Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 43 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 850
    Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jac12
    Høres litt merkelig ut at du har så mye bedre bilde på Humax'en på HD. Mener bestemt jeg har lest på svenske sider at bildet skal være rimelig likt.
    Men at Humax'en er bedre på andre områder er det ingen tvil om.
    Hvorfor er det merkelig?At ikke man ser forskjell på de er helt utrolig enten du er svensk eller norsk.Jeg synest ikke det er rart når du ser tunerne og kvaliteten på utførelsen av de.
    Mvh bigtor

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sett hddvd på min pj og plasma tv medt thosiba e1 hd spiller samt lastet ned hd klipp fra xbox360 samt pc.flere av programmene på discovery hd,fotball og hockey på sport hd samt film klipp på movie hd.det jeg kan si er at hos meg så er de nevnte sendingene jeg har sett like bra på cd hd dekodern som hddvd og pc.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes dere er veldig kresne....
    Som dere ser i signaturen min, så har jeg et 46" FullHD tv.
    Kan være tv'et som er veldig glad i HD signaler, for jeg er veldig fornøyd. Premier League er en nytelse å se kontra de skrale analoge signalene. I tillegg gir de filmene jeg har sett et skarpt, detaljrikt og fargerikt bilde. Måler seg godt med kvaliteten på DVD fra min DV-989 til 10.000,-(oppskalert til 720p).
    Mulig at hardwaren i CD boksen ikke er allverden. Savner EPG, og noen andre tillegg i menyer etc, men alt i alt så er jeg fornøyd. Nå skal det sies at jeg gikk fra kabeltv og den CD tuneren som følger med der.
    Ikke bare kritiser Canal Digital. De er tross alt først i Norge som tilbyr HD...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mui27
    Er så veldig enig med deg her. Har også samme Snazio spiller som jeg spiller av masse HD klipp på PJ. Skarpe herlige bilder! Derfor er det nedtur å se på HD kanalene til CD. Hadde sett for meg at det var slik kvalitet jeg skulle få fra CD sin nye HD boks. Har ennå tilgode å få testet på en HD ready flatskjerm. Så hvis det er noen i Vestfold som vil ha besøk av meg så bare si fra. Noen forteller at de får skarpe bilde fra en HD ready flatskjerm og det skulle jeg gjerne ha fått testet ut.

Så, nå døper jeg CD sine HD kanaler til "Soft HD kanal" :evil:
    Har samme Snazio som deg, og jeg synes enkelte program på Discovery HD og Voom HD kommer opp på "Snazio-nivå". Spesielt synes jeg Corwin's Quest på Discovery HD har meget god kvalitet. Filmkanalen er jeg minst fornøyd med, filmene de sender der ser ikke bedre ut enn en god DVD, og har laaaangt igjen til HD DVD-nivå.

Skjermen er forøvrig en 506XDE.
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry feil quote...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    har sett hddvd på min pj og plasma tv medt thosiba e1 hd spiller samt lastet ned hd klipp fra xbox360 samt pc.flere av programmene på discovery hd,fotball og hockey på sport hd samt film klipp på movie hd.det jeg kan si er at hos meg så er de nevnte sendingene jeg har sett like bra på cd hd dekodern som hddvd og pc.
    Enig med du... Pc'en min er utstyrt med et 8800GTS skjermkort, og har Xbox 360 HD-DVD (1080P) koblet til. Jeg har også mange HD klipp som HD-DVD trailers, Planet Earth HD (både i 720P og 1080P) og syns at kvaliteten på CD-HD kan måle seg med mye av dette. Tror likevel at CD kan hente mere med å vise filmer som har bedre kvalitet. Van Veeteren, Et besværlig kyss etc. har så mye støy i selve innspillingen at det ikke rettferdiggjør HD formatet...

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Kan være tv'et som er veldig glad i HD signaler, for jeg er veldig fornøyd. Premier League er en nytelse å se kontra de skrale analoge signalene. I tillegg gir de filmene jeg har sett et skarpt, detaljrikt og fargerikt bilde. Måler seg godt med kvaliteten på DVD fra min DV-989 til 10.000,-(oppskalert til 720p).
    Mulig at hardwaren i CD boksen ikke er allverden. Savner EPG, og noen andre tillegg i menyer etc, men alt i alt så er jeg fornøyd. Nå skal det sies at jeg gikk fra kabeltv og den CD tuneren som følger med der.
    Ikke bare kritiser Canal Digital. De er tross alt først i Norge som tilbyr HD...
    Ja det er flott det at du er fornøyd men det tar ikke vekk det faktum at kvalitetsmessig så er det sånn som jeg ser det,store forskjeller på de to tunerne.Jeg kritiserer det å komme ut på markedet med ett så uferdig produkt og ta såpass mye betalt for det.
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Ja det er flott det at du er fornøyd men det tar ikke vekk det faktum at kvalitetsmessig så er det sånn som jeg ser det,store forskjeller på de to tunerne.Jeg kritiserer det å komme ut på markedet med ett så uferdig produkt og ta såpass mye betalt for det.
    Den er vel ikke så uferdig? Er vel utprøvd i ett år i Sverige før den kom hit?
    Men er enig i at tuneren er lite utstyrt.

Er bare fornøyd med å få fotball i HD, og at jeg kan oppskalere SD signaler til 720p. Tv'en min nemlig sliter med skalering av interlaced signaler. Alle de problemene er nå løst. (Skrollende tekst i type Svisj som "ristet", problemer med etterslep ved panorering i fotballkamper osv)

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er vel ikke så uferdig? Er vel utprøvd i ett år i Sverige før den kom hit?
    Men er enig i at tuneren er lite utstyrt.

Er bare fornøyd med å få fotball i HD, og at jeg kan oppskalere SD signaler til 720p. Tv'en min nemlig sliter med skalering av interlaced signaler. Alle de problemene er nå løst. (Skrollende tekst i type Svisj som "ristet", problemer med etterslep ved panorering i fotballkamper osv)
    Ja enda mer sprøtt er det da at de ikke har fått tingene på plass synes jeg.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med du... Pc'en min er utstyrt med et 8800GTS skjermkort, og har Xbox 360 HD-DVD (1080P) koblet til. Jeg har også mange HD klipp som HD-DVD trailers, Planet Earth HD (både i 720P og 1080P) og syns at kvaliteten på CD-HD kan måle seg med mye av dette. Tror likevel at CD kan hente mere med å vise filmer som har bedre kvalitet. Van Veeteren, Et besværlig kyss etc. har så mye støy i selve innspillingen at det ikke rettferdiggjør HD formatet...
    Enig der,de som har sett hd klippa på filmkanalen samt noen av programmene på discovery+ fotball kan ikke påstå at dette ikke gir knall hd kvalitet,hvis da ikke denne dekoderen de bruker er bedre enn dagens hddvd og blueray spillere noe jeg nekter og tro.bruker en panasonic 42pv60e tv og en benq pe8720 projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD satelitt tunere

Hei,

Ser at CD har kommet med HD tuner fra Sagem. Hører dog at dette er dårlige greier.:evil: Finnes det andre gode alternativer?

Er det noen som har vært borti noen av disse:
    Streamland
    Streamland

Må en bruke CAM på disse eller holder det med kortet?
    Går det å bruke Viasat kortet i disse tunerene samtidig?

Er ikke nødvendig med HDD opptager da jeg har fra før. To tunere er dog meget interessant.

Mvh
    Carlos

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carlos
    Hei,

Ser at CD har kommet med HD tuner fra Sagem. Hører dog at dette er dårlige greier.:evil: Finnes det andre gode alternativer?

Er det noen som har vært borti noen av disse:
    Streamland
    Streamland

Må en bruke CAM på disse eller holder det med kortet?
    Går det å bruke Viasat kortet i disse tunerene samtidig?

Er ikke nødvendig med HDD opptager da jeg har fra før. To tunere er dog meget interessant.

Mvh
    Carlos
    Har hd material både på pc,xbox360 og hd dvd spiller og jeg er sinnsykt fornøyd med cd hd dekoderen,har også sett blueray så jeg kan ikke forstå annet at det må være rart med dekoderne til de som er missfornøyd her,flere tester viser også at denne dekodern avgir et knall bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp sett ferdig Autofil på NRK2. Jeg må bare si jeg er imponert over NRK kvaliteten på SD. Gleder meg den dagen NRK skal sende i HD. Kommer helt sikker til å ha høy kvalitet

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir sikkert flott på et lite 46" apparat, men her snakker vi 110" lerret, og snazio er fortsatt KNIVSKARP, i motsening til slørulf fra monopolisten....

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har hd material både på pc,xbox360 og hd dvd spiller og jeg er sinnsykt fornøyd med cd hd dekoderen,har også sett blueray så jeg kan ikke forstå annet at det må være rart med dekoderne til de som er missfornøyd her,flere tester viser også at denne dekodern avgir et knall bilde.
    Jeg synes det er merkelig at man kan være fornøyd med ett produkt som ikke er ferdig utviklet og som det kreves en såpass høy pris for.Jeg har testet de på ett ca 100" lerret,du ser forskjellene mye bedre på ett så stort bilde enn når du ser på en flatskjerm på 40-50".Jeg vil også si at hele CD boksen ikke akkurat oser av kvalitet.Hvilke tester er du har sett som sier at denne har ett så knall bilde?Og er den der testet opp imot andre HD tunere?
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er det merkelig?At ikke man ser forskjell på de er helt utrolig enten du er svensk eller norsk.Jeg synest ikke det er rart når du ser tunerne og kvaliteten på utførelsen av de.
    Det er vel ikke så merkelig at jeg tror på svenskene. Ganske mange av de som har erfaringer med disse. Begge disse dekoderene har vært tilgjengelige for dem i over 8 måneder.
    Faktisk var det vel slik at lenge hadde Sagem-boksen det beste HD-bildet.
    Men en oppdatering på Humax'en gjorde at den fikk like bra bilde som Sagem-boksen.

Selv om Humax'en totalt sett er en mye bedre dekoder er ikke alt fryd og gammen med den heller. Ifølge veldig mange er EPG'en nesten meningsløs, mange sliter med kombinasjonen Viasat/CD, mange sliter med ustabilitet på CD sine HD-kanaler, mange sliter med tekstingen på enkelte kanaler.

Så får vi andre håpe CD kommer med sin oppdatering rundt 22 februar som lovet(dog er helt prisgitt Sagem her). Da skal vel iallefall EPG forhåpentligvis fungere.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    boksen avgir ihvertfall et like bra bilde som min Toshiba hddvd spiller,på de beste sendingene vel og merke.Etter hva jeg har forstått så får du ikke så mye bedre bilde enn med en hddvd eller blueray spiller.har selv ett 120" lerret og en Benq 8720 pj,den går for å være ganske rå på hd materiale.har lest i flere forum samt norske og svenske media der hvor denne boksen får skryt.

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig litt trist hele greia.:cry:

Benyttet meg i dag av angreretten på HD Tuner.
    For det første synes jeg prisen er for høy for en slik Tuner, oste ikke akkurat luksus av den. Hadde sett for meg kvalitet som sto i forhold til bildekvaliteten på HD sendinger. Når jeg i tillegg "må ha" min gamle Grundig dsr6452 med opptaksmuligheter (og PVR), slik at det ble (nesten) dobbelt abbonement blir det for dyrt. Tar også med i betraktningen programutvalget de sender, selv om det helt sikkert blir bedre ettervært.

Vil ikke være negativ mot Canal Digital, de har startet HD sendinger og kvaliteten på sendingene er topp.
    Jeg kommer sterkere tilbake når de kommer med en Tuner med opptaksmulighet, med bedre kvalitet og med ett litt bedre programtilbud.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jac12
    Det er vel ikke så merkelig at jeg tror på svenskene. Ganske mange av de som har erfaringer med disse. Begge disse dekoderene har vært tilgjengelige for dem i over 8 måneder.
    Faktisk var det vel slik at lenge hadde Sagem-boksen det beste HD-bildet.
    Men en oppdatering på Humax'en gjorde at den fikk like bra bilde som Sagem-boksen.

Selv om Humax'en totalt sett er en mye bedre dekoder er ikke alt fryd og gammen med den heller. Ifølge veldig mange er EPG'en nesten meningsløs, mange sliter med kombinasjonen Viasat/CD, mange sliter med ustabilitet på CD sine HD-kanaler, mange sliter med tekstingen på enkelte kanaler.

Så får vi andre håpe CD kommer med sin oppdatering rundt 22 februar som lovet(dog er helt prisgitt Sagem her). Da skal vel iallefall EPG forhåpentligvis fungere.
    Jeg har hatt Humaxen i over 1år og det du sier om oppdatering på den er ikke riktig.Har du sett bilde av disse 2 tunerne på samme lerret i samme rom?Jeg uttaler meg ikke på grunnlag av hva andre sier men hva jeg selv ser i min hjemmekino.Jeg synes også det er merkelig at du forsvarer ett så uferdig produkt for hva hadde du sagt om du kom hjem med en helt ny surroundreceiver og ikke virket radio på den og ikke virket auto oppsettet på den,jaja jeg har nå lyd i alle fall?:-)
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Humaxen i over 1år og det du sier om oppdatering på den er ikke riktig.Har du sett bilde av disse 2 tunerne på samme lerret i samme rom?Jeg uttaler meg ikke på grunnlag av hva andre sier men hva jeg selv ser i min hjemmekino.Jeg synes også det er merkelig at du forsvarer ett så uferdig produkt for hva hadde du sagt om du kom hjem med en helt ny surroundreceiver og ikke virket radio på den og ikke virket auto oppsettet på den,jaja jeg har nå lyd i alle fall?:-)
    Da bør du jammen gå inn å sjekke hva oppdateringene til Humax har inneholdt. Det er iallefall minst en oppdatering som forbedret bildet på den. Dette er kalde fakta.

Jeg har ingen egen erfaring med sammenligning av bildekvaliteten, men forteller hva FLERE andre sier om den.

Jeg visste hvilke funskjoner Sagem'en kom med og ALLE de fungerer hos meg.
    Har iallefall ikke hatt noen problemer med noe sålangt.

Å kalle det et uferdig produkt må jo være å ta litt hardt i. Tross alt vært på markedet 8 måneder og hatt et par oppgraderinger. En til kommer meget snart.
    Humax'en har vært ute litt lenger og de har sendt ut mange oppdateringer.
    Og på dette punktet er helt klart Humax mye bedre. De sender MYE raskere ut oppdateringer på sine problemer, mens Sagem er vanvittig trege på dette.

Men kan jo gjenta at Humax'en helt klart er en bedre dekoder, men jeg reagerte på det at det skulle være så stor forskjell på bildekvaliteten. Når så mange har sagt at det ikke er det ved direkte sammenligninger tidligere.

Side 12 av 43 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •