VIASAT - vil ikke ha kunder?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VIASAT - vil ikke ha kunder?

Føler meg ikke akkurat velkommen. Har hatt Viasat Gull i 15-16 mnd og sendte dem en mail hvor jeg ba om å få endret abo til Viasat Sølv. Mailen min var formulert slik at det ikke kunne misforståes. Følgende svar ble mottatt:

Vi har registrert din henvendelse hvor det fremgår at du ønsker å si opp din abonnementsavtale med Viasat.
    I henhold til Viasats vilkår, har Viasat avsluttet ditt abonnement med virkning fra og med 01.04.2007
    Abonnementet må fullbetales frem til nevnte dato.

Vi gjør oppmerksom på at parabolkortet, i henhold til Viasats vilkår, skal sendes rekommandert til:
    Viasat Kundeservice
    Postboks 107
    1751 Halden
    senest 14 dager etter nevnte oppsigelsesdato.

Belastning for ikke returnert/tap av kort er pr idag kr 1000,-

Med vennlig hilsen
    N.N (fjernet navn)
    Viasat kundeservice

Kanskje jeg bare skal gjøre som dem sier??? :evil:

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, er ikke første gangen jeg hører at Viasat oppfører seg som noen rasshøl mht oppsigelse\endring av abonnement.

Jeg ville dog tatt kontakt per telefon med dem og forklart at du ikke ville si opp, men bare endre til sølv.

Jeg ser på viasat.no at dem har kampanje på gullpakken til 199\mnd,
    kanskje du kan krangle deg fram til den siden dem var så, vel, frekke ? :twisted:

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viasat vil helst ha nye kunder, ikke gamle

Jeg gjorde akkurat som deg Ratata, for snart 2 år siden, og det gikk greit. Jeg fikk Sølvpakken selv om de prøvde iherdig å overtale meg til å fortsette med Gull. Så gikk det noen måneder før de ringte og sa at de hadde et knalltilbud, nemlig Gullpakken til kun 199,- mnd. Jaja, synes det virket som en grei deal. Opprettet Autogiroavtale og alt gikk forsåvidt greit i nøyaktig ett år.

Så kom pluteslig autogirotrekk på ordinært beløp for Gull, 318,-. Synes dette var litt rart så jeg ringte for å overtale de til å sette ned til 199,- igjen. Men nei, det er nok ikke så lett i en fart, dette tilbudet gjelder nemlig kun i 12 mnd. Jeg forsøkte å true med å si opp uten at det hjalp det grann.

Så jeg sa opp og nå er familien tols1 Canal Digital-kunde med familiepakke og er mer fornøyd enn noen gang. Den nye dekoderen fungerer prikkfritt, og vi har både TV2 og TV-Norge, noe vi savnet tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig det. VIASAT vil ikke ha kunder. Jeg tror jeg hadde vært Gullkunde i 6 år eller noe slikt da de pluttselig for noen år siden insisterte på at jeg ikke lenger kunne benytte den tuneren jeg hadde til CD og VIASAT. De ville heller jeg skulle bruke en sløv liten gratisboks fra dem i tillegg til den FORCE tuneren jeg hadde. Så da sa jeg opp hos dem. Det gikk greit å si opp men de drev å ringte i flere måneder etterpå for å overtale meg til å kjøpe nytt abo med boks fra dem. Ekkelt selskap.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimskey
    Jaja, er ikke første gangen jeg hører at Viasat oppfører seg som noen rasshøl mht oppsigelse\endring av abonnement.

Jeg ville dog tatt kontakt per telefon med dem og forklart at du ikke ville si opp, men bare endre til sølv.

Jeg ser på viasat.no at dem har kampanje på gullpakken til 199\mnd,
    kanskje du kan krangle deg fram til den siden dem var så, vel, frekke ? :twisted:
    Har vært i kontakt med dem på tlf, fikk ett "kjempetilbud" hvor jeg kunne få tre mnd gratis om jeg fortsatte i 1 år. Selgeren (offisiell tittel vet jeg ikke men han oppførte seg som en sulten provisjonselger...) gjorde ett stort nummer utav at jeg da fikk Gull i 15 mnd til gjennomsnittlig 255 pr mnd, som bare var "kun" 56 kr mer enn Sølv. Etter å måtte hale det utav selgeren kom det fram at "tilbudet" gjaldt kun ved årsavtale/binding.

Om jeg kjører litt på kalkulatoren viser det seg at jeg kan låne to nye filmer i uka eller fire filmer annen hver uke på videosjappa for samme pris :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Har vært i kontakt med dem på tlf, fikk ett "kjempetilbud" hvor jeg kunne få tre mnd gratis om jeg fortsatte i 1 år. Selgeren (offisiell tittel vet jeg ikke men han oppførte seg som en sulten provisjonselger...) gjorde ett stort nummer utav at jeg da fikk Gull i 15 mnd til gjennomsnittlig 255 pr mnd, som bare var "kun" 56 kr mer enn Sølv. Etter å måtte hale det utav selgeren kom det fram at "tilbudet" gjaldt kun ved årsavtale/binding.

Om jeg kjører litt på kalkulatoren viser det seg at jeg kan låne to nye filmer i uka eller fire filmer annen hver uke på videosjappa for samme pris :-)
    Jeg sa opp for 2 måneder siden.Da de ringte og prøvde å overtale meg til å fortsette, spurte jeg selgeren om hvortid de ville presentere HDTV,da ble jeg satt til en som de kalte virkelig expert. Det første han sa var at det var det ingen som ville ha og at det heller ikke var noen som sendte dette idag.Han antydet at CD Cmore HD som det het da bare var en gimmic.Da jeg gjorde han oppmerksom på at jeg hadde 10 HD kanaler fra Sky så la han på røret.
    Moralen er ikke kjøp av de som ikke har tenkt eller har planer for fremtidige HD-tilbud fremover.Det ser ut til at Viasat er happy i nåtiden og det blir uten meg.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat er uten tvil det verste møkkaselskapet som finnes.

Ble personlig fornærmet da de "oppgraderte" alle boksene slik at man måtte ha 2 bokser for å ha CD og Viasat samtidig.

Jeg har sendt flere forespørsler om når de (både CD og viasat) skal støtte HTPC utstyr (dvs satelitt kort).

Viasat svarte blankt : "Nei. Dette vil vi aldri støtte."

CD hadde ihvertfall en mer ydmyk tone : "Det er mulig at i fremtiden vil CD gå ut med offisiell støtte for visse satelitt kort for PC. Men er ikke noe vi har planlagt for nærmeste framtid."

Hadde de vært fremsynt ville de tatt opp en distributør lisens for skystar 3200 dvb-s2 for Norge og solgt det gjennom Expert. HDTV-klar PC? Løp og kjøp!
    osvosv

De andre eksemplene her er jo bare enda mer bensin på bålet for min del.

Uffff.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •