To sigaler i èn kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question To sigaler i èn kabel

Bygget hus i -97, og la koax-kabel i rør fra krypeloft og ned til loftstua, og deretter videre til stua i 1.etg. Har kjøpt parabol i etterkant, og lurer på om jeg kan flette signalene fra parabolen og den gamle ute-antenna. Da slipper jeg å trekke en kabel til. Ser parabol-tv oppe, og "vanlig" tv-signal nede. Selvfølgelig burde det vært slik at man kunne se parabol-tv på flere fjernsyn innenfor samme hustand uten å måtte betale så mye ekstra.....!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, dette burde gå an!

Bruk en type sammenkoplingsfilter for sat-tv.
    Biltema har et til 70kr, art.nr. 24-087.
    Du må ha tilsvarende splitter der hvor du skal ta ut signalet igjen.
    Husk bare på at du kun kan styre parabol fra en tuner, og signalveien må du ta hensyn til når du kobler opp ( paraboltuneren gir tegn til den boksen du kobler sammen parabolhodene med dersom du har mere enn ett ).
    Jeg mener art.nr. 24-028 antenneuttak inneholder splitter men sjekk opp i det før du kjøper.

Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gjort akkurat det som blir beskrevet over her med biltema utstyr, dette fungerer utmerket for å slippe å trekke to kabler. Du må kjøpe som sakt to filtre, jeg har eller ikke sjekket art.nr over, men de koster iallefall ikke mye!

Men får å få se parabol på et annet tv så kan du sikkert kjøpe en et annet sammenkoblingfilter for å så kjøre sammen tv-tuner signalet med tv-antenne signalet videre ned til tv nr2...... du får selvfølgelig ikke skiftet kanal nede i stuen på tuner oppe på loftet. Bare hvis du kjøper en boks som fører fjernkontroll signalet opp på loftet, da kan du jo også få tak i en programmerbar fjernkontroll til å ha nede.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile To signaler...

Takk for gode svar.
    Skal bli godt å bli kvitt den midlertidige kabelen fra LNB-en. Senere kan jeg jo evt. anskaffe en tuner til for å bruke nede.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •