Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 43 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 850
    Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Mulig at humaxen avgir et bedre bilde,men da avgir den også et bedre bilde enn dagens hddvd og blueray spillere.jeg er fornøyd så lenge jeg får noe av det beste bildet som er og få på dagens marked.
    Jeg har også HD-DVD spiller og kan med sikkerhet si at ingen av HDkanalene vist med sagemtuneren kommer opp mot f.eks. king kong eller T3.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Hvorfor sier du det så kategorisk? Min Sony KDL-46W2000 gir bedre bilder ved 720p både fra Sagem boksen og også fra min DV-989 i forhold til 1080i. Virker som tv'en skalerer bildet bedre til egen native oppløsning (som er 1920x1080p) fra 720p enn fra 1080i.
    Det er godt mulig jeg var litt vel kategorisk. På Pioneer 507XA blir det betydelig bedre bilder når jeg unngår skalering&de-interlacing av HD signaler i Sagem mottageren.

Får også best resultat på SD når jeg lar Sagem oppskalere til 576i til 1080i. Jeg ville tro at scaler/de-interlacer i en low cost satellittmottager ikke er all verden.

Har også forsøkt en eldre Quali MPEG2 HDTV satellitt mottager som gir 576i på DVI og det ser ikke bra ut. Det kan jo tyde på av scaler/de-interlacer i Pioneer heller ikke er veldig bra. Det er jo en grunn til at det er et marked for svindyre videoprosessorer

Jeg tror det kan oppstå mange rare problemer i HDTV'er pga. bildebehandlingen. Det skulle ikke forundre meg om mye av problemene som diskuteres skyldes prosesseringen i TV/projektor.

Det kan jo godt stemme det du antyder at TV'n din er bedre til å skalere til 1080i fra Sagem skalert/de-interlacet 720p. Dersom HD sendingene ser bedre ut på din Sony når Sagem boksen leverer 720p så er det også
    en mulighet at Sony'n ikke har helt bra videoprosessering.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det er mulig jeg var litt vel kategorisk. På Pioneer 507XA blir det betydelig bedre bilder når jeg unngår skalering&de-interlacing i Sagem mottageren.
    Er alle sendingene fra HD kanalene 1080i? Egentlig litt rart at jeg får bedre bilde fra 720p da?! Synes jeg både får litt etterslep og hakking ved panoreringer fra 1080i. Dette får jeg også ved oppskalering til 1080i fra min DV-989.
    Leste om dette i testen av W2000 og en Samsung FullHD sak: Lyd og Bilde : Kjøpeguide
    "Disse apparatene er laget for HDTV, og fungerer definitivt best med kvalitetssignaler i enten 720p eller 1080p format. 1080i fungerer greit, men som for vanlige tv-signaler har man kun 25 hele bilderammer etter de-interlacing, noe som lett gir hakkete bevegelser og dårlig skarphet ved raske bevegelser."

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det kan jo godt stemme det du antyder at TV'n din er bedre til å skalere til 1080i fra Sagem skalert/de-interlacet 720p. Dersom HD sendingene ser bedre ut på din Sony når Sagem boksen leverer 720p så er det også en mulighet at Sony'n ikke har helt bra videoprosessering.
    KDL-46W2000 er en fullHD tv, så den skalerer bildet da til 1080p...

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott med tilbakemeldinger. Er selv usikker på hvor bra HDen som vises er på min 42PV600. Personlig bryr jeg meg lite om diverse manglende funksjoner som Sagem boksen måtte ha, men det irriterer meg dersom den ikke leverer god bildekvalitet sammenlignet med andre HD dekodere. Men her er jo tilbakemeldingene sprikende og det er vanskelig å vite hva man skal tro.

Har ikke mulighet selv for øyeblikket til å sammenligne med HD fra PC, men som tidligere nevnt mener jeg at jeg har sett bedre HD enn dette. En demo video av Panasonic er det beste jeg har sett, men tror ikke det blir riktig å sammenligne med slike demoer. Har ellers sett en del på HD1 kanalen på diverse Panasonic og Pioneer plasmaer. Synes å huske at dette også var et hakk bedre, men det er mulig jeg tar feil.

Spørsmålet er hvis HD har et strørre potensiale enn dette, hva skal til? Må man ha en annen dekoder. Eller må CD sende i høyere bitrate. Kan en oppgradering av Sagem dekoderen hjelpe på bildekvaliteten? Blir spennende å se hva tiden bringer. Jeg leverer nok ikke boksen tilbake. Er alt i alt fornøyd, selv om jeg hadde kanskje hadde ønsket meg enda et hakk bedre HD bilder. Så lenge jeg ikke vet hva som eventuelt kan bedre bildekvaliteten, blir det feil å returne boksen. Er også redd for å teste ut dekodere som ikke er CD godkjent og ende opp med masse problemer.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok... tok meg ikke tid til å sjekke.

Alle kanalene som sender i HD via CD benytter i øyeblikket 1080i. CD er format nøytrale så det er opp til TV kanalen å velge interlace eller progressivt format.

Skjermen skal uansett de-interlace 1080i til 1080p og det krever en veldig bra videoprosessor med motion compensation skal dette gjøres bra (spesielt på sport). Det er enklere på film,serier og annet innhold som er spilt inn i 24p eller 25p pga. at begge delbildene da er skutt på samme tidspunkt.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ikke ser det med 720p, så må det nok være bildeprosesseringen i skjermen som ikke er bra nok med linjeflettet materiale. Ellers tenkte jeg at det kunne være LCD teknologien. Var innom for en liten stund siden på et Sony center og så på topp modellene. De viste fotball i HD og til min forbauselse var det klart etterslep. Det har jeg aldri sett med SD på plasma en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bruggern
    Har fått koblet opp HD-tuneren til CD til min Panasonic 42PV500 (HD Ready). Har tittet litt på HD-kanalene, og greit det er jo skarpt, men er det virkelig HD? Er det mulig å være i tvil om det? Burde jeg ikke sagt med en gang: "WOW - dette var andre boller"? Jeg mener jeg har sett like skarpe bilder på gode SD-sendinger. Hadde forventet meg mer. Jeg vet at ikke alt som sendes på HD-kanalene er HD, men nå har jeg da sett en del sendinger uten å utrope "WOW".
    ?
    Panasonic 42PV500 har kun en oppløsning på 1024x768 (720p klar riktig nok). Kanskje HD sendingene synes bedre på denne oppløsningen? På 720p PJ blir det iallefall ikke skarp...

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jac12
    Tja det er vel en til ute:

v1.00.08
    1) Applied Conexant new patch software.

2) Fixed Cryptoworks CAM problem when using 2 CI.

3) Fixed Help string on Motor Antenna setting.

4) Updated frequency information for Hotbird, Astra3.

5) Fixed error message problem after advanced search.

6) Supported symbol rate less than 10M on DVB-S2.
    Hvor du finner den oppdateringen vet ikke jeg, hvertfall ikke på Humax sine ofisielle sider. Derimot kan jeg hvertfall si at når ver. 1.00.07 er innstalert gruser den glatt "slørulfen" fra Sagem. forskjellen er STOR, ingen tvil, og godt var det, for da har jeg hvertfall fått bekreftet at HD er noe jeg vil fortsette å ha. Har ikke sett på SD sendinger, idet de fortsatt vil bli sett på 32" LCD, så de er for meg uinteressante på Humaxèn, men på HD er den LANGT foran Sagem.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott å høre at du er fornøyd med bilde i HD på den.Jeg synes også at den var bedre enn CD tuneren på SD.Når jeg leverte inn CD pakken på posten i dag så sa hun som tok imot pakken at uff nei ikke enda en til:-)så tydeligvis er det flere som er skuffet over CD pakken.
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Hvor du finner den oppdateringen vet ikke jeg, hvertfall ikke på Humax sine ofisielle sider. Derimot kan jeg hvertfall si at når ver. 1.00.07 er innstalert gruser den glatt "slørulfen" fra Sagem. forskjellen er STOR, ingen tvil, og godt var det, for da har jeg hvertfall fått bekreftet at HD er noe jeg vil fortsette å ha. Har ikke sett på SD sendinger, idet de fortsatt vil bli sett på 32" LCD, så de er for meg uinteressante på Humaxèn, men på HD er den LANGT foran Sagem.
    Men hvilke HD kanaler ser du på da? Og hvilke programmer har disse?

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor du finner den oppdateringen vet ikke jeg, hvertfall ikke på Humax sine ofisielle sider. Derimot kan jeg hvertfall si at når ver. 1.00.07 er innstalert gruser den glatt "slørulfen" fra Sagem.
    Noen som vet om Humax benytter en annen MPEG-dekoder enn Sagem? Noen andre årsaker til at 1080i ut på Sagem skal være "slørete" kommer jeg ikke på akkurat nå. Mottak og feilkorrigering av datastrøm kan jo være en årsak, men...

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Noen som vet om Humax benytter en annen MPEG-dekoder enn Sagem? Noen andre årsaker til at 1080i ut på Sagem skal være "slørete" kommer jeg ikke på akkurat nå. Mottak og feilkorrigering av datastrøm kan jo være en årsak, men...
    Ser du på utførelsen på begge tunerne så er det jo klasse forskjell og det kan jo ha en sammenheng med bildekvaliteten og forskjellene på de.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Ser du på utførelsen på begge tunerne så er det jo klasse forskjell og det kan jo ha en sammenheng med bildekvaliteten og forskjellene på de.
    Kan, men ikke nødvendigvis. Hvis man ser på en dekoder som en slags "transport" (tenk CD- og DVD-spillere) og bruker 1080i ut, skal det i teorien ikke være forskjell. Den digitale verden er fin sånn. Det er ikke lenger gitt at en dyr boks gir noe som helst bedre bilde. Men som alltid er det forskjell på teori og praksis, så jeg skal ikke sikkert si at Humax'n ikke gir bedre bilde. Her hos meg gir ihvertfall Sagem-boksen supre bilder.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Kan, men ikke nødvendigvis. Hvis man ser på en dekoder som en slags "transport" (tenk CD- og DVD-spillere) og bruker 1080i ut, skal det i teorien ikke være forskjell. Den digitale verden er fin sånn. Det er ikke lenger gitt at en dyr boks gir noe som helst bedre bilde. Men som alltid er det forskjell på teori og praksis, så jeg skal ikke sikkert si at Humax'n ikke gir bedre bilde. Her hos meg gir ihvertfall Sagem-boksen supre bilder.
    Teori er en ting men praksis er gjerne er noe helt annet.Jeg har hatt de begge hjemme hos meg og det er ikke tvil om at humax hadde det beste bilde.Men jeg er klar over at det ikke er så lett å overbevise de som ser på CD tuneren som kanonbra og som vil se fotball i HD at det faktisk er en stor forskjell i bildekvalitet på de.Jeg synes og at det er noe merkelig at man synes at det er greit å få ett så uferdig produkt som CD tuneren faktisk er(6 av knappene på fjernkontrollen virker ikke på noe)og også å forsvare CD med at det kommer jo ny software etter vært:-)Jeg synes at når man kjøper ett nytt produkt så skal de tingene som er på produktet faktisk virke:-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du ser forskjell i bildekvalitet, er det med 720p eller 1080i ut? Hva slags display bruker du?

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.... er visst rar jeg. Jeg synes at HD-Tuneren fra CD er veldig bra tatt i betraktning at den koster 1998,- Hva får man for 1998,- ? Folk her kjøper kabler for x antall tusen kroner for å få ørlite bedre bilde. Tenker man sånn er HD-Tuneren et kupp uten sidestykke.

Hadde inntil igår kun hatt den oppkoblet på Sony 46" V2000. Det første jeg tenkte på da jeg så SD-kanalene for første gang var at Dreamboxen var mye bedre. Hadde en test igår med Dreambox RGB, og Sagem HDMI. Noe forskjell var det, men ikke mye. Det går definitivt an å leve med.

Koblet Sagemen opp mot min gode gamle Benq 7800 som ikke er HD-ready. Wow. Nå går det faktisk an å se "vanlige" sendinger på stort lerret. HD-Kanalene var mye bedre enn jeg hadde fryktet. Nede på skjermen sto det at den viste 1920x576/50. Dette kan jeg definitivt leve med til full HD prosjektorene kommer ned på et akseptabelt prisnivå.

Konklusjon. Sagemen koster like mye som en budsjett DVD-spiller, eller en Tivoli dab radio, eller halvparten av en iPod 80.......... Jeg kaller det et kupp, selv om den har sine svakheter.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott å se at det også finnes fornøyde folk her, spørsmålet er hvor lenge har dere hatt mulighet til å se på Hd materiale. Jeg selv har sett HD i over 2 år nå, først med D-VHS og etterhvert med IOdata sin nettverksspiller og så med Snazio nettverksspiller og etterhvert også med HD-DVD. Når så Canal digital kommer med Sagemboksen har man et visst grunnlag for å bedømme billedkvalitet. Til de som er fornøyde vil jeg si: Flott, fortsett med det, det er tross alt dere som skal se på programmene. Til de som åpenbart tviler på at det kan være stor kvalitetsforskjell på bildene på forskjellige tunere eller nettverksspillere for den skyld vil jeg si: Våkn opp, det er vel ikke noen stor hemmelighet i 2007 at pris og kvalitet har som regel, (ikke alltid) en klar sammenheng. For de som har fulgt med i prossessen for canal digitals HD-tvlansering er det sikkert mange som har fått samme svar som meg, at de måtte forsere lanseringen p.g. av at Elkjøp gikk ut og lanserte det for dem via en kampanje, noe som ifølge kundeservice på canal digital kom overraskende på dem. Mye tyder hvertfall på at Sagem tuneren ikke var klar for å slippes, og personlig mener jeg den absolutt ikke er god nok. Men når jeg ser folk argumentere med at "til den prisen er den bra" så OK. Jeg er hvertfall ikke i tvil, både Ts.filer streamet over Snazio, HD-DVD og tvbillder fra Humax er langt foran "Slørulfèn fra Sagem.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott å se at det også finnes fornøyde folk her, spørsmålet er hvor lenge har dere hatt mulighet til å se på Hd materiale. Jeg selv har sett HD i over 2 år nå, først med D-VHS og etterhvert med IOdata sin nettverksspiller og så med Snazio nettverksspiller og etterhvert også med HD-DVD. Når så Canal digital kommer med Sagemboksen har man et visst grunnlag for å bedømme billedkvalitet. Til de som er fornøyde vil jeg si: Flott, fortsett med det, det er tross alt dere som skal se på programmene. Til de som åpenbart tviler på at det kan være stor kvalitetsforskjell på bildene på forskjellige tunere eller nettverksspillere for den skyld vil jeg si: Våkn opp, det er vel ikke noen stor hemmelighet i 2007 at pris og kvalitet har som regel, (ikke alltid) en klar sammenheng. For de som har fulgt med i prossessen for canal digitals HD-tvlansering er det sikkert mange som har fått samme svar som meg, at de måtte forsere lanseringen p.g. av at Elkjøp gikk ut og lanserte det for dem via en kampanje, noe som ifølge kundeservice på canal digital kom overraskende på dem. Mye tyder hvertfall på at Sagem tuneren ikke var klar for å slippes, og personlig mener jeg den absolutt ikke er god nok. Men når jeg ser folk argumentere med at "til den prisen er den bra" så OK. Jeg er hvertfall ikke i tvil, både Ts.filer streamet over Snazio, HD-DVD og tvbillder fra Humax er langt foran "Slørulfèn fra Sagem.
    Jeg sliter fryktelig med min 2dre Sagem boks: TVn min, Samsung LCD61 (xxxx) forstyrrer fjernkontroll signalene som Sagem tuner skal motta. Slår jeg av TV, virker kontrollen. Selvfølgelig har ikke CD noe forslag å komme med. Er derfor på jakt etter en annen tuner, men den må jo virke sammen med CD "HD" kortet jeg fikk. Hva gjør jeg?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Puckern
    Jeg sliter fryktelig med min 2dre Sagem boks: TVn min, Samsung LCD61 (xxxx) forstyrrer fjernkontroll signalene som Sagem tuner skal motta. Slår jeg av TV, virker kontrollen. Selvfølgelig har ikke CD noe forslag å komme med. Er derfor på jakt etter en annen tuner, men den må jo virke sammen med CD "HD" kortet jeg fikk. Hva gjør jeg?
    Det er et kjent problem at flat TV'er kan forstyrre fjernkontroll signaler. Om dette er problemet ditt skal jeg ikke påstå men i manualen til Pioneer 507XA er det opplyst om at dette kan være et problem. Det er tydlig noe flatskjerm produsentene er klar over.

Side 14 av 43 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •