Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 43 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 850
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har også bestilt denne HD-dekoderen til min kino. Var et lett valg å kutte ut Canal+ pga fotballen med mitt IP-TV abonnement. Den bildekvaliteten skal det ikke mye til for å slå.

For min egen del er elementer som EPG og tekst-tv totalt underordnet til mitt bruk i min dedikerte kino. Jeg ønsker best mulig bildekvalitet. Mulig at andre dekodere (allerede omtalt i denne tråden) vil være enda bedre, men poenget er jo at med denne originaldekoderen fra Canal Digital oppnår den "gemene hop" et enda bedre bilde enn de har vært vant til, og således går utviklingen i riktig retning.

Gleder meg til en unge å se Premier League i HD. Enda en god grunn til å "låse seg ned i kinoen" hver lørdag på tippekamptid. Den tiden er "låst" allerede, så det skader ikke med enda bedre bilde når Liverpool slår Arsenal.......

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Kan være at det er feil hos canal+ og ikke på dekoderen. Opplever det samme, og jeg bruker Humax, har arkivert HD dekoderen til CD.
    Det tror jeg ikke. Det er flere mottagere som ikke har noen problemer. F.eks. Canal Digital CDC-7000ST , Force 516S m.fl.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Har også bestilt denne HD-dekoderen til min kino. Var et lett valg å kutte ut Canal+ pga fotballen med mitt IP-TV abonnement. Den bildekvaliteten skal det ikke mye til for å slå.

For min egen del er elementer som EPG og tekst-tv totalt underordnet til mitt bruk i min dedikerte kino. Jeg ønsker best mulig bildekvalitet. Mulig at andre dekodere (allerede omtalt i denne tråden) vil være enda bedre, men poenget er jo at med denne originaldekoderen fra Canal Digital oppnår den "gemene hop" et enda bedre bilde enn de har vært vant til, og således går utviklingen i riktig retning.

Gleder meg til en unge å se Premier League i HD. Enda en god grunn til å "låse seg ned i kinoen" hver lørdag på tippekamptid. Den tiden er "låst" allerede, så det skader ikke med enda bedre bilde når Liverpool slår Arsenal.......
    Hvis det best mulig bildekvalitet du vil ha så ville jeg ikke valgt CD dekoderen men heller gått for en annen.Skal du absolutt ha fotball i HD ville jeg heller valgt Sky HD pakken.Anfield jeg trodde du var en som ville ha best mulig kvalitet jeg?Eller har jeg misforstått:-)
    Mvh bigtor

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en nybegynner hva satelitt angår, er den nye HD-dekoderen til CD så langt gode greier. Jeg har ikke opplevd nevneverdige problemer, og jeg syns bildene blir bra på min TV. Det er alltid muligheter for forbedring, og at man må ha full pakke for å få HD-kanalene virker noget meningløst, men jeg har valgt og hoppe på, så får en evaluere etter endt bindingstid.

Det jeg savner litt er muligheten for opptak, men jeg antar det kommer nye dekodere med støtte for dette innen rimelig tid, så jeg overlever så langt.

Sammenligningsgrunnlaget mitt hva HD angår blir HD-DVD og filmer fra andre kilder, og jeg forventer vel ikke at CD skal tangere kvaliteten på dette pr idag. Mulig jeg er naiv.

Anfield, jeg driter i fotball, men må innrømme at det er litt moro å se det i full-hd likevel. Ser frem til mange gode timer med HD-kanaler fra CD & co!

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom den femte HD kanalen, National Geographic HD.

Noe annet som jeg ikke tror er nevnt er at lyden til Premier League HD ikke er like god som på den andre SD kanalen med tilsvarende kamp. Har også merket at kommentatorsporet av og til ligger ørlite foran bildet. Men det er forsåvidt pirk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Har også merket at kommentarsporet av og til ligger ørlite foran bildet. Men det er forsåvidt pirk.
    Aiaiai....dette er forferdli! Å sitta å sjå kamp der du hørre skuffelsen/gleden fra publikum før sjangsen er over er det verste eg vett!
    Det hjelper vell å sette forsinkelse på forsterkeren for deisom kan det?

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Aiaiai....dette er forferdli! Å sitta å sjå kamp der du hørre skuffelsen/gleden fra publikum før sjangsen er over er det verste eg vett!
    Det hjelper vell å sette forsinkelse på forsterkeren for deisom kan det?

Å ja!!!!! Heilt enig...
    Det er så sinnsykt irriterende att det SKAL IKKE FOREKOMME!!!!
    Ødelegger kampene for meg hvis det er sånn hvertfall...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Lurer på om jeg sliter med mottaker forholdene. Opplever at enten bare lyden eller bildet og lyd fryser av og til et sekund. I det siste har jeg kun merket frysing av lyden. Det som gjør meg usikker om at det er signalene er at det stort bare skjer med Canal + kanalene. Spesielt filmkanalene, men ser det også på fotball kampene. Andre som merker det? Har signalstyrke på nesten 14 streker.

Ellers så hender det at jeg mister signalstyrken helt når jeg er inni i menyen og går ut av menyen igjen. Merkelig at den skal falle fra 14 streker til null. Løser seg ved at jeg tar strømmen på dekoderen.

Hei.
    Hadde også samme problem med min dekoder, + pluss at bildet frøys noen sekunder innimellom. Byttet inn den og har ikke dette problemet på den nye, men på denne er det et nytt problem. På sd kanaler så begynner bildet å hakke eller dirre veldig noen ganger, av og til går farger i ett slik at det ser nesten ut som en dårlig vcd film. Noen som opplever det samme?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield

Hei...
    Hvor er det du har dette iptv abonnementet ditt en??
    Kunne gjerne tenkt meg premier leauge i HD,men jeg er i get land og de vil aldri få tilgang til denne kanalen..

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Hei...
    Hvor er det du har dette iptv abonnementet ditt en??
    Kunne gjerne tenkt meg premier leauge i HD,men jeg er i get land og de vil aldri få tilgang til denne kanalen..
    IP TV-abonnementet mitt har jeg hos min lokale leverandør, Los. Deres leverandør er igjen Ivisjon. Blir helt grei bildekvalitet på min 32" Loewe CRT, men når bildet blir blåst opp i 100" ser en hvor dårlig det er.

Men glem IP-TV. For å få PL i HD er det parabol som gjelder. Lyse har vel et testopplegg med HD over IP, men aner ikke om du får Canal+ Sport i HD der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd Via Hdmi?

Sender denne boxen lyd via HDMI?
    Har kjøpt ny TV (Samsung M86), men får ikke lyd via HDMI kabelen. Noen som kjenner igjen problemet?
    Hadde projektor før så det var aldri et tema..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ardalz
    Har kjøpt ny TV (Samsung M86), men får ikke lyd via HDMI kabelen. Noen som kjenner igjen problemet?
    Det er lyd fra HDMI ja, Samsung skjermen din takler det ikke. Dette kjenner Samsung til, kontakt de eller din handler for løsning. Tror ikke det finnes noen løsning enda .

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det digitale bakkenettet kommer, og NRK og TV2 skal sende digitalt, vil de da sende i 720p? Og vil disse også bli sendt digitalt til oss som har Canal Digital HD parabol?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digitaltv er IKKE det samme som HD-tv.

Alle kanalene i det digitale bakkenettet (eller luftnettet, som det kanskje burde ha hett) sendes i samme oppløsning som før, god gammaldags tvkvalitet, men nå digitalt istedenfor analogt, så man får bedre bildekvalitet.

Parabol og kabel-tv er samme digitale som det nye bakkenettet.

HD-kanaler vil muligens senere bli lansert via bakkenettet også, dersom de har kapasitet.

Du har parabol i dag sier du, visste du at du da har hatt digitaltv siden den dagen du skaffet deg parabol? .

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Du har parabol i dag sier du, visste du at du da har hatt digitaltv siden den dagen du skaffet deg parabol? .
    Hmmm... Ja har jo forstått det, men trodde at flere kanaler i det nye bakkenettet ville bli sendt i hd oppløsning.

Eller mente du noe annet med det spørsmålet? Tenkte du på den innebygde mpeg4 delen i CD tuneren?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ardalz
    Slå av AC3 i lydmenyen. TV'n din har sannsynligvis ikke innebygget Dolby Digital dekoder og når Sagem boksen sender AC3 over HDMI så gir ikke TV'n din lyd.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Javel? Hvordan kan du vite det? Mange av oss har hatt parabol siden lenge før den ble digitalisert. Det er tross alt ikke mer enn 8-10 år siden man gikk over fra D2Mac til DVB-S.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Slå av AC3 i lydmenyen. TV'n din har sannsynligvis ikke innebygget Dolby Digital dekoder og når Sagem boksen sender AC3 over HDMI så gir ikke TV'n din lyd.
    Det er forsøkt, uten noe resultat.
    Det snodige er jo at det kommer et lite "glimt" av lyd når volumet på tv'n skrus opp eller ned. Men når jeg slipper volumknappen forsvinner lyden igjen...

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde STC-7000 før. Den var rask på Text-TV, og viste kanalene med god kvalitet. Nå betaler jeg mer enn nødvendig...har 5 HD kanaler som viser mest "no program" og sender ekkel reklame...samtidig som Text-Tv glimrer med sitt fravær når det gjelder å lagre sider, og "vanlige" sattelittkanaler vises i en lang dårligere kvalitet enn det jeg var vant til med STC-7000. Den søpla her har jeg tenkt å gjøre noe drastisk med...og det ganske snart.

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne Sagem-boksen har jo inngang for DTT og. Vil dette kunne brukes ifm bakkenettet fra høsten av, eller er det feil format? Programkortet for satelitt skjønner kanskje ikke noe av bakkenettsignalene uansett?

hmmm

Side 19 av 43 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •