Canal Digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Canal Digital

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital

Hei

Vurdere å "henge" meg på 10 kroners tilbudet til canal digital (local pakken), men jeg har for tiden en tuner som "ikke er godtatt" lenger av canal digital. Det er en Topfield TF3000CoCI med innegygget conaxkodesystem. Vurderer å bestille nytt parabol sett fra canal digital men å sette dette i et annet rom, slik at jeg kan se bytte på å bruke kortet i begge tunerne.

Det jeg lurte på er kort sagt om

1 - Vil kortet fungere på topfield tuneren, selvom den ligger i listen over "ikke-godkjente" tunere på canal digitals hjemmesider?
    2 - Kan veksle mellom å bruke kortet i to forskjellige tunere? (har funnet "thor123" kanalene på topfield tuneren).

På forhånd takk :-D

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Kort

Hvis du bestiller nytt kort og dekoder i fra C så vil det nye kortet funke i din gamle dekoder.

Men den gamle dekoderen din vil ikke klare å oppgradere kortet så etter en kort stund vil det slutte å virke, da må man sette kortet inn i den nye dekoderen så kortet blir oppdatert med de nye kodene.
    Det varierer hvor lang tid det tar før koret slutter å virke, kommer an på hvor ofte de bytter koder.

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 51ngh
    Hei

Vurdere å "henge" meg på 10 kroners tilbudet til canal digital (local pakken), men jeg har for tiden en tuner som "ikke er godtatt" lenger av canal digital. Det er en Topfield TF3000CoCI med innegygget conaxkodesystem. Vurderer å bestille nytt parabol sett fra canal digital men å sette dette i et annet rom, slik at jeg kan se bytte på å bruke kortet i begge tunerne.

1 - Vil kortet fungere på topfield tuneren, selvom den ligger i listen over "ikke-godkjente" tunere på canal digitals hjemmesider?
    2 - Kan veksle mellom å bruke kortet i to forskjellige tunere? (har funnet "thor123" kanalene på topfield tuneren).

I og med at du har bilde på din Topfield, så viser det at du har vært kunde med et uavbrutt abonnemang siden en gang før 01.04.06. Det kortet som du nå bruker i din Topfield vil fungere utmerket i tuneren som følger med 10kroners pakken, men kortet som følger med denne pakken vil ikke fungere i noen annen mottaker en den som følger med den nevnte pakken. Dette pga at fra den ovenfor nevnte dato begynte CD med parring av kort/tuner, men i motsetning til Viasat så satte de en dato uten tilbakevirkende kraft for kunder før nevnte dato.(Sier du opp abonnemanget hos CD kan du aldri bruke en Conaxmottaker som ikke er godkjent lenger)

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 51ngh
    Hei

Det kan se ut som det er "pairing" tunerene som er låst til "pairing" smartkort.

Et "pairing" smartkort fungerer i gamle mottagere (det har jeg forsøkt). Etter hva jeg har lest så fungerer ikke "pairing" smartkort i andre "pairing" tunere enn tuneren kortet er "pairet"/registrert på. Så lenge "pairing" kortet benyttes i en mottager som ikke støtter "pairing" så ser det ut som det virker (muligens problem med oppdatering da).

Det kan lønne seg å ha mottageren kortet er "pairet" mot liggende for hvis kortet også "paires" så vil ikke kunne fungere i andre mottagere.

Det var en lang artikkel om dette på Satellit Information Online (Satellit Informationen nr.3 2005) og en må nok regne med at kortene også skal "paires" etterhvert ellers så har ikke "pairingen" noen hensikt.

Det står i artikkelen at det "pairing" mottagerene kjører "optional pairing". Når "mandatory pairing" aktiveres låses også kortet til en mottager.
    CD har nok bare valgt en annen metode enn Viasat. Det kan se ut som CD ønsker å innføre mottagere med "pairing" støtte ved naturlig utskiftning i stedet for å ramme alle kunder samtidig. Folk bytter jo mottagere ganske ofte, spesielt nå som det følger med mottager i alle abbonementspakkene til CD (inkludert local pakken).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle innslag

Nå har jeg kjøpt og innstallert parabolpakken. Fikk kortet hedligvis til å fungere i begge molttakerene. Må bare oppdatere kortet i mottakeren fra canaldigital.

Men jeg oppdaget noe spessielt når jeg satt inn kortet fra canaldigital. Jeg får inn kanalene fra enterntain pakken selv om jeg bestillte local pakken, er dette normalt? og evt hvor lenge tror du jeg kan benytte meg av disse kanalene før canaldigital "stenger signalene"

Newcomer hingst sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle kanalar er opne i ca 14 dagar.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hingst
    Alle kanalar er opne i ca 14 dagar.
    Kortet åpner alt i 18 dager fra kortet er aktivert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •