Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 43 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 850
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg opplever problemer med lyden, den blir noen ganger borte når jeg svitcher mellom Discovery HD og Woom HD. Kommer tilbake etter at jeg slår av og på forsterkeren, merkelig. Har aldri hatt dette problemet med andre dekodere, håper det fikses med en oppdatering..
    Dette har ikke jeg merket noe til. Kanskje det er noe feil med din enhet? Eller kanskje det er noe med forsterkeren?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers må jeg bare si jeg er mektig imponert over bildekvaliteten. Men det er helt klart store forskjeller med forskjellig kildemateriale. Fotball i HD ser fantastisk ut på min 1920x1080 LCD TV. Enkelte av programmene på Discovery HD er til å få hakeslipp av. Enkelte andre programmer og filmer ser ikke mye bedre ut enn god SD. Men en kan i hvertfall se det fantastiske potensialet i HD på de beste sendingene. Det er jo stor forskjell på kvaliteten i SD også. Det er vel for mye forlangt at alt HD materiale skal være top notch.
    Det er nok ingen vei utenom en 1920x1080 proje heller nå... :-)

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Ellers må jeg bare si jeg er mektig imponert over bildekvaliteten. Men det er helt klart store forskjeller med forskjellig kildemateriale. Fotball i HD ser fantastisk ut på min 1920x1080 LCD TV. Enkelte av programmene på Discovery HD er til å få hakeslipp av. Enkelte andre programmer og filmer ser ikke mye bedre ut enn god SD. Men en kan i hvertfall se det fantastiske potensialet i HD på de beste sendingene. Det er jo stor forskjell på kvaliteten i SD også. Det er vel for mye forlangt at alt HD materiale skal være top notch.
    Det er nok ingen vei utenom en 1920x1080 proje heller nå... :-)
    Discovery tillater opp til 30% SD & HDV på Discovery HD. I noen tilfeller godtar Discovery mer enn 30% SD+HDV på Discovery HD programmer. Begrensningen på HDV er sannsynligvis pga. den ekstreme komprimeringen på HDV tape.

SD & HDV materiale vil man selvfølgelig legge merke til med en god skjerm.

Discovery tillater også at programmer produseres i 720p. Dersom man har en skjerm eller projektor som har 1920x1080 native oppløsning så kan man kanskje se noe dårligere oppløsning på statiske bilder.
    http://dhd.discovery.com/guidelines/...guidelines.pdf

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er synd man ikke har kommet frem til en standard, altså 720p eller 1080i. Det hadde vært det beste, og jeg hadde helst sett at man brukte
    720p til man senere gikk over til 1080p. Når både 720p og 1080i brukes, må man strengt tatt inn i menyen på dekoderen og endre skal man ha best mulig bildekvalitet. Det er håpløst.
    Det er forøvrig merkelig at Premier L. ikke er i 720p. 720p er jo best til sport, men det skyldes sikkert at 1080i krever mindre båndbredde. Foreløpig er det meste i 1080i, noe som favoriserer Hitachi med sitt Alis panel.

Eller er jeg skuffet over bildekvaliteten på mange SD kanaler. Har ikke hatt parabol før, men regner med dette skyldes komprimering. Tenker på kanaler som f.eks Canal+sport og Eurosport. Ikke alle filmkanalene til Canal+ er i spesielt god kvalitet heller. Film og sport bør sendes med god bitrate siden det er mye bevegelse. På Canal+sport ser man mye prikker rundt spillerne. HD-sport en derimot glimrende.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Synes det er synd man ikke har kommet frem til en standard, altså 720p eller 1080i. Det hadde vært det beste, og jeg hadde helst sett at man brukte
    720p til man senere gikk over til 1080p. Når både 720p og 1080i brukes, må man strengt tatt inn i menyen på dekoderen og endre skal man ha best mulig bildekvalitet. Det er håpløst.
    Det kan jeg være enig i. Man hadde klart seg fint med bare progressive formater. F.eks. 1920x1080p24, 1920x1080p25 og 1280x720p50. I stedet for 1080i25 så kunne man greid seg med 1080p25.

1920x1080p50 toget tror jeg har gått allerede i kringkastning...(men det kan jo bli mulig i neste generasjon mottagere men det tror jeg vil ta mange år).
    MPEG4/H.264 standarden (level 4.0 main profile) som benyttes til kringkastning tillater ikke 1920x1080p50 så derfor er det ingen HD mottagere som har hardware for å motta et slikt signal. Når det snakkes om 1080p i de fleste sammenhenger så er det 1920x1080p24 som faktisk inneholder mindre informasjon enn 1920x1080i25. 1920x1080p50 vil sannsynligvis kreve for mye bitrate i kringkasting siden det er dobbelt så mye informasjon som i 1920x1080i25.

I øyeblikket benyttes kun 1080i på Canal Digital så man har ikke det problemet med at man må inn på dekoderen for å bytte utgangsformat. Når vi først er låst til disse to formatene så er det best at begge benyttes. 1080i25 til film,serier osv. (de fleste er produsert i 1080p25 og kunne likegjerne vært sendt som 1080p25) og 720p til sport. Det er jo også undersøkelser som viser at man på typisk "titte avstand" på 2.7m må ha en skjerm større enn 60 tommer før 1920x1080 statisk oppløsning begynner å bli synlig. Slik sett burde 1280x720 holde lenge til HDTV bruk og 1920x1080 passer sikkert bedre til hjemmekino bruk med projektor og stort lærret.

Det bør også være mulig å lage "format pass trough" i CD's HD boks slik Pace sin HD boks har. Dvs. 1080i inn gir 1080i ut, 720p inn gir 720p ut. Da er det bare fordeler med at formatet tilpasses innholdet. Det enste problemet med Pace er at den ikke klarer å sende ut SD som 576i på component og HDMI. Det ser det ikke ut som noen HD mottagere klarer.

Det er forøvrig merkelig at Premier L. ikke er i 720p. 720p er jo best til sport, men det skyldes sikkert at 1080i krever mindre båndbredde. Foreløpig er det meste i 1080i, noe som favoriserer Hitachi med sitt Alis panel.
    Ja det er litt merkelig men det er nok en avgjørelse som Sky har tatt. 720p vil også kreve at produksjonsutstyret håndterer 720p og jeg tror kanskje det er er her hovedproblemet ligger. Har lest at det regnes med at fotball VM i Sør Afrika skal produseres i 1920x1080p50. Da vil i såfall TV kanalene selv kunne velge ønsket format siden konvertering til både 1080i / 720p skulle fungere uten problemer.

Jeg tror de fleste hadde fått bedre kvalitet om Canal+ hadde brukt
    en proff de-interlacer/scaler som konverterte Premier League til 720p.

Eller er jeg skuffet over bildekvaliteten på mange SD kanaler. Har ikke hatt parabol før, men regner med dette skyldes komprimering. Tenker på kanaler som f.eks Canal+sport og Eurosport. Ikke alle filmkanalene til Canal+ er i spesielt god kvalitet heller. Film og sport bør sendes med god bitrate siden det er mye bevegelse. På Canal+sport ser man mye prikker rundt spillerne. HD-sport en derimot glimrende.
    MPEG2/SD er beregnet for CRT godt under 32". CRT gjemmer mange av "artifacts" som MPEG2 gir. Derfor vil som regel de fleste SD kanalene se helt j... ut på store flat-tv'er. Unntaket er NRK som benytter fornuftige bitrater men kvaliteten på NRK kan også være dårlig på f.eks. sportssendinger som ikke NRK har produsert selv. Det er også godt synlig at noen produksjoner fra utlandet er analoge (dvs. composite video) og det blir selvfølgelig ikke helt bra...

Noen flat-tv'er er bedre til å vise SD enn andre. Syns Pioneer skjermene viser SD overraskende bra.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra innlegg Bobben. Enig med deg i at 1080p egentlig ikke så viktig på "små skjermer". Må si jeg ler litt av de som absolutt skal ha en flatskjerm med full HD oppløsning. 100" lerret, da er det annerledes.

Det varierer litt her på kvaliteten på f.eks Canal+sport kanalene. Skrev at jeg så en del prikker rundt spillerne, men neste kamp jeg så var mye bedre. Jeg lurer på om noen kanaler sender med ulik bitrate til forskjellige tider? Det kan i alle fall se sånn ut.
    Generelt får jeg veldig bra bilder enten det er med HD eller SD. Glad jeg kjøpte en kvalitets skjerm, men lysten på 50" har blitt større.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Bra innlegg Bobben. Enig med deg i at 1080p egentlig ikke så viktig på "små skjermer". Må si jeg ler litt av de som absolutt skal ha en flatskjerm med full HD oppløsning. 100" lerret, da er det annerledes.

Det varierer litt her på kvaliteten på f.eks Canal+sport kanalene. Skrev at jeg så en del prikker rundt spillerne, men neste kamp jeg så var mye bedre. Jeg lurer på om noen kanaler sender med ulik bitrate til forskjellige tider? Det kan i alle fall se sånn ut.
    Generelt får jeg veldig bra bilder enten det er med HD eller SD. Glad jeg kjøpte en kvalitets skjerm, men lysten på 50" har blitt større.
    Det ligger en excel kalkulator på http://www.satellite-calculations.co...ngdistance.xls som kan beregne om øyet er nær "metning". Det er bare å legge inn skjermens "native" oppløsning(hvis den er begrensende) og avstand til skjermen så skal antall pixler pr. grad beregnes. Pixler pr. grad er en den beste måten å måle oppløsning på siden den tar hensyn til avstanden.

Øyet er typisk mettet av detaljer ved ca. 60 pixler pr. grad. En 50" som mottar 1280x720 er veldig nær øyets metningspunkt ved en avstand på 2.7m (som jo er gjennomsnittsavstanden).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det kan jeg være enig i. Man hadde klart seg fint med bare progressive formater. F.eks. 1920x1080p24, 1920x1080p25 og 1280x720p50. I stedet for 1080i25 så kunne man greid seg med 1080p25.

1920x1080p50 toget tror jeg har gått allerede i kringkastning...(men det kan jo bli mulig i neste generasjon mottagere men det tror jeg vil ta mange år).
    MPEG4/H.264 standarden (level 4.0 main profile) som benyttes til kringkastning tillater ikke 1920x1080p50 så derfor er det ingen HD mottagere som har hardware for å motta et slikt signal. Når det snakkes om 1080p i de fleste sammenhenger så er det 1920x1080p24 som faktisk inneholder mindre informasjon enn 1920x1080i25. 1920x1080p50 vil sannsynligvis kreve for mye bitrate i kringkasting siden det er dobbelt så mye informasjon som i 1920x1080i25.

I øyeblikket benyttes kun 1080i på Canal Digital så man har ikke det problemet med at man må inn på dekoderen for å bytte utgangsformat. Når vi først er låst til disse to formatene så er det best at begge benyttes. 1080i25 til film,serier osv. (de fleste er produsert i 1080p25 og kunne likegjerne vært sendt som 1080p25) og 720p til sport. Det er jo også undersøkelser som viser at man på typisk "titte avstand" på 2.7m må ha en skjerm større enn 60 tommer før 1920x1080 statisk oppløsning begynner å bli synlig. Slik sett burde 1280x720 holde lenge til HDTV bruk og 1920x1080 passer sikkert bedre til hjemmekino bruk med projektor og stort lærret.

Det bør også være mulig å lage "format pass trough" i CD's HD boks slik Pace sin HD boks har. Dvs. 1080i inn gir 1080i ut, 720p inn gir 720p ut. Da er det bare fordeler med at formatet tilpasses innholdet. Det enste problemet med Pace er at den ikke klarer å sende ut SD som 576i på component og HDMI. Det ser det ikke ut som noen HD mottagere klarer.

Ja det er litt merkelig men det er nok en avgjørelse som Sky har tatt. 720p vil også kreve at produksjonsutstyret håndterer 720p og jeg tror kanskje det er er her hovedproblemet ligger. Har lest at det regnes med at fotball VM i Sør Afrika skal produseres i 1920x1080p50. Da vil i såfall TV kanalene selv kunne velge ønsket format siden konvertering til både 1080i / 720p skulle fungere uten problemer.

Jeg tror de fleste hadde fått bedre kvalitet om Canal+ hadde brukt
    en proff de-interlacer/scaler som konverterte Premier League til 720p.

MPEG2/SD er beregnet for CRT godt under 32". CRT gjemmer mange av "artifacts" som MPEG2 gir. Derfor vil som regel de fleste SD kanalene se helt j... ut på store flat-tv'er. Unntaket er NRK som benytter fornuftige bitrater men kvaliteten på NRK kan også være dårlig på f.eks. sportssendinger som ikke NRK har produsert selv. Det er også godt synlig at noen produksjoner fra utlandet er analoge (dvs. composite video) og det blir selvfølgelig ikke helt bra...

Noen flat-tv'er er bedre til å vise SD enn andre. Syns Pioneer skjermene viser SD overraskende bra.
    Hva med å bringe dette videre til CD? Interessant å vite hva CD vil svare.

For min del som ser SD og HD kanaler med PJ på 720p oppløsning på 86" lerret over HDMI->DVI, synes veldig godt dårlig bitrate eller dårlig produksjon. Det jeg savner er skarpheten på HD sendingene. Jo mer jeg ser på HD kanalene mindre imponert blir jeg. SD kanalene NRK, TV2 og TVN er jeg imponert over.

Jeg lurer likevel på om hvor god Sagem HD tuneren egentlig er. Er det lavbiterate (avr. 14 mb/s) komb. med H.264 eller er HD tuneren rett og slett ikke god nok til å formidle skikkelig skarpe bilder? Alt av HD materiale som jeg laster ned fra nettet som har blitt tatt opp direkte fra kabel eller satelitt fra USA (Japan) er så mye skarpere i bildet. Og mye er i mpeg2 på under 18mbit. Fox i USA sender i 720p og det er veldig bra bilder her. Hadde forventet dette samme fra CD. Det er bare det lille skarpheten som skal til for at jeg kunne nyte HD sendinger i fulle drag her. VOOM HD, CD+ Film HD og Discovery HD forblir uinteressante mens CD+ Sport HD får godkjent. Hockey sendingene fra Sverige synes jeg er bra dog med artifakter innemellom pga. interlacingen. Nå er det mulig å se pucken....

Jeg kan ikke svare for andre som har mindre HD skjermer på 37-50" størrelse har skarpe og fine bilder. Men på min PJ og 86" lerret blir det ikke så skarpt. Jeg vet min PJ leverer sylskarpe bilder bare signalføden er bra nok. Jeg har en heftig Laptop som spiller alt av HD materiale inkl. HD-DVD filmer med PowerDVD v.7.2. og det blir perverst bra bilder .

Litt synd hvis en må investere i dyr ekstern videoprosessor (HD Vantage ell. til 20 K lapper) for å få skarpe HD bilder fra HD tuneren :roll: .

Det er nærmest "øyeorgasme" :shock: å se TV/film i god HD kvalitet. Man blir nesten "impotent" :sad: etterpå av å se dårlig kvalitet (enten i HD eller SD) etter at man har blitt vant til HD.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også usikker på bra HD materiale som sendes er. Har ikke en PC som takler HD slik at jeg kan sammenligne, men mener jeg har sett HD diverse steder som har imponer meg mer enn dette.
    Andre som enten har HD på PC eller en HD-DVD/Blue-ray tilgjengelig som kan si noe om forskjeller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mui27

For min del som ser SD og HD kanaler med PJ på 720p oppløsning på 86" lerret over HDMI->DVI, synes veldig godt dårlig bitrate eller dårlig produksjon. Det jeg savner er skarpheten på HD sendingene. Jo mer jeg ser på HD kanalene mindre imponert blir jeg. SD kanalene NRK, TV2 og TVN er jeg imponert over.
    Min oppfatning er motsatt av din :-)

Jeg har en digital Humax dekoder fra før og jeg synes den leverer bedre bilder på SD enn Sagem-boksen.
    Men synes samtidig at HD sendingene på Sagem boksen ser meget bra ut, der har jeg ikke noe særlig sammenligningsgrunnlag men er veldig fornøyd.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring :

Når Pacen står stilt på 1080i får jeg best bilde på både HD kanalene og SD kanalene på Sony 46" V2000. Dreamboxen gir likevel bedre bilde via scart/RGB, men det hadde jeg nesten ventet. Utenom det synes jeg HD-Tuneren er treg på kanalskifte, plastic fantastic, elendig favorittsystem, dårlig fjernkontroll + at tuneren kjennes veldig varm oppå. Ingen krasj sålangt. 16:9/4:3 virker fint på TV-en.

Nå lurer jeg bare på hvordan jeg skal løse problemet med for få hdmi in/out på forsterkeren. Når HD-DVD spilleren blir kjøpt blir problemet enda større. (nei.. blueray vil jeg ikke ha.)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gledet meg lenge, men sitter skuffet igjen...

Takk for mange fine innlegg, veldig mye informativt her.

Men over til den meget skuffende HD-dekoderen til CD. Bestilte den utifra at jeg ikke trodde det kom noen HD dekoder på markedet på en god stund. Når jeg først har koblet den spinkle boksen opp på LG LB1 37" lcd tv så er kvaliteten på hd kanalene gode. Sendingene fra svensk hockey skiller seg klart ut. Har også testet ut PIP med HDMI vs. Scart, her skiller HDMI kabelen seg klart ut. Skarpere bilde og man ser det spesielt på skrift i tv ruten.

Når det gjelder selve boksen fra CD, så er det som å skru tiden tilbake. Synes hardwaren er en trist sorti. Hadde en Force 365s med Harddisk. Meget godt fornøyd med den.

Minus på den nye HD dekoderen fra CD:

- Software
    - Kan ikke sette opp egne kanallister
    - Det er ikke EPG
    - den slukker når man passerer xxx kanal, og går til en annen kanal.

Noen som vet om en dekoder som er HD klar som kan brukes opp i mot CD idag?

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker jeg flashet min gamle cd tuner med annen programvare - mulig at orginal/bedre programvare finnes på nettet, sjekk orginal produsents sider. Jeg kunne i allefall redigere kanalliste på PC mm dengang (via RS-232), og fikk en del flere valg i menyer o.l.. Dette er en 3-4 år siden, men mulighetene er nok der ennå på de aller fleste boksene. Vet at CD og en del andre tilbyderer "raserer" den orginale softwaren i boksene slik at grensesnitt o.l skal bli enklest mulig/likt eldre modeller. Husk å ta backup av orginal software først!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk i dag min 2. tuner og jeg har samme problem som med den første - får ikke fjernkontroll til å virke skikkelig. Slo av TV (Samsung LCD61MB eller noe iden duren!) og da virker kontrollen. Herlig - problemet er løst: For å skifte kanal eller bla i menyer: Slå av TV og navigér i mørket.:evil: Har ikke trøbbel med noen av de andre 6-7 komponentene som står der. Skal flytte tuner helt i bånn og se om det hjelper og hvis ikke, blir det retur av hele driten og benytter meg av angrefristen - dette er jo helt håpløst. Den nye blir like varm og lukter like svidd plastik som den første!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hkmod25
    Toppfield 7700 kan gjøre dette. Den har mulighet til å velge både "fast" oppløsning på HDMI og "AUTO". Når det står på "Auto" så HD kanaler sendes ut som 1080i mens SD kanaler som 576i.
    Og så lenge snakker jeg om Toppfield 7700 - den virker både med CD kort+Conax kompatible CAM og Viasat kort+T-Rex CAM...
    Sier du at denne Toppfield 7700 virker mot CD HD og er den "godkjent" ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe som vet det har kommet noen HDklare mottagere som støtter CD? kommer ikke til å kjøpe den fra CD.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cosworth23
    noe som vet det har kommet noen HDklare mottagere som støtter CD? kommer ikke til å kjøpe den fra CD.
    Humax HDCI2000 med Conax CAM fungerer sannsynligvis(se andre meldinger her i forumet) i øyeblikket. Da burde Pace&Topfield også fungere på samme måte.

Jeg tror ikke CD åpner kortet for HD kanaler uten at det er anskaffet sammen med en sponset/godkjent CD HD mottager.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Humax HDCI2000 med Reality cam som fungerer helt greit med CD kortet og jeg har ett mye bedre bilde med den enn med den uferdige tuneren som fulgte med i pakken ifra CD.Jeg har bestemt meg for å retunere hele pakken da jeg mener at det en skam av CD å sende ut ett så uferdig produkt og forlange over 8000kr for det.Jeg skal heller nå forsøke å få tak i ett abb på sky pakken da jeg er sikker på at kvaliteten er langt høyere med de kanalene.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke brukt de org tuneren fra cd på mange år.elendige produkter.har force nå.

men bytte ut den nå med en som er hd klar.

bigtor: du bruker den Humax HDCI2000 mottageren nå til hd-signaler?
    pris og er det opptagsfunksjon?

alltid hatt dårlige signalkilder cd.

Side 10 av 43 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •