander
    I disse dager slipper CD en ny HD Twin-tuner PVR i Sverige. Ingen info enda om når den kommer til Norge. Men har du ventet så lenge, kan du vente litt til.. ;-)
    Den nye boksen er også fra Sagem. Så det finnes ingen garanti for at den er veldig god. Men den er nok langt bedre enn dagens boks som er av aller enkleste sort og bærer tydelige preg på være rushet fram og sluppet på markedet for tidlig.

Newcomer ArneK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sittet litt på gjerdet ang HD fra Canal Digital selv, siden jeg er blitt avhengig av PVRen jeg har nå.

Fyrte avgårde en mail til Canal Digital og spurte om når de ville lansere HD-tuner med PVR muligheter her, og fikk til svar at det ville komme nå i løpet av oktober!

Hurra!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArneK
    Jeg har sittet litt på gjerdet ang HD fra Canal Digital selv, siden jeg er blitt avhengig av PVRen jeg har nå.

Fyrte avgårde en mail til Canal Digital og spurte om når de ville lansere HD-tuner med PVR muligheter her, og fikk til svar at det ville komme nå i løpet av oktober!

Hurra!
    Veldig gledelig hvis dette stemmer:-) Men stemmer det? Jeg trodde det var kun i Sverige den skulle lanseres nå i oktober. Og at den skulle lanseres i Norge "senere"... De første svenske kundene har vel alt mottatt boksen? På den norske siden er ikke denne tuneren nevnt med ett eneste ord.
    Men som sagt; veldig gledelig hvis den dukker opp ila oktober:-)

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bare ikke fatte og begripe hvorfor canal digital ikke godkjenner andre bokser og løsninger. Ei heller at de ikke klarer å tilby noe eget som er bra. Folk er jo villige til å betale nær sagt hva det måtte være for den minste lille ting for tida. Hvor vanskelig er det å lage en skikkelig PVR-boks? Hvorfor kan ikke kanalguiden hentes ned i bakgrunnen mens man ser på TV? Hvorfor kan ikke jeg velge hvilke kanal jeg vil ha på knapp #1 og #2 på fjernkontrollen? hæ?

CD ringte meg for et par uker siden og skulle tilby masse nye kanaler. Jeg sa at det eneste jeg var interesert i var HD-kanaler, men jeg vill vente til kanalutvalget og HW var på stell. Dama skjønte ikke hva jeg mente og sa som sant var at de hadde jo en HD-boks. Da svarte jeg kort og greit "Broder'n har en slik og den er rævva. Selv knapper på fjernkontrollen er uten funksjon." "Ring meg når dere har et fullgodt tilbud, jeg og hundrevis av forumkolegaer på AVForum (smørte på litt) sitter kun og venter på at dere skal tilby noe annet enn skrot" (jeg var i litt kranglehumør den dagen..)

Jeg fikk det i alle fall ut og det var godt. CD-dama fikk forresten ikke solgt meg flere kanaler

Ha en riktig god helg alle sammen.
    M

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Jeg kan bare ikke fatte og begripe hvorfor canal digital ikke godkjenner andre bokser og løsninger. Ei heller at de ikke klarer å tilby noe eget som er bra. Folk er jo villige til å betale nær sagt hva det måtte være for den minste lille ting for tida. Hvor vanskelig er det å lage en skikkelig PVR-boks? Hvorfor kan ikke kanalguiden hentes ned i bakgrunnen mens man ser på TV? Hvorfor kan ikke jeg velge hvilke kanal jeg vil ha på knapp #1 og #2 på fjernkontrollen? hæ?

CD ringte meg for et par uker siden og skulle tilby masse nye kanaler. Jeg sa at det eneste jeg var interesert i var HD-kanaler, men jeg vill vente til kanalutvalget og HW var på stell. Dama skjønte ikke hva jeg mente og sa som sant var at de hadde jo en HD-boks. Da svarte jeg kort og greit "Broder'n har en slik og den er rævva. Selv knapper på fjernkontrollen er uten funksjon." "Ring meg når dere har et fullgodt tilbud, jeg og hundrevis av forumkolegaer på AVForum (smørte på litt) sitter kun og venter på at dere skal tilby noe annet enn skrot" (jeg var i litt kranglehumør den dagen..)

Jeg fikk det i alle fall ut og det var godt. CD-dama fikk forresten ikke solgt meg flere kanaler

Ha en riktig god helg alle sammen.
    M
    Jeg forstår at du er irritert og kranglevoren,men-jeg tror at du og andre legger
    all skyld på CD.Det er ikke riktig.Det er programeieren og filmselkapene som har satt standarden for kopisikkerheten for distibutørene d.v.s CD,Viasat,RiksTV og Sky.Det betyr at løs Cam er ikke lenger akseptert.Det igjen betyr at box og kort vil henge ihop for alle distibutørene.Det vi kan kritisere CD for er valget av boxleverandør og kvaliteten på boxen.De har som de fleste andre ex.Sky valgt et billig produkt.Jeg mistenker de for at deres vurdering går på hva folk er villig til å betale for boxen og relativt lite antall HD kanaler pr.dato.Jeg har 2 stk.HD tunere fra CD og 1 stk Humax 2000 og 1 stk.Sky HD.Det er helt klart at CD boxen er dårligere enn de andre også når det gjelder bildekvalitet.Jeg har derimot ingen store driftsproblemer med boxene.Men - nå blir det sikkert bedre når de nå får en HD box med HardDisc på plass.Vi som forbrukere og som elsker Premier L.kan bare velge CD som leverandør dersom du ikke har signaltilgjengelighet fra Sky.Det har jeg.For meg er ihvertfall CD vesentlig bedre enn Viasat som pr. dato IKKE engang er i stand til å fortelle oss hvortid HD kommer fra deres side??!! Jeg kjører ene CD boxen mot en Pioneer Plasma i 1080i og den andre mot en JVC HD 1 projektor i 1080p og det fungere OK, ikke topp men OK.La oss holde ut og så får vi se hva HardDisc modellen gir oss.
    Stølen

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet på den "møkkaboksen" er det greit da? Tv`en støtter bare 720p..Jeg trenger ingen spesielle funksjoner igrunn. Kansje bare muligheten til litt info og epg. Er den treg til og bytte kanal feks?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om vi alle skriver til CD om et ønske om en "high-end" dekoder? En med og en uten PVR, ellers helt likt grensesnitt.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Hva om vi alle skriver til CD om et ønske om en "high-end" dekoder? En med og en uten PVR, ellers helt likt grensesnitt.
    Vil gjerne ha High-end. Men vil ha med Twin tuner og PVR.
    På et svensk forum er det blitt sagt at muligens den nye HD twin-tuneren med PVR til Hummax også vil godkjennes. Denne ble vist på IFA.

Newcomer ArneK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Veldig gledelig hvis dette stemmer:-) Men stemmer det? Jeg trodde det var kun i Sverige den skulle lanseres nå i oktober. Og at den skulle lanseres i Norge "senere"... De første svenske kundene har vel alt mottatt boksen? På den norske siden er ikke denne tuneren nevnt med ett eneste ord.
    Men som sagt; veldig gledelig hvis den dukker opp ila oktober:-)
    Dekoderen har vært tilgjengelig fra CD i Sverige i et par måneder nå, så jeg håper virkelig det stemmer at den kommer hit i løpet av oktober. De skrev i allefall det i mailen til meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo...

Kan noken bekrefte at man får lyd ut av den digitale coax utgangen på denne boksen når man bruker hdmi til tv'n?

Har nemlig ein litt eldre surroundforsterker, som DTS og DD dekoding, men ingen hdmi tilkobling, tenkte å få lyden kanskje både på tv'n og på surroundanlegget.

Kan noken bekrefte dette?

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, kan bekrefte det. Kjører lyd digital lyd fra tuner til rxv 1500 og bilde med hdmi til th42pv60. Fungerer perfekt.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uncle sid
    Jepp, kan bekrefte det. Kjører lyd digital lyd fra tuner til rxv 1500 og bilde med hdmi til th42pv60. Fungerer perfekt.
    Det eneste som ikke går helt bra er å få lyd både via HDMI og Coax SPDIF samtidig men det gjelder kun kanaler som sender Dolby Digital.

Dersom man har valgt å foretrekke Dolby Digital lyd i lydmenyen så vil det sendes Dolby Digital via HDMI og coax SPDIF. Begge sender lyd men TV'n vil ikke klare å dekode Dolby Digital lyden på de kanalene som sender Dolby Digital.
    Velges ikke Dolby Digital i lydmenyen så downmixes altid Dolby Digial til stereo digital ukomprimmert PCM lyd. De kanalene som sender MPEG1 lyd vil alltid gi ut stereo(eller mono) digital ukomprimmert PCM lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink den nye Hd boksen med Pvr mulighet

håper den blir bedre enn sagem den har vært råtten.........

Digitalt.tv nyhed
    Nästan perfekt hd-box från Canal Digital

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Denon AVR-3802 forsterker, HD tuner fra CD med HDMI kabel fra Elkjøp, Nokia 9902s med scartkabler via en videospiller og 50 TH-PV60E plasma tv. Har koblet lydkakablen mellom forsterker og tv. Når jeg ser på Nokia`n virker det som lyden er bedre enn på CD, men det blir liksom ikke noe ordentlig trøkk uannsett. Blir så daft i surround. Blir ikke noe ordentlig lyd bak. Hva kan være galt eller er det dårligere lyd på parabol?

Side 22 av 43 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •