HJELP - Dårlig Signal på CD med Samsung 9500 !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HJELP - Dårlig Signal på CD med Samsung 9500 !

Hei jeg har de siste 2 årene hatt en Samsung 9500 som jeg bruker på CanalDigital sammen med 85cm antenne med 2 hoder og switch. I det siste har signalet bare blitt etter min mening dårligere,, spesielt tv2 og tv norge "fryser" og mister lyden i et sekund eller 2. Har vært ute og sjekket at det er fri sikt, koblet på en dings som hyler etter som signalet stiger for å se at antenna er i rett posisjon men uansett HVA så kommer signalet på samsungen ikke over en 50% på styrken.......Alt av kabler og koblinger har blitt dobbelt sjekket og alle er rett koblet og feilfrie,,har også koblet vekk switchboksen ute,men dette var heller ikke til noe hjelp :twisted: !!

Er dette bare noe som skjer med disse tunerene eller er det håp for å få den tilbake til slik den var,, har hatt bra signal og topp bilde før selv i dritt vær!!
    Vet ikke om det kan være LNB'n som har begynt å jukse men det hadde vært fint om noen her kunne kommet med noen løsninger på dette problemet...

På forhånd takk :-D .

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aolsen73
    Hei jeg har de siste 2 årene hatt en Samsung 9500 som jeg bruker på CanalDigital sammen med 85cm antenne med 2 hoder og switch. I det siste har signalet bare blitt etter min mening dårligere,, spesielt tv2 og tv norge "fryser" og mister lyden i et sekund eller 2. Har vært ute og sjekket at det er fri sikt, koblet på en dings som hyler etter som signalet stiger for å se at antenna er i rett posisjon men uansett HVA så kommer signalet på samsungen ikke over en 50% på styrken.......Alt av kabler og koblinger har blitt dobbelt sjekket og alle er rett koblet og feilfrie,,har også koblet vekk switchboksen ute,men dette var heller ikke til noe hjelp :twisted: !!

Er dette bare noe som skjer med disse tunerene eller er det håp for å få den tilbake til slik den var,, har hatt bra signal og topp bilde før selv i dritt vær!!
    Vet ikke om det kan være LNB'n som har begynt å jukse men det hadde vært fint om noen her kunne kommet med noen løsninger på dette problemet...

På forhånd takk :-D .
    Det er en svakhet i tunererdelen i Samsung 9500 viaci /emvia, kan være nok
    og bytte en kondensator i tunerdelen, hvis det er det som feiler tuneren din.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for Svaret,, har gjort litt mere testing her og koblet til en annen antenne med et nytt LNB stilt inn på 1*v CD og det samme skjer her,, bildet henger på TV2,TVN, Eurosport sky news osv...det som jeg ser er at alle de kanalene som sender på frekvenser som ligger over 12300 disse er så dårlig at en ikke kan se på dem,,bile fryser/kommer og går/ lyden henger osv...
    Har også merket at denne tuneren nå også spesielt når jeg skal se på BBC Prime har problemer her også, men det virker som om er når den skal switche over til Horizontal setting,,,går jeg til en annen kanal og tilbake til PRIME så er den 100%......
    Noen som har noe mere svar om hva dette kan være eller....er det som nevnt tideligere at det er en kondensator feil.....
    På forhånd takk,

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aolsen73
    Takk for Svaret,, har gjort litt mere testing her og koblet til en annen antenne med et nytt LNB stilt inn på 1*v CD og det samme skjer her,, bildet henger på TV2,TVN, Eurosport sky news osv...det som jeg ser er at alle de kanalene som sender på frekvenser som ligger over 12300 disse er så dårlig at en ikke kan se på dem,,bile fryser/kommer og går/ lyden henger osv...
    Har også merket at denne tuneren nå også spesielt når jeg skal se på BBC Prime har problemer her også, men det virker som om er når den skal switche over til Horizontal setting,,,går jeg til en annen kanal og tilbake til PRIME så er den 100%......
    Noen som har noe mere svar om hva dette kan være eller....er det som nevnt tideligere at det er en kondensator feil.....
    På forhånd takk,
    Hei,
    har også en samsung 9500 med det samme problemet.
    Tenkte at mottageren var defekt så jeg kjøpe en ny. Syntes denne mottageren var bra. Så hvis du har løst problemet eller noen andre her på forumet, ville det vært fint om dere kunne gi lyd fra dere.

Står lengre opp her noe om en kondensator. Noen som vet hvor den er?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro den sitter i nærheten av inngangen til LNB-ledningen.
    Vet det tidligere fantes en rekke websider med info om Samsung 9500. Muligens er det fortsatt noen som er oppe - der bør det være mulig å finne litt mere info om dette.

Hadde selv en 9500Z, men den serien tror jeg ikke hadde dette problemet (den er i hvert fall fortsatt i bruk hos ham som kjøpte den av meg).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •