Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 43 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 850
    Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cosworth23
    jeg har ikke brukt de org tuneren fra cd på mange år.elendige produkter.har force nå.

men bytte ut den nå med en som er hd klar.

bigtor: du bruker den Humax HDCI2000 mottageren nå til hd-signaler?
    pris og er det opptagsfunksjon?

alltid hatt dårlige signalkilder cd.
    Ja jeg bruker Humax til HD og det er den meget god til.bla annet så jeg fotball vm i hd på den og jeg må bare si at det var ett fantastisk bilde jeg da satt og så på.Derfor er det trist å se den kvaliteten som er på CD tuneren.Jeg betalte ca kr3900 for den.Den har ikke innebygget harddisk med opptagsfunksjon hvis det var det du mente.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp det jeg mente bigtor. takker..

lurer på når det kommer hd mottagere med hdd jeg.ve du noe?
    tenkte litt på,siden signalene er i hd.vil de da ta mye mer GB å lagre?eller er det ikke noe forskjell på det kansje.. :?

ja skal være bra de der ja.god pris også.ja det de cd har er elendig.

så jeg anbefaler alle her inne med org mottager fra cd å bytte i ett annet merke. enten dere har den med eller uten hd.

jeg har brukt mye force.du merker STOR forskjell.:-D

Newcomer Stickan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg har en Humax HDCI2000 med Reality cam som fungerer helt greit med CD kortet og jeg har ett mye bedre bilde med den enn med den uferdige tuneren som fulgte med i pakken ifra CD.
    Holder det med å kjøpe en Rality Cam Plus til min Humax HDCI2000 ?
    Kan jeg da bruke mitt CD kort som fulgte med HD-pakken?

Sony VPL-VW50 Pearl / Crystallio II VPS3800 / Stewart Firehawk SST 100".

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stickan
    Holder det med å kjøpe en Rality Cam Plus til min Humax HDCI2000 ?
    Kan jeg da bruke mitt CD kort som fulgte med HD-pakken?

Sony VPL-VW50 Pearl / Crystallio II VPS3800 / Stewart Firehawk SST 100".
    Ja det går helt fint:-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp det jeg mente bigtor. takker..

lurer på når det kommer hd mottagere med hdd jeg.ve du noe?
    tenkte litt på,siden signalene er i hd.vil de da ta mye mer GB å lagre?eller er det ikke noe forskjell på det kansje.. :?

ja skal være bra de der ja.god pris også.ja det de cd har er elendig.

så jeg anbefaler alle her inne med org mottager fra cd å bytte i ett annet merke. enten dere har den med eller uten hd.

jeg har brukt mye force.du merker STOR forskjell.:-D
    Her er en som er klar for hdd Streamland
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja se på den du..måha slik snart da vel. :-D

lønner seg sikkert å vente en stund til det kommer flere slike.blir lavere pris på produktet da tenker jeg.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja se på den du..måha slik snart da vel. :-D

lønner seg sikkert å vente en stund til det kommer flere slike.blir lavere pris på produktet da tenker jeg.
    Ser også ut som den mangler DVB-S2 tuner og HDMI/DVI link.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bigtor:
    Merker du forskjell også med HD kanalene med Humax tuneren eller er det først og fremst SD som blir bedre? Fint om du kunne skrive litt mer om hva du merker på forskjellen i bildekvalitet.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Ser også ut som den mangler DVB-S2 tuner og HDMI/DVI link.
    Dette er ting som nå skal være på plass i den ifølge produsenten Reel Multimedia Shop - ReelBox Lite, PVR, DVD-RW dual burner, Twin Receiver, Mediacenter, HDD, ReelBox RTX - Terrestrik 1843002256
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    bigtor:
    Merker du forskjell også med HD kanalene med Humax tuneren eller er det først og fremst SD som blir bedre? Fint om du kunne skrive litt mer om hva du merker på forskjellen i bildekvalitet.
    Jeg merker forskjell både på HD og SD.Det som er den største forskjellen er dybden i bildet og at fargene er bedre og at bildet er skarpere når jeg bruker Humaxtuneren.Jeg er heller ikke så imponert over kvaliteten på selve CD tuneren,det er en helt annen kvalitet på Humaxtuneren.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merker forskjell både på HD og SD.Det som er den største forskjellen er dybden i bildet og at fargene er bedre og at bildet er skarpere når jeg bruker Humaxtuneren.Jeg er heller ikke så imponert over kvaliteten på selve CD tuneren,det er en helt annen kvalitet på Humaxtuneren.
    Så, du har CD sin HD tuner og kan sammenligne bildekvaliteten med Humax tuneren. Hva ser du på, HD flatskjerm 32"-50" eller projektor?

Jævlig irriterende hvis man virkelig har et valg med å velge annen HD tuner utenom CD sin HD tuner. CD skryter av skarpe fine bilder men skarpe er de ikke, kun soft HD oppløsning. :-x Sitter med en følelse av at jeg bare har fått bedre bilde på SD kanalene og at HD kanalene ser ut som "oppkonvertert SD bilde" (ser HD på 720p PJ og 86" lerret).

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mui27
    Så, du har CD sin HD tuner og kan sammenligne bildekvaliteten med Humax tuneren. Hva ser du på, HD flatskjerm 32"-50" eller projektor?

Jævlig irriterende hvis man virkelig har et valg med å velge annen HD tuner utenom CD sin HD tuner. CD skryter av skarpe fine bilder men skarpe er de ikke, kun soft HD oppløsning. :-x Sitter med en følelse av at jeg bare har fått bedre bilde på SD kanalene og at HD kanalene ser ut som "oppkonvertert SD bilde" (ser HD på 720p PJ og 86" lerret).
    Ja jeg har begge to og bilde har jeg testet både på liten skjerm og projektor.Noe valg av HD tuner har man ikke og det er derfor jeg kommer til å retunere CD tuneren og heller prøve å få tak i abb.på HD kanalene i sky pakken.
    Mvh bigtor

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe Bigtor, du har jo et slags valg, men det koster jo skjorta. Og det er vel god gammel monopolistisk Telenorpolitikk. Godt å høre at bilde blir bra med Humax hvertfall, den tilsendte dritten fra Canal digital er ræva. Til de som har mulighet, kjøp en annen tuner og bruk en Cam.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jævlig bra bilde hos meg i hd,både på tv og pj men det varierer fra film til film eller fra program til program.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kommer til å benytte meg av returretten!!!

Har nå koblet tilbake til min Force 536s PVR dekoder, og satt ganske raskt igjen med et inntrykk at bilde er bedre nå. Og denne dekoderen bruker jeg scart, i motsetning til HDMI på CD dekoderen.

Jeg kommer til å sende CD dekoderen tilbake, og tenke meg om mye før jeg hopper på et tilbud som inkluderer hardware fra CD. Håper flere gjør det samme, slik at vi får demostrert(!) litt mot monopolet.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er for meg helt uaktuelt å returnere boksen. Jeg vil ikke gå tilbake til PL i SD igjen. Vi har nå begynt en ny tidsregning :-)
    Så får vi heller vurdere alternativ HW (med HDD og helst twin tuner) når det blir tilgjengelig.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med ny tidregning er vel å ta i litt eller? Hvertfall når det gjelder PL. Imponerte meg ikke så veldig. Slo faktisk av hele projektoren og satt på 32" LCD panelet i steden. Ts filer lastet fra nettet og spillt med en Snazio er MYE bedre, og da mener jeg faktisk veldig mye, i motsetning til den blasse suppa som CD dekoderen serverer.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er synd at ikke folk får se den kvalitetsforskjellen som er på en god sat-tuner og den lekeboksen som CD sender ut.Det som også er synd er jo at de er de eneste som leverer HD og derfor kan gjøre som de vil for de vet at folk godtar det så lenge de vil ha HD.Men jeg håper det flere som meg ikke vil godta å betale så mye for ett så uferdig produkt å sende det tilbake igjen.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er synd at ikke folk får se den kvalitetsforskjellen som er på en god sat-tuner og den lekeboksen som CD sender ut.Det som også er synd er jo at de er de eneste som leverer HD og derfor kan gjøre som de vil for de vet at folk godtar det så lenge de vil ha HD.Men jeg håper det flere som meg ikke vil godta å betale så mye for ett så uferdig produkt å sende det tilbake igjen.
    Høres litt merkelig ut at du har så mye bedre bilde på Humax'en på HD. Mener bestemt jeg har lest på svenske sider at bildet skal være rimelig likt.
    Men at Humax'en er bedre på andre områder er det ingen tvil om.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Det med ny tidregning er vel å ta i litt eller? Hvertfall når det gjelder PL. Imponerte meg ikke så veldig. Slo faktisk av hele projektoren og satt på 32" LCD panelet i steden. Ts filer lastet fra nettet og spillt med en Snazio er MYE bedre, og da mener jeg faktisk veldig mye, i motsetning til den blasse suppa som CD dekoderen serverer.
    Er så veldig enig med deg her. Har også samme Snazio spiller som jeg spiller av masse HD klipp på PJ. Skarpe herlige bilder! Derfor er det nedtur å se på HD kanalene til CD. Hadde sett for meg at det var slik kvalitet jeg skulle få fra CD sin nye HD boks. Har ennå tilgode å få testet på en HD ready flatskjerm. Så hvis det er noen i Vestfold som vil ha besøk av meg så bare si fra. Noen forteller at de får skarpe bilde fra en HD ready flatskjerm og det skulle jeg gjerne ha fått testet ut.

Så, nå døper jeg CD sine HD kanaler til "Soft HD kanal" :evil:

Side 11 av 43 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •