Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 43 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 850
    Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    1. september starter sendingene av Nordens første kanal som sender langfilm i HD 24 timer i døgnet. Silver HD viser filmer fra hele verden som er produsert utenfor de store Hollywood-selskapene.
    – Denne kanalen er et veldig godt tilbud til spesielt filminteresserte, og den svarer veldig godt på våre kunders krav om stadig mer HD-TV-innhold og flere nisjekanaler med høy kvalitet, sier Svein Erik Davidsen, adm. direktør i Canal Digital Norge.

For kabelkunder er Silver HD tilgjengelig i HD-pakken, sammen med Discovery HD og Voom HD, til 99 kroner pr. måned. På parabol er Silver HD tilgjengelig i HD-pakken sammen med kanalene National Geographic HD, Discovery HD og Voom HD til 99 kroner pr. måned.

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vette
    1. september starter sendingene av Nordens første kanal som sender langfilm i HD 24 timer i døgnet. Silver HD viser filmer fra hele verden som er produsert utenfor de store Hollywood-selskapene.
    – Denne kanalen er et veldig godt tilbud til spesielt filminteresserte, og den svarer veldig godt på våre kunders krav om stadig mer HD-TV-innhold og flere nisjekanaler med høy kvalitet, sier Svein Erik Davidsen, adm. direktør i Canal Digital Norge.

For kabelkunder er Silver HD tilgjengelig i HD-pakken, sammen med Discovery HD og Voom HD, til 99 kroner pr. måned. På parabol er Silver HD tilgjengelig i HD-pakken sammen med kanalene National Geographic HD, Discovery HD og Voom HD til 99 kroner pr. måned.
    Har hatt denne ei ukes tid allerede via satelitt, og bildet er ganske bra. Litt synd de ikke sender i DD5.1-lyd. EPG er heller ikke oppe og går for denne enda, virker det som.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cocazulu
    Har hatt denne ei ukes tid allerede via satelitt, og bildet er ganske bra. Litt synd de ikke sender i DD5.1-lyd. EPG er heller ikke oppe og går for denne enda, virker det som.
    Den starter ikke før 1.september. Det ser ut som Silver bare har kjørt noen tester hittil.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Den starter ikke før 1.september. Det ser ut som Silver bare har kjørt noen tester hittil.
    godt mulig, det har iallefall vært film der på kveldstid siste uka..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Silver

Gjorde et søk med min HUMAX 2000, men fant den ikke. Hvilken frekvens ligger den på?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Gjorde et søk med min HUMAX 2000, men fant den ikke. Hvilken frekvens ligger den på?
    hmm, 11341.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er mulig å overføre texttv signaler i HDMI/component uansett mottager. Dette håndterer mest sannsynlig heller ikke HD TV'ene. Texttv krever overføring i analogt SD format skal tv'ns tekst dekoder kunne fungere. Jeg tror ikke HD boksen til CD overfører teksttv signalet på den analoge SD video utgangen (scart). Det ser det heller ikke ut som andre HD mottagere gjør ( sikkert fordi de alle har HDMI/Component HDTV utganger).
    Bruker Text Tv uten problem. Bruker HDMI. TV`n er Viewpia 37 LCD. Tuner: Canal Digital HD.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vellereina
    Bruker Text Tv uten problem. Bruker HDMI. TV`n er Viewpia 37 LCD. Tuner: Canal Digital HD.
    Du bruker da sannsynligvis dekoderens innebygde teletext dekoder og ikke TV apparatets teletext dekoder ? Hvis du ikke velger teletext sidene med TV apparatets fjernkontroll så er det ikke TV'n din som dekoder teletexten.

Med HDMI link (eller HD composite) så er det trolig ikke mulig å overføre teletext som datastrøm men som bildegrafikk generert i dekoderen er det selvfølgelig ikke noe problem.

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt info:

Kjøpte meg nettopp en "sattelittsøker" på Elkjøp da jeg synes skalaen på CD boksen ikke er mye å skryte av (brukte faktisk min gamle STC-7000 for å justere inn første gang). Søkeren har en pipetone som gjør jobben mye enklere...man hører og ser resultatet ute ved parabolen. Ifølge CD boksen fikk jeg signalstyrke opp fra rundt 60% til 70-75%. Dette gjorde at de fleste kanalene ble merkbart bedre på alle vis. På HD kanalene forsvant endel etterslep ved panorering. Tør vedde på at dette skyldes bedre bitrate etter justering. Vil påstå at kr. 200.- for den lille søkeren er absolutt verdt pengene

PS: Hvilken software versjon er aktuell? Har vært ute av landet en stund, og ser min er Vx 2.5.5 CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vorlon
    Litt info:

Kjøpte meg nettopp en "sattelittsøker" på Elkjøp da jeg synes skalaen på CD boksen ikke er mye å skryte av (brukte faktisk min gamle STC-7000 for å justere inn første gang). Søkeren har en pipetone som gjør jobben mye enklere...man hører og ser resultatet ute ved parabolen. Ifølge CD boksen fikk jeg signalstyrke opp fra rundt 60% til 70-75%. Dette gjorde at de fleste kanalene ble merkbart bedre på alle vis. På HD kanalene forsvant endel etterslep ved panorering. Tør vedde på at dette skyldes bedre bitrate etter justering. Vil påstå at kr. 200.- for den lille søkeren er absolutt verdt pengene

PS: Hvilken software versjon er aktuell? Har vært ute av landet en stund, og ser min er Vx 2.5.5 CD.

Kanskje dette er løsningen på mitt problem også, sliter med signalene på tv2 og tvnorge, mister signalet ofte på de to kanalene!
    Er det andre ting som påvirker dette også?
    Splitter signalet ved parabolen til hybel, har det noe å si?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hadde samme feil noen kanaler på canal digital datt ut

Sitat Opprinnelig postet av ahp
    Kanskje dette er løsningen på mitt problem også, sliter med signalene på tv2 og tvnorge, mister signalet ofte på de to kanalene!
    Er det andre ting som påvirker dette også?
    Splitter signalet ved parabolen til hybel, har det noe å si?
    hdde problemer her om dagen jeg også naboen over meg og jeg har samme talerken med twin lnb med to utganger la merke til når han f.e.k.s skrudde på begynte bildet og hakke og dette ut på noen kanaler jeg byttet ut Lnb øye til et nytt og problemet var løst nå virker alt som det skal igjen:-D

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg vet godt når man skal søke seg inn, er at man gjør det via den kanalen som er kjent for å ha best signalstyrke. Hvordan finne ut akkurat det er ikke enkelt. Min erfaring er at det funker best ved å ringe leverandør, og be de oppgi frekvensen som er best å bruke når man skal søke seg inn. Ang. CD har jeg holdt på med dette en stund, og om jeg ikke husker feil er det ofte TV2/TV Norge som anbefales. Sattelittene har ofte fler transpondre (sendere). Noen ganger deles de mellom 2 kanaler...da halveres signalstyrken. Da gjelder det å få oppgitt en transponderfrekvens som ikke er delt med en annen kanal. Om du splitter signalet skulle ikke det spille noen stor rolle, sålenge du tar ut signalet før splitter. Ellers har splittere et lite signaltap på ca o.5 dBm pr forgrening. Om jeg husker rett. Har du skikkelig måleutstyr og signalstyrke holder seg på over 90 dBm skulle det gå i boks uansett.

Splitting av signal: Burde ikke svekke hovedsignal i teorien. Men har opplevd dette i praksis. Er splittingen passiv, tror jeg signalet kan svekkes. Hadde nettopp et tilfelle i den sammenheng. Løste det ved å sette inn en splitter forsynt med ekstern 230V (aktiv forsterkning).

Newcomer prazy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk en software-oppdatering til hd-tuneren idag. noen som vet hva denne består i?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av prazy
    jeg fikk en software-oppdatering til hd-tuneren idag. noen som vet hva denne består i?
    EPG og noen bugfix ser det ut til.

Legger også merke til at det er fikset et problem med at mottageren ikke automatisk velger Dolby Digital lyd. Tidligere måtte man sette primær lydspor til Engelsk for at DD lyden skulle velges automatisk.

Får også søkt inn kanaler fra bakkenettet. Det gikk ikke tidligere. Får inn NRK1-3 MPEG4 sendingene i bakkenettet (uten lyd).

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bobben, hvordan er kvaliteten på bakkenettet i forhold til satelitt? Med samme dekoder blir det en god sammenligning.

Og skikkelig off-topic - får dere inn kanalene nå? Jeg får "no subscription rights" på alle kanaler, og kundeservice er selvfølgelig stengt for helga. Ja, jeg har betalt regninga

EDIT: bare glem det siste spørsmålet. Ifm at jeg satt opp ny parabol i dag koblet jeg til den gamle dekoderen som viser signalstyrke, og i forvirringen klarte jeg å stappe det gamle kortet inn når jeg koblet til HD-mottageren igjen. Det tok et par timer før signalet forsvant, da, derav forvirringen

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Bobben, hvordan er kvaliteten på bakkenettet i forhold til satelitt? Med samme dekoder blir det en god sammenligning.
    Jeg har ikke sammenliknet så mye. Det er bare NRK1-3 som kan sammenliknes og så lenge ikke mottageren fungerer med lyden i bakkenettet så er det ikke så interessant. Sagem er også veldig dårlig til å oppskalere til HD oppløsning så da blir det litt vanskelig å vurdere kvaliteten.

Jeg bruker helst Humax HDCI2000 til satellitt siden den gjør oppskalering ekstremt mye bedre enn Sagem.

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering

I forbindelse med oppdateringen ligger det s-video signal på scarten selv om tuneren er satt til HD. Dette fungerte ikke før og er etterlengtet hos meg da jeg har s-video 1 etasje opp til projectoren.
    Det jeg savner nå er å få satt opp tuneren til 4 hoder, noe som skal fungere etter manualen, men ikke iflg. kundeservice.
    Venter på neste oppdatering kanskje det blir bra da..

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sammenliknet så mye. Det er bare NRK1-3 som kan sammenliknes og så lenge ikke mottageren fungerer med lyden i bakkenettet så er det ikke så interessant. Sagem er også veldig dårlig til å oppskalere til HD oppløsning så da blir det litt vanskelig å vurdere kvaliteten.

Jeg bruker helst Humax HDCI2000 til satellitt siden den gjør oppskalering ekstremt mye bedre enn Sagem.
    No prob, jeg kan sjekke selv. Jeg har Sagem'n koblet til en VantageHD med både s-video og HDMI så dens prosessering bryr jeg meg ikke så mye om.

Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    I forbindelse med oppdateringen ligger det s-video signal på scarten selv om tuneren er satt til HD. Dette fungerte ikke før
    Joda, dette har fungert hele tiden. s-video går ut på AUX-SCART.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får komme en tilbakemelding når du har testet Riks TV mot CD Tor Atle.

Noe av det jeg merker med SD over HDMI er at fargegjengivelsen er av dårlig kvalitet. Man kan selvfølgelig skru fargen opp, men det virker ikke til å kompensere for det. Bildet blir uansett litt blast i forholdt til scart (helst med RGB).
    Frister derfor å kjøpe en ny dekoder med tid og stunder. Synes det er rart det ikke er kommet flere på markedet ennå.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er med deg på den, venter på en sak med harddisk og to tunere selv.

Side 21 av 43 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •