Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 43 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 850
    Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Du mener vel 1280x720 og jeg har uansett mye bedre bilde med Humax enn CD tuneren.
    ..og...
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg har sett det skrevet før. Men jeg er ikke helt med
    Nei, jeg mener 1280x540! Jeg vil anbefale en innføring i de-interlacing, det er veldig lærerikt. Det er skrevet masse om emnet, og det er for omfattende til å forklare på et par linjer.

(for ordens skyld, alle nettverksspillere jeg vet om og også første generasjon HD-DVD spillere har samme problem - muligens også den nye E1)

Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Jeg kjører ut over hdmi, og apropos component ut, jada, sagem leverer også der hd, stikk i strid med vitsen av HDCP, og også ulovlig
    Hehe, akkurat.
    OG, JA. Humax gir meg mer detaljer på statisk bilde, og også rikere farger
    Alright. Enten en dårlig MPEG-dekoder, dårlig feilkorrigering av datastrøm eller en programmeringsfeil av Sagem. Feks kan det hende at de ikke har brukt riktig fargematrise (for HDTV). Vi får håpe at noen detaljer omkring dette kommer frem etterhvert.

Kan jeg få spørre deg om du har sett Humaxen opp i mot CD tuneren?
    Nei, jeg er i samme båt som nesten alle andre. Sagem'n kan ikke sendes tilbake, så da er det snakk om å legge ut 5 lapper for å sjekke om Jano har rett. I teorien burde begge bokser klart å gi identisk 1080i ut, men det er selvsagt mulig at Sagem har klart å f*kke opp noe et eller annet sted.

Jano, har du mulighet til å ta bilde av det statiske pausebildet med begge tunerne? Det hadde vært interessant å se forskjellen...

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    ..og...

Nei, jeg mener 1280x540! Jeg vil anbefale en innføring i de-interlacing, det er veldig lærerikt. Det er skrevet masse om emnet, og det er for omfattende til å forklare på et par linjer.

(for ordens skyld, alle nettverksspillere jeg vet om og også første generasjon HD-DVD spillere har samme problem - muligens også den nye E1)

Hehe, akkurat.

Alright. Enten en dårlig MPEG-dekoder, dårlig feilkorrigering av datastrøm eller en programmeringsfeil av Sagem. Feks kan det hende at de ikke har brukt riktig fargematrise (for HDTV). Vi får håpe at noen detaljer omkring dette kommer frem etterhvert.

Nei, jeg er i samme båt som nesten alle andre. Sagem'n kan ikke sendes tilbake, så da er det snakk om å legge ut 5 lapper for å sjekke om Jano har rett. I teorien burde begge bokser klart å gi identisk 1080i ut, men det er selvsagt mulig at Sagem har klart å f*kke opp noe et eller annet sted.

Jano, har du mulighet til å ta bilde av det statiske pausebildet med begge tunerne? Det hadde vært interessant å se forskjellen...
    Ja men da skjønner jeg ikke hvorfor du ikke skal tro på det som blir sagt av oss som har sett begge to og som vil opplyse andre om at der er forskjeller på de og at det er bedre bilde med Humax tuneren.
    Mvh bigtor

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har også skaffet meg en Humax HDCI-2000 og ser det samme som andre. Bruker en Pioneer 507XA - avstand ca. 2.5m.

Syns faktisk det er enklest å se at noe går galt på Canal+ Sport HD
    plakaten. Det minner om at et eller annet filter står på. Man får antydning til linjeeffekt i skriften på plakaten. Kan nesten minne om skaleringsproblemer men fra Humax'en så er ikke dette noe problem. Har satt begge mottagere til å gi ut 1080i . Bildet fra Sagem og Humax har heller ikke samme posisjon på Pioneer 507XA så noe må være forskjellig. I teorien skal begge mottagerene produsere eksakt samme signal ut på HDMI dersom spec. er fulgt 100%. Det gjelder selvfølgelig ikke oppskalert SD kanaler men jeg tror Humax og Sagem er basert på eksakt samme hardware så det spørs nok om det ikke bare er en software bug.

Når det gjelder HD på component utgang så mener jeg å ha lest på britiske forums at bla. Sky har fått tillatelse til å sende HD på component utgang fram til 2009 eller noe slikt siden det har vært trøbbel med HDCP i en del eldre apparater og projektorer. Det er jo veldig kjekt for de som har kjøpt en TV som ikke er 100% HD Ready.

Det er vel heller ikke "ulovlig" å sende HD på komponent dersom kanalen ikke benytter HDCP kopibeskyttelse ?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Syns faktisk det er enklest å se at noe går galt på Canal+ Sport HD
    plakaten. Det minner om at et eller annet filter står på. Man får antydning til linjeeffekt i skriften på plakaten.
    Hmm, jeg har sett noe som ligner på edge enhancement på "plakaten" som kommer mellom filmene når demo-loopen er igang på Film HD, men jeg kan ikke huske noe på den på Sport HD. Hva mener du med linjeeffekt? Et bilde hadde selvfølgelig sagt mer enn 1000 ord... :-D
    Bildet fra Sagem og Humax har heller ikke samme posisjon på Pioneer 507XA så noe må være forskjellig.
    DET er snålt. Skal sjekke om bildet er riktig sentrert (og riktig størrelse) når jeg kommer hjem.
    I teorien skal begge mottagerene produsere eksakt samme signal ut på HDMI dersom spec. er fulgt 100%. Det gjelder selvfølgelig ikke oppskalert SD kanaler men jeg tror Humax og Sagem er basert på eksakt samme hardware så det spørs nok om det ikke bare er en software bug.
    Veldig ofte er de basert på samme referansedesign, ja.

Vel, skal sjekke den plakaten når jeg kommer hjem, det er temmelig gode sjanser for at ingenting går der på et tilfeldig valgt tidspunkt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.... Kom tilbud fra CD i dag på denne Sagem boksen. Fri tilgang til HD kanalene i 12 mnd. Vurderer saken siden min gamle Force 1133 begynner å bli noe sliten. 1990 skal de ha for boksen.

Men lurer på en ting. Min gode gamle Force har innebygget tekst-TV. Finnes det i denne Sagem boksen? Hvor mange sider har den i så fall hukommelse for? Min mange år gamle Force holder vel 3-4000 sider i minnet og noe særlig mindre enn det blir litt kjedelig nå kan jeg tenke meg. Har bare PJ så tekst-TV funksjonalitet i tuneren er viktig for meg.

Ble i tillegg litt skeptisk siden enkelte skriver her at innholdet på HD kanalene er heller tynt. Er ikke sportsinteressert så filmkanalen og Discovery er det som er av interesse for meg. Men hører dere sier utvalget er lite, mye repriser og reklame.

I den svenske testen nevnt tidligere i denne tråden står det noe om at den har tekst-TV men at det ikke fungerer. Ditto for EPG. Det var jo alvorlige brister. Hvordan er det med disse tingene i den norske versjonen?

Det står også at den mangler kanalliste? Kan det stemme. Betyr det at man må huske kanalnummer i hodet? Merkelig.

Siden PJ'en min ikke kan vise ekte HD så er ikke det med HD superviktig. Det er mer det at jeg trenger en ny tuner nå. Den gamle har tendenser til heng, kontaktproblemer i SCART og en ille dårlig fjernkontroll.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feks kan det hende at de ikke har brukt riktig fargematrise (for HDTV). Vi får håpe at noen detaljer omkring dette kommer frem etterhvert.
    Her kan man kanskje snue det på hodet også; Skjermen tolker fargematrise feil?
    Opplevde dette med min Oppo 981 med oppskalering. Med fargematrise YCbCr fikk jeg et vanvittig grønnskjær. Ble fortalt at skjermen min tolket matrisen som HD og at feilen lå der. Nå man man velge fargematrise manuelt på Oppoen og med matrise satt til RGB er problemet borte.

Kjipt å høre at Sagem dekoderen er dårligere enn Humaxen. Håper dette løser seg med software oppgradering.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer snart til å kjøpe meg en 1080 projektor og vil da kjøre på ny en sammenligning av tunerne men jeg tror ikke at det vil forandre det faktum at Humax er den beste av de.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg har sett noe som ligner på edge enhancement på "plakaten" som kommer mellom filmene når demo-loopen er igang på Film HD, men jeg kan ikke huske noe på den på Sport HD. Hva mener du med linjeeffekt? Et bilde hadde selvfølgelig sagt mer enn 1000 ord... :-D
    Har forsøkt å ta bilde. Bildene blir ikke helt bra med kamera mitt men det viser effekten jeg ser. Har forsøkt å ta bildene så like som mulig.

Ut fra rasteret på Pioneeren så kan det se ut som horisontal tykkelse i f.eks. E i Everton er tykkere i Sagem boksen. Det virker som den gjør et eller annet med bildet eller gjør noe som får Pioneer til å gjøre noe veldig merkelig. Hvis man teller prikker i raster så kan det se ut som E'en er 5 "prikker" tykk fra Sagem mens den er 3 "prikker" tykk fra Humax. Sagem ser ut til å legge på noe ekstra (eller gjøre noe som får Pioneer til å gjøre dette)

Bilde fra Sagem
    Et bilde til fra Sagem

Bilde fra Humax

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme resultat her, så det er ikke Pioneeren din. Glimrende bilder, Bobben! Har du noe imot at jeg sender de til CD kundeservice? Vi må få de gjøkene i programeringsteamet til Sagem å rette opp blunderen sin

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme resultat her, så det er ikke Pioneeren din. Glimrende bilder, Bobben! Har du noe imot at jeg sender de til CD kundeservice? Vi må få de gjøkene i programeringsteamet til Sagem å rette opp blunderen sin
    Det går greit.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har fortsatt ikke svart på hvorfor du ikke tror på det vi sier vi som har sett begge tunerne og som ser at Humax leverer det beste bilde:-)
    Mvh bigtor

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hva de måtte rette opp av softwarefeil blir slørulf stående i esken sin, den er rett og slett for "billig" til å blandes med mine andre komponenter.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Uansett hva de måtte rette opp av softwarefeil blir slørulf stående i esken sin, den er rett og slett for "billig" til å blandes med mine andre komponenter.
    Hvor mange ganger har du sagt Slørulf nå? Dæven du er harry....

Er det noe mer å diskutere nå?

Humax er bedre!
    Sagem har muligheten for å vise PL i HD!

OK?

Edit: Sorry... ble litt irritert....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og tråden heter "Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her"
    Kan ikke vi diskutere den da, og ikke Humax'ens fordeler, software osv.

Er godt fornøyd med Sagem'en jeg sammenlignet med det jeg hadde før. (som var kabeltuneren til CD) Å se PL og Elitserien er jo helt konge i forhold til før. Tror de fleste kjøpte den for de mulighetene. Hadde jeg ikke vært så interessert i PL så hadde jeg holdt meg til en HD-DVD/Blue-Ray spiller til alle kanalene var i HD. (Har forresten bestilt meg en HD-EX1...)

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Hvor mange ganger har du sagt Slørulf nå? Dæven du er harry....

Er det noe mer å diskutere nå?

Humax er bedre!
    Sagem har muligheten for å vise PL i HD!

OK?
    Ja hvem som er mest harry vet ikke jeg men i steden for å synse hele tiden så går det jo an å høre på vi som har sett forskjellene sier.Skjønner ikke helt hvorfor du blir irritert heller?:-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har lest litt på dette forumet, bigtor, så skjønner du at man skal ta ting med en klype salt. Det er fryktelig mye som ikke holder vann. I all sin elendighet er egentlig dette en god nyhet - bildet kommer til å bli enda bedre. Og om ikke Sagem velger å rette opp problemet så skal jeg være snar med å plukke opp en Humax, intet problem. Du på den andre siden bør fikse opp på videoprosessorsiden slik at du faktisk får sett HD, noe du ikke gjør idag. Så en god dag for begge - det kommer til å bli bedre Faktisk tror jeg at det er veeldig mange som pr idag ikke får mer enn 540 faktiske linjer på skjermen...

Okei, da skal jeg forfatte en mail til CD.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har lest litt på dette forumet, bigtor, så skjønner du at man skal ta ting med en klype salt. Det er fryktelig mye som ikke holder vann. I all sin elendighet er egentlig dette en god nyhet - bildet kommer til å bli enda bedre. Og om ikke Sagem velger å rette opp problemet så skal jeg være snar med å plukke opp en Humax, intet problem. Du på den andre siden bør fikse opp på videoprosessorsiden slik at du faktisk får sett HD, noe du ikke gjør idag. Så en god dag for begge - det kommer til å bli bedre Faktisk tror jeg at det er veeldig mange som pr idag ikke får mer enn 540 faktiske linjer på skjermen...

Okei, da skal jeg forfatte en mail til CD.
    Jeg har lest på dette forumet lenge jeg og ja jeg og vet at du må sile de tingene som mange kommer med men det er en stor forskjell og det er at jeg ikke synser men bygger mine uttallser på hva jeg selv ser og opplever og prøver da å formidle til folk her på forumet hva jeg har opplevd.Og ja jeg vet at jeg ikke ser på ekte HD men det tar ikke vekk det faktum at Humax leverer ett mye bedre bilde:-)
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hvem som er mest harry vet ikke jeg men i steden for å synse hele tiden så går det jo an å høre på vi som har sett forskjellene sier.Skjønner ikke helt hvorfor du blir irritert heller?:-)
    Jeg er normalt ikke harry, men sprakk litt der. Irriterende disse "angrepene" på såkalte monopolleverandører som Telenor og Microsoft osv... Kallenavn og sånn omtale som enkelte har gitt CD tuneren er bare for barnslig.

Jeg bøyer meg for at Humax'en er bedre som sagt, men jeg spør igjen; Hvilke HD kanaler får dere tilgang til med den? Er jo vel det man har lyst se som er viktigst istedenfor heller marginale forskjeller i bildekvaliteten? (Eller driter jeg meg ut nå, og det faktisk går an å få CD kanaler på Humax'en?)

Forresten kan man ikke kalle forskjellene i bildet fra CD Sport HD og CD Sport SD via kabeltuneren for marginale....

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Jeg er normalt ikke harry, men sprakk litt der. Irriterende disse "angrepene" på såkalte monopolleverandører som Telenor og Microsoft osv... Kallenavn og sånn omtale som enkelte har gitt CD tuneren er bare for barnslig.

Jeg bøyer meg for at Humax'en er bedre som sagt, men jeg spør igjen; Hvilke HD kanaler får dere tilgang til med den? Er jo vel det man har lyst se som er viktigst istedenfor heller marginale forskjeller i bildekvaliteten? (Eller driter jeg meg ut nå, og det faktisk går an å få CD kanaler på Humax'en?)

Forresten kan man ikke kalle forskjellene i bildet fra CD Sport HD og CD Sport SD via kabeltuneren for marginale....
    Ja du kan se alle CD kanalene på Humax:-)Jeg er klar over at det kanskje kan være litt vanskelig å forstå hvorfor man kaller CD tuneren for en del kallenavn men du hadde forstått det bedre hvis du selv hadde sett forskjellene på de.Og bevares kos deg videre du med CD tuneren og PL:-)
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du kan se alle CD kanalene på Humax:-)Jeg er klar over at det kanskje kan være litt vanskelig å forstå hvorfor man kaller CD tuneren for en del kallenavn men du hadde forstått det bedre hvis du selv hadde sett forskjellene på de.Og bevares kos deg videre du med CD tuneren og PL:-)
    Men du må kjøpe Sagem tuneren for å få smartkortet? Er det sånn å forstå?
    Hva koster Humax'en? Er den åpen for andre HD kanaler? Hvilke er isåfall dette?

Side 16 av 43 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •