Valg av Dreambox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av Dreambox

Hei

Lurer på om noen kan gi meg tips om valg av Dreambox. Det enste jeg ønsker i utgangspunktet er å kunne se tv. Trenger ikke de store opptaksmulighetene etc. Behøver jeg da noe mer avansert enn 500? Er denne bra?

Har tenkt å kjøpe en som støtter HD når de kommer på markedet. Derfor er det greit med en billig en frem til det.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    500 duger i massevis.
    Men den har kun 1 kortleser.men du kan koble til en til på com-porten.
    Koster deg ca 300kr ekstra det du trenger da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, DB500 duger den. Har både den og en DB7000.

Men skal komme med noen kommentarer likevel - som til slutt konkluderer med å kanskje vurdere DB7020.

For både 500 og 7000 sliter med sine ting. En ting er tuneren. I begge modellene er denne ganske svak ift 7020. Her jeg bor har de med 7020 nesten 10% bedre SNR enn meg (90% istedet for 80%) og vi har like paraboler og lnb'er. Dette medfører at jeg er mer sårbar for at kanaler detter ut når det er møkkavær. I tillegg har 500 og 7000 lite minne, og sliter dersom du ønsker noen anbefalte plug-ins som f.eks utvidet EPG. På 7000 kan du bruke USB-minne og på den måten løse det problemet, men det kan du ikke med 500. Fjernkontrollen er også en faktor. På 7000 og 7020 er denne lik. Men til 500 er det en knøttliten, og for min del, ukomfortabel og tungvint sak. Flere trykk en det bør, og innbyr ikke til "zapping" for å si det sånn... Også streaming over nettverk er vanskelig å få stabilt på en 500, selv om det for de fleste ikke er en så viktig sak.

Dette var bare noen kjappe betraktninger, og det fins sikkert flere argumenter for å hvertfall vurdere en 7020 uten at jeg kommer på det her på jobb.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Di 500 og 7000 som selges nå har ny tuner(Apls tuner) som er mye bedre enn den som sto i di første(philips?) så det problemet er fixet.

Er enig angående sapping på 500 boxen men det gjelder di gamle fjernkontrollene,den nye er veldig bra.
    Har brukt alle 3 som er kommet ut med 500 boxen.

Skal du bare se tv(på tven) så er 500S en glimrende box.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •