Postet dette først under Video (teknisk diskusjon) > Generell video, men ble foreslått å prøve her...

Jeg har hatt Canal+ noen år gjennom digital dekoder (via Canal Digital) og har også en DVR som jeg tar opp filmer på.

Nå i det siste har Canal+ begynt å avbryte filmene med en gang rulleteksten begynner, for å vise reklame på kommende programmer. Bildet forminskes til under en fjerdedel av størrelsen mens dette pågår.

For meg er dette uakseptabelt. Jeg vil ikke ha avbrudd i filmene verken på den ene eller andre måten når jeg betaler såpass mye som jeg gjør. Jeg sendte dem en email for over en uke siden om dette uten å ha fått svar. Jeg har nå tenkt til å si opp abonnementet. (Det er nå faktisk bare SVT som ikke avbryter filmene på denne måten. At NRK gjør det er en skam, de er jo ikke en gang en kommersiell kanal. Jeg har også klaget til NRK men fikk aldri svar.)

Det jeg lurer på er om TV1000 er noe å satse på isteden? Jeg ringte og fikk beskjed om at de ikke avbryter filmene på denne måten, og jeg ser at de fleste filmer sendes i 16:9, som må bety anamorfisk bilde. Men hvordan er egentlig bilde- og lydkvaliteten? Kan jeg likegodt bruke pengene på å leie eller kjøpe DVDer?

Jeg så også noe om at man ikke kan bruke samme dekoder..?? (Jeg har kjøpt dekoder fra Canal Digital.) Dette kan jeg jo høre med Canal Digital om...

Takker for alle svar.