Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 43 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 850
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Jeg er hvertfall ikke i tvil, både Ts.filer streamet over Snazio, HD-DVD og tvbillder fra Humax er langt foran "Slørulfèn fra Sagem.
    Jeg har gledet meg til PL i HD som en liten unge. Og jeg er strålende fornøyd. Selvfølgelig kan det bli bedre. Sagemboksen er kun en mellomløsning til det kommer bedre tunere med HDD og helst flertunerløsning. Men det er uaktuelt for meg å sitte og vente enda lenger. Jeg ville ha PL i HD NÅ! Til det hjelper ikke Ts.filer eller HD-DVD. Mulig Humax'en hadde gitt enda litt bedre bilde. Men jeg kjøper ikke den i tillegg til Sagem-boksen. Sagem-boksen er god nok for meg som en mellomløsning til DB8000 eller annen tilsvarende boks blir tilgjengelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til Humax HD brukere:

Til Humax HD brukere:

Er det noen problemer med å søke inn CD sine HD kanaler? Har blitt meg fortalt at dette er et problem.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    settes opp manuellt. Ingen problem.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er bare å søke de inn manuellt:-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg har gledet meg til PL i HD som en liten unge. Og jeg er strålende fornøyd. Selvfølgelig kan det bli bedre. Sagemboksen er kun en mellomløsning til det kommer bedre tunere med HDD og helst flertunerløsning. Men det er uaktuelt for meg å sitte og vente enda lenger. Jeg ville ha PL i HD NÅ! Til det hjelper ikke Ts.filer eller HD-DVD. Mulig Humax'en hadde gitt enda litt bedre bilde. Men jeg kjøper ikke den i tillegg til Sagem-boksen. Sagem-boksen er god nok for meg som en mellomløsning til DB8000 eller annen tilsvarende boks blir tilgjengelig.
    Ikke bare litt bedre men mye bedre:-)
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Ja det er bare å søke de inn manuellt:-)
    Takk for svaret ditt og Jano's. Boks i bestilling.

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott å se at det også finnes fornøyde folk her, spørsmålet er hvor lenge har dere hatt mulighet til å se på Hd materiale. Jeg selv har sett HD i over 2 år nå, først med D-VHS og etterhvert med IOdata sin nettverksspiller og så med Snazio nettverksspiller og etterhvert også med HD-DVD. Når så Canal digital kommer med Sagemboksen har man et visst grunnlag for å bedømme billedkvalitet. Til de som er fornøyde vil jeg si: Flott, fortsett med det, det er tross alt dere som skal se på programmene. Til de som åpenbart tviler på at det kan være stor kvalitetsforskjell på bildene på forskjellige tunere eller nettverksspillere for den skyld vil jeg si: Våkn opp, det er vel ikke noen stor hemmelighet i 2007 at pris og kvalitet har som regel, (ikke alltid) en klar sammenheng. For de som har fulgt med i prossessen for canal digitals HD-tvlansering er det sikkert mange som har fått samme svar som meg, at de måtte forsere lanseringen p.g. av at Elkjøp gikk ut og lanserte det for dem via en kampanje, noe som ifølge kundeservice på canal digital kom overraskende på dem. Mye tyder hvertfall på at Sagem tuneren ikke var klar for å slippes, og personlig mener jeg den absolutt ikke er god nok. Men når jeg ser folk argumentere med at "til den prisen er den bra" så OK. Jeg er hvertfall ikke i tvil, både Ts.filer streamet over Snazio, HD-DVD og tvbillder fra Humax er langt foran "Slørulfèn fra Sagem.
    Sagem tuneren er vel solgt i sverige siden i fjor sommer, så det er vel lite trolig at en annonse fra elkjøp som kom en uke for tidlig har noe å si på hvor klar sagem tuneren er til å slippes

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uncle sid
    Sagem tuneren er vel solgt i sverige siden i fjor sommer, så det er vel lite trolig at en annonse fra elkjøp som kom en uke for tidlig har noe å si på hvor klar sagem tuneren er til å slippes
    Ikke meg som kom med den opplysningen, men kundeservice på Canal digital, og det er jo åpenbart at vi snakker om et uferdig produkt.

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke meg som kom med den opplysningen, men kundeservice på Canal digital, og det er jo åpenbart at vi snakker om et uferdig produkt.
    det hører vel med til sjeldenheten at de som jobber på Canal Digital kundeservice vet hva de snakker om.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de er like uklar som tuneren er:-)
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går fikk jeg oppdatert SW til tuneren, og da funker fjernkontrollen bedre (har i tidligere innlegg nevnt mine problemer der!). "Teknikker" hos CD nevnte også at det var et svært uferdig produkt de hadde sendt ut - skyldtes Elkjøp sin reklame kampanje!!??!!

Tja, hva skal man si om dette for de som ikke får benytta angrefristen sin?
    Uansett, jeg beholder min for det finnes ikke noe alternativ på markedet - tør ikke betale det doble for Humax/Topfield..

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Puckern
    I går fikk jeg oppdatert SW til tuneren, og da funker fjernkontrollen bedre (har i tidligere innlegg nevnt mine problemer der!). "Teknikker" hos CD nevnte også at det var et svært uferdig produkt de hadde sendt ut - skyldtes Elkjøp sin reklame kampanje!!??!!

Tja, hva skal man si om dette for de som ikke får benytta angrefristen sin?
    Uansett, jeg beholder min for det finnes ikke noe alternativ på markedet - tør ikke betale det doble for Humax/Topfield..
    Hehe, det som er så fint med Canal digital...Uansett om du hadde bestemt deg for Humax/Topfield måtte du beholdt Slørulf, ellers hadde du ikke fått åpnet HDkanalene på kortet. Godt jobba, de får to laken for dritten sin uansett.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Ja de er like uklar som tuneren er:-)
    Jeg og andre har spurt deg før - hva slags utstyr har du? Hvilken flatskjerm, hvilken prosjektør? Og benytter du 720p eller 1080i ut?

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Jeg og andre har spurt deg før - hva slags utstyr har du? Hvilken flatskjerm, hvilken prosjektør? Og benytter du 720p eller 1080i ut?
    Ettersom jeg er av helt den samme oppfatningen som bigtor kan jeg opplyse om at jeg har følgende oppsett:
    Projector BG808S m. HD144linser. Runtime 1040timer.
    Toshiba HD-DVD. Snazio nettverksspiller. Humax HDSTB. Kjører 1080i. Og resultatet er mye bedre enn med Slørulf fra Sagem.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet for det meste på 100" lerret med Sony hs60 både i 1080i og 720p.
    Mvh bigtor

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant.

Bigtor - du har IKKE sett HD fra Canal Digital sin boks. Hverken Sagem eller Sony HS60 kan deinterlace HD slik det skal gjøres. Det du har sett er 1280x540. Legg merke til at den vertikale oppløsningen er dårligere enn vanlig DVD, og det er den vertikale oppløsningen øyet er mest følsom for. Jeg har prøvd å si dette tidligere! Det er ikke noe rart at du synes at bildet er "soft" eller "slørete". For all del - ikke gi folk anbefaling på dette grunnlaget!

Jano, du de-interlacer ikke i det hele tatt med din analoge prosjektør, og får således full oppløsning. Hva som gjør at Sagem gir dårligere resultat vet jeg ikke. Har du begge boksene hjemme nå? Gir Humax mer detaljer også på statiske bilder som pausebildet på SportHD? EDIT: Kom på en sak - du bruker naturligvis komponent ut. Der kan vi helt klart ha en årsak - det er slett ikke sikkert at denne utgangen er av noen god kvalitet på Sagem.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant.

Bigtor - du har IKKE sett HD fra Canal Digital sin boks. Hverken Sagem eller Sony HS60 kan deinterlace HD slik det skal gjøres. Det du har sett er 1280x540. Legg merke til at den vertikale oppløsningen er dårligere enn vanlig DVD, og det er den vertikale oppløsningen øyet er mest følsom for. Jeg har prøvd å si dette tidligere! Det er ikke noe rart at du synes at bildet er "soft" eller "slørete". For all del - ikke gi folk anbefaling på dette grunnlaget!

Jano, du de-interlacer ikke i det hele tatt med din analoge prosjektør, og får således full oppløsning. Hva som gjør at Sagem gir dårligere resultat vet jeg ikke. Har du begge boksene hjemme nå? Gir Humax mer detaljer også på statiske bilder som pausebildet på SportHD? EDIT: Kom på en sak - du bruker naturligvis komponent ut. Der kan vi helt klart ha en årsak - det er slett ikke sikkert at denne utgangen er av noen god kvalitet på Sagem.
    Du mener vel 1280x720 og jeg har uansett mye bedre bilde med Humax enn CD tuneren.
    Mvh bigtor

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant.

Da kom du nok på feil,gitt. Jeg kjører ut over hdmi, og apropos component ut, jada, sagem leverer også der hd, stikk i strid med vitsen av HDCP, og også ulovlig. OG, JA. Humax gir meg mer detaljer på statisk bilde, og også rikere farger.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant.
    Det du har sett er 1280x540. Legg merke til at den vertikale oppløsningen er dårligere enn vanlig DVD
    Jeg har sett det skrevet før. Men jeg er ikke helt med. Du har fortsatt 1080 linjer med diskret informasjon selv om de blir tegnet opp annenhver gang. Men selvom den vertikale oppløsningen skulle tilsvare 540 linjer, kan det ikke da være tvil om at vi snakker om 540 progressive linjer. Jeg skjønner ikke hvordan dette er dårligere enn PALs 576 interlacede linjer. Tilsvarende dårlige de-interlacing skulle vel gi en oppløsning på 720x288 for PAL. Da er vi vel et sted midt i mellom VHS og S-VHS?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant.

Kan jeg få spørre deg om du har sett Humaxen opp i mot CD tuneren?
    Mvh bigtor

Side 15 av 43 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •