Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 43 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 850
    Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jac12
    Da bør du jammen gå inn å sjekke hva oppdateringene til Humax har inneholdt. Det er iallefall minst en oppdatering som forbedret bildet på den. Dette er kalde fakta.

Jeg har ingen egen erfaring med sammenligning av bildekvaliteten, men forteller hva FLERE andre sier om den.

Jeg visste hvilke funskjoner Sagem'en kom med og ALLE de fungerer hos meg.
    Har iallefall ikke hatt noen problemer med noe sålangt.

Å kalle det et uferdig produkt må jo være å ta litt hardt i. Tross alt vært på markedet 8 måneder og hatt et par oppgraderinger. En til kommer meget snart.
    Humax'en har vært ute litt lenger og de har sendt ut mange oppdateringer.
    Og på dette punktet er helt klart Humax mye bedre. De sender MYE raskere ut oppdateringer på sine problemer, mens Sagem er vanvittig trege på dette.

Men kan jo gjenta at Humax'en helt klart er en bedre dekoder, men jeg reagerte på det at det skulle være så stor forskjell på bildekvaliteten. Når så mange har sagt at det ikke er det ved direkte sammenligninger tidligere.
    Dette du sier om Humaxen er helt feil,det har vært en oppgradering på den og ikke noe mer og det har ingenting med bilde å gjøre.Hva vil du kalle ett produkt hvor mange av knappene på fjernkontrollen ikke virker på noe?Jeg har sagt hva jeg mener ut ifra egne erfaringer og gidder ikke synse ut i fra hva andre måtte mene og tro.Så får du synse videre og kose deg med lekeboksen til over 400kr mnd:-)
    Mvh bigtor

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bør du jammen gå inn å sjekke hva oppdateringene til Humax har inneholdt. Det er iallefall minst en oppdatering som forbedret bildet på den. Dette er kalde fakta.

Jeg har ingen egen erfaring med sammenligning av bildekvaliteten, men forteller hva FLERE andre sier om den.

Jeg visste hvilke funskjoner Sagem'en kom med og ALLE de fungerer hos meg.
    Har iallefall ikke hatt noen problemer med noe sålangt.

Å kalle det et uferdig produkt må jo være å ta litt hardt i. Tross alt vært på markedet 8 måneder og hatt et par oppgraderinger. En til kommer meget snart.
    Humax'en har vært ute litt lenger og de har sendt ut mange oppdateringer.
    Og på dette punktet er helt klart Humax mye bedre. De sender MYE raskere ut oppdateringer på sine problemer, mens Sagem er vanvittig trege på dette.

Men kan jo gjenta at Humax'en helt klart er en bedre dekoder, men jeg reagerte på det at det skulle være så stor forskjell på bildekvaliteten. Når så mange har sagt at det ikke er det ved direkte sammenligninger tidligere.
    Hvaslags argument er det? Skal det brukes negativt at Humax har kommet med billedoppdatering? Jeg mottar min Humax imorgen, og vil umiddelbart gjøre samme sammenligninger som bigtor. Kobler opp begge med switch for best mulig å se forskjeller. Hvis det skulle vise seg at Humax er like elendig som Sagem blir begge returnert og jeg fortsetter å nyte HDmateriale fra Snazio og Toshiba HD-DVD.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Hvaslags argument er det? Skal det brukes negativt at Humax har kommet med billedoppdatering? Jeg mottar min Humax imorgen, og vil umiddelbart gjøre samme sammenligninger som bigtor. Kobler opp begge med switch for best mulig å se forskjeller. Hvis det skulle vise seg at Humax er like elendig som Sagem blir begge returnert og jeg fortsetter å nyte HDmateriale fra Snazio og Toshiba HD-DVD.
    Noen facts:
    Det har vært to oppdateringer til Humax HDCI-2000. Den siste 18 Juli 2006.

Fixed Problem and Additional Function

* Improved AC3 over HDMI.
    * Added HD channel Group function.
    * Added Advanced search function.
    * Improved HDMI hot plug stability.
    * Improved A/V lip sync.
    * Improved Picture quality.

Previous version(1.00.04)

* Improved HD stability.
    * Fixed locking problem on BBC HD.
    * Improved Common Interface function.
    * Improved HDMI stability.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for opplysningene. Håper det holder, veldig surt å se "HD" på sagemboksen når jeg ser hva snazio og toshiba kan utrette. Tomorrow will show....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Noen facts:
    Det har vært to oppdateringer til Humax HDCI-2000. Den siste 18 Juli 2006.

Fixed Problem and Additional Function

* Improved AC3 over HDMI.
    * Added HD channel Group function.
    * Added Advanced search function.
    * Improved HDMI hot plug stability.
    * Improved A/V lip sync.
    * Improved Picture quality.

Previous version(1.00.04)

* Improved HD stability.
    * Fixed locking problem on BBC HD.
    * Improved Common Interface function.
    * Improved HDMI stability.

Tja det er vel en til ute:

v1.00.08
    1) Applied Conexant new patch software.

2) Fixed Cryptoworks CAM problem when using 2 CI.

3) Fixed Help string on Motor Antenna setting.

4) Updated frequency information for Hotbird, Astra3.

5) Fixed error message problem after advanced search.

6) Supported symbol rate less than 10M on DVB-S2.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Dette du sier om Humaxen er helt feil,det har vært en oppgradering på den og ikke noe mer og det har ingenting med bilde å gjøre.Hva vil du kalle ett produkt hvor mange av knappene på fjernkontrollen ikke virker på noe?Jeg har sagt hva jeg mener ut ifra egne erfaringer og gidder ikke synse ut i fra hva andre måtte mene og tro.Så får du synse videre og kose deg med lekeboksen til over 400kr mnd:-)
    Regner med du har sett beviset nå. Jeg tok dessverre IKKE helt feil......

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Ja du vet vel noen annen måte og få svensk elitserie,premierleage,nhl og hd kanaler og slippe og betale 411.- pr mnd???

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Ja du vet vel noen annen måte og få svensk elitserie,premierleage,nhl og hd kanaler og slippe og betale 411.- pr mnd???
    Er vel ikke helt på det nivået det ligger. Har selv hatt abb. på entertain såpass lenge at bindingstiden for lengst var over. Og hvis jeg velger å sende Sagemtuneren tilbake vil jeg fortsatt beholde entertain. For mitt eget vedkommende var eneste grunn til å gå på HD tilbudet å kunne se bl.a. fotball på projektor og lerret, fremfor lcdtv som jeg har brukt til nå. Hvis Humax ikke viser seg bedre enn Sagem har jeg ikke fått oppfyllt forutsetningene og må fortsatt se PL på en liten 32" tv. Isåfall blir min konklusjon at HD tv i Norge så langt er en vits. Sagemtuneren er og blir uskarp, håper Humax er bedre, eller eventuellt at den nært forestående oppdatering av Sagem fjerne "sløret".

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du har sett beviset nå. Jeg tok dessverre IKKE helt feil......
    Jeg har bare oppdatert min 1 gang siden jeg fikk min og det har ikke vært noen flere så lenge jeg har hatt den:-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal du på død og liv hele tiden forsvare CD og den tuneren de er kommet med og har du sett humaxen i forhold til CD tuneren?Ja det går jo flott an å abb. på andre kanaler i HD både engelske og tyske.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det må være noe feil med deres tunere,da min gir like bra bilde som thosiba sin hd spiller,samt xbox360,jeg tror ikke en annen tuner vil gi bedre bilde enn dagens hddvd/blueray spillere.Er selv utrolig kresen på bildekvalitet og det er ikke alt som er bra men slik er det også med hddvd filmer,varierende kvalitet.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det må være noe feil med deres tunere,da min gir like bra bilde som thosiba sin hd spiller,samt xbox360,jeg tror ikke en annen tuner vil gi bedre bilde enn dagens hddvd/blueray spillere.Er selv utrolig kresen på bildekvalitet og det er ikke alt som er bra men slik er det også med hddvd filmer,varierende kvalitet.
    Tror og tror og tror:-) ja det er flott det:-)men det er bedre å vite og å se selv:-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror og tror og tror:-) ja det er flott det:-)men det er bedre å vite og å se selv:-)
    gidder ikke diskutere men er flere som er enige med meg på mitt oppsett da.hvorfor du har problemer med din dekoder eller din tv pj vet jeg ikke.men her er bildet like bra som på hddvd/blueray avspilling.har selv king kong på hddvd og klippet på canal+hd av samme film har et like bra bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Har fått koblet opp HD-tuneren til CD til min Panasonic 42PV500 (HD Ready). Har tittet litt på HD-kanalene, og greit det er jo skarpt, men er det virkelig HD? Er det mulig å være i tvil om det? Burde jeg ikke sagt med en gang: "WOW - dette var andre boller"? Jeg mener jeg har sett like skarpe bilder på gode SD-sendinger. Hadde forventet meg mer. Jeg vet at ikke alt som sendes på HD-kanalene er HD, men nå har jeg da sett en del sendinger uten å utrope "WOW".

En annen ting er at når jeg ser SD-sendinger via HDMI (spesielt NRK1 og 2, samt TV2) så er billedkvaliteten *vesentlig dårligere* enn med Scart. Dagsrevyen idag via HDMI var rett og slett forferdelig (fæle farger og kontrast). HD-kanalene blir imidlertid bedre via HDMI enn Scart.

Selv om SD-kanalene er akseptable via Scart, mener jeg bildet var bedre med den gamle satelittuneren (1 kr fra CD). Har ikke giddet å bytte om for å sjekke ennå.

Kan det være noe feil på tuneren jeg har mottatt, eventuelt selve HDMI-kabelen?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bruggern
    Har fått koblet opp HD-tuneren til CD til min Panasonic 42PV500 (HD Ready). Har tittet litt på HD-kanalene, og greit det er jo skarpt, men er det virkelig HD? Er det mulig å være i tvil om det? Burde jeg ikke sagt med en gang: "WOW - dette var andre boller"? Jeg mener jeg har sett like skarpe bilder på gode SD-sendinger. Hadde forventet meg mer. Jeg vet at ikke alt som sendes på HD-kanalene er HD, men nå har jeg da sett en del sendinger uten å utrope "WOW".

En annen ting er at når jeg ser SD-sendinger via HDMI (spesielt NRK1 og 2, samt TV2) så er billedkvaliteten *vesentlig dårligere* enn med Scart. Dagsrevyen idag via HDMI var rett og slett forferdelig (fæle farger og kontrast). HD-kanalene blir imidlertid bedre via HDMI enn Scart.

Selv om SD-kanalene er akseptable via Scart, mener jeg bildet var bedre med den gamle satelittuneren (1 kr fra CD). Har ikke giddet å bytte om for å sjekke ennå.

Kan det være noe feil på tuneren jeg har mottatt, eventuelt selve HDMI-kabelen?
    Jeg tror ikke det har noe med HDMI kabelen å gjøre. Det er jo digitalt signal så enten virker det eller så virker det ikke.

Desto mindre skjermen er desto mindre vil sannsynligvis forskjellen bli. 42" er vel ikke spesielt stort i HD sammenheng. Et ekstremt bra SD signal (NRK er jo i særklasse) vil sannsynligvis være ganske bra på en 42". Hvor langt unna TV'n sitter du ?

Kvaliteten på Discovery HD og CANAL+ FILM HD varierer fra program til program. Ikke alt har tydligvis like bra kvalitet i produksjonen. Discovery tillater også opptil 30% SD på HD kanalen.

Min Pioneer 507XA er også ekstremt snill mot SD signaler men jeg ser godt forskjell mellom NRK SD og HD kanalene, spesielt på sport.

Pass på at Sagem mottageren sender ut 1080i på HDMI. Default står den trolig til 720p.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gidder ikke diskutere men er flere som er enige med meg på mitt oppsett da.hvorfor du har problemer med din dekoder eller din tv pj vet jeg ikke.men her er bildet like bra som på hddvd/blueray avspilling.har selv king kong på hddvd og klippet på canal+hd av samme film har et like bra bilde.
    Men kan du ikke svare meg på om du har sett CD tuneren opp i mot Humaxen?Det er jo det du ikke vil tro at den leverer ett bedre bilde enn CD tuneren?
    Skal man diskutere en ting er jo det best at du har erfaring selv med det du diskuterer og ikke bygger det på hva andre måtte mene og tro:-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kan du ikke svare meg på om du har sett CD tuneren opp i mot Humaxen?Det er jo det du ikke vil tro at den leverer ett bedre bilde enn CD tuneren?
    Skal man diskutere en ting er jo det best at du har erfaring selv med det du diskuterer og ikke bygger det på hva andre måtte mene og tro:-)
    Mulig at humaxen avgir et bedre bilde,men da avgir den også et bedre bilde enn dagens hddvd og blueray spillere.jeg er fornøyd så lenge jeg får noe av det beste bildet som er og få på dagens marked.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig at humaxen avgir et bedre bilde,men da avgir den også et bedre bilde enn dagens hddvd og blueray spillere.jeg er fornøyd så lenge jeg får noe av det beste bildet som er og få på dagens marked.
    Flott at du kan innrømme at den kanskje kan gi ett bedre bilde:-)Men jeg synes at du er veldig lite kritisk til ett produkt som har såpass mange feil og mangler.Ja jeg er klar over at mange vil sikkert si at CD boksen leverer meget gode bilder men da har de ikke sett hva andre gode HD tunere kan levere og synes og at på ett såpasse dyrt produkt burde det vært en tuner med en software som var bedre og med en høyere kvalitet på selve tuneren enn det som de leverer idag.
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Pass på at Sagem mottageren sender ut 1080i på HDMI. Default står den trolig til 720p.
    Hvorfor sier du det så kategorisk? Min Sony KDL-46W2000 gir bedre bilder ved 720p både fra Sagem boksen og også fra min DV-989 i forhold til 1080i. Virker som tv'en skalerer bildet bedre til egen native oppløsning (som er 1920x1080p) fra 720p enn fra 1080i.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at du kan innrømme at den kanskje kan gi ett bedre bilde:-)Men jeg synes at du er veldig lite kritisk til ett produkt som har såpass mange feil og mangler.Ja jeg er klar over at mange vil sikkert si at CD boksen leverer meget gode bilder men da har de ikke sett hva andre gode HD tunere kan levere og synes og at på ett såpasse dyrt produkt burde det vært en tuner med en software som var bedre og med en høyere kvalitet på selve tuneren enn det som de leverer idag.
    Men det viktigste Eddie skriver er at gjennom abonnementet fra CD får man endelig Premier League i HD. Altfor mye styr å kjøpe en annen (litt bedre) tuner, og så må kjøpe et Sky abonnement eller lignende for å få se fotball i HD.
    Jeg for min del synes 411,- i mnd, og 2000 for tuneren er verdt det alene. Før hadde jeg kabeltv med grunnpakke, CD total og familiepakke. Det kostet et par tiere mer pr mnd. (Grunnpakken har jeg ennå, da den er gratis i borettslaget.)

Side 13 av 43 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •