Hvordan koble paraboltuner til forsterker??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan koble paraboltuner til forsterker??

Hei dere!

Har en paraboltuner som jeg vil koble lyd og bilde til forterkeren min. Tuneren har kun en bilde utgang, scart! Finnes det overganger til komponent eller s-vhs fra scart?? Eventuelt vil noen løsninger by på problemer og hva vil gi best resultat? Pris?

Mvh André

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Hei dere!

Har en paraboltuner som jeg vil koble lyd og bilde til forterkeren min. Tuneren har kun en bilde utgang, scart! Finnes det overganger til komponent eller s-vhs fra scart?? Eventuelt vil noen løsninger by på problemer og hva vil gi best resultat? Pris?

Mvh André
    Hei,
    Jeg har selv koblet parabolmottakeren min til en Pioneer VSX-AX2AS ved hjelp av en Scart --> Komponent konverter. Dette fungerer veldig bra. Sjekk denne linken ADVANCE / CYPRESS Konverter SCART > YUV SCART to YUV Converter

Leif Åge

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut men, synes prisen var litt "skarp"..... antar dette vil gi best resultat på en 40" lcd tv fra sony!

Noen andre meninger om overgang til komponent eller til s-vhs? Vil resultatet bli det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Det høres bra ut men, synes prisen var litt "skarp"..... antar dette vil gi best resultat på en 40" lcd tv fra sony!

Noen andre meninger om overgang til komponent eller til s-vhs? Vil resultatet bli det samme?
    Er enig i at prisen er litt høy, men resultatet blir mye bedre enn om du går fra scart til s-video. Hvis tuneren din kan gi ut komponent signal på scart utgangen kan du slippe unna med en kabel med overgang fra scart til komponent. Den burde du få til 200-300 kr

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da begynner jeg å skjønne litt! Har en Force 1199, scarten der kan gi ut RGB, s-video. Og noe som dem kaller CVBS/video, vet du hva det er for noe? Her er manualen!

http://support.force.tv/manuals/rece..._manual_no.pdf

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så eneste gode løsning på min Force 1199 for å få koblet bilde på forsterkeren er å bruke en konverter fra scart-RGB til komponent??

Noen som vet hva CVBS/video er? Det er i forbindelse med scart på Force1199.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •