Nokia 9902s

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Nokia 9902s

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Nokia 9902s

Har Nokia 9902s. Hardisken har begynt å henge seg opp. Den respondere ikke lenger. I "systeminformasjon" sies det "gjenkjenningsfeil" . Har brukt reset 2-3 ganger uten forbedring. Tuneren er litt over 2 år gammel.

Noen som vet om det er mange som har hatt samme problem....... hva feilen er ....... og hvordan service reagerer ?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være disken som er blitt dårlig. Det går an å bytte disk, du får en 80GB til under 400 kr.

9902 er et heller dårlig produkt. Designet er over 10 år gammelt, og har mange svakheter. Jeg ble så fed-up med min at jeg leverte den tilbake da den feila for tredje gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm....lite lysten på å åpne den selv, men det er kanskje ikke så vanskelig. Lurer bare på om jeg får reperasjonen gratis. Nå er det jo ingen krise at harddisken ikke funker......men det er jo allikevel litt ergelig :-) Hvorfor jeg "tviholder" på den er fordi jeg har både Viasat og CD på den. Har sikra meg en Strong 8700 for sikkerhets skyld, men synes egentlig ikke den er noe bedre.

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en harddiskfeil på 9902 som ikke nødvendigvis vil føre til problemer. Blir det derimot problemer så skifter de til ny (40GIG) harddisk gratis. Har selv 9902.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har haft samma trubbel. Rensade disken genom pc:n inkl. sector 0. Stängde av "sleep-läge" på 9902:an o startade om. Funkar kanon igen.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ikke har hatt en plutselig stopp på dekodern (trukket ut kontakten under opptak etc.) er det nok disken som er gått fløyten.

Du KAN selvsagt først gjøre som "poolman" sier - bare for å sjekke om det er diskfeil eller ei.

Det er faktisk den enkleste sak av verden å skifte disk. Du kan også sette inn en større disk (ingen begrensning). Jeg satte inn en 250GB disk i den éne, og en 160GB disk i den andre. Etter det jeg erfarer, får du da lengre opptakstid, men dekoderen tror at det er mindre ledig opptakskapasitet enn den faktiske. Den er vel programmert for maks de 80GB den opprinnelig er bestykket med.

Du skrur opp kabinettet, tar av toppdekselet - setter inn en ny IDE-disk og setter i gang dekoderen. Den gjør da selv raskt den nødvendige formatering - og du er i gang igjen! :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •