trenger hjelp fra noen med peiling!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation trenger hjelp fra noen med peiling!

har fått meg leilighet, og skal kjøpe meg parabol.
    tenkte på både viasat og canal digital.....
    noen som har forslag på åssen tuner jeg trenger, og hvor mange hoder jeg trenger på tallerken? og hvor jeg evt kan kjøpe dette? bor i østfold

vil gjerne ha en tuner med hd, blir dette veldig dyrt så holder det med optisk lyd utgang.

takk på forhånd:-D

ps: finnes det tunere med rgb komponent utgang?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal svare som best jeg kan, men vet lite om Viasat.

CD sender fra Thor satelitten, mens Viasat sender fra Sirius. Så du trenger en parabol med 2 hoder.

Alle tunere har RGB ut på SCART kontakt. RGB er forsåvidt komponent, men i 'dagligtale' så mener man YCbCr.
    Taming the Composite, S-Video, Component and RGB Jungle

Du kan sikkert kjøpe parabol på Elkjøp etc, eller du kan prøve en nettbutikk.
    Makromedia har jeg god erfaring med: Makromedia webshop
    Andre:
    Persens Satelitt Import
    Nettdata Lyd & Bilde - Sandnes

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vanskelig med Viasat og CD på samme mottaker

Tror det kan være vanskelig med CD og visat på samme tuner.Visat binder kortet mot en bestemt tuner og det kan kun brukes i den tuneren. Stort sett har CD og Viasat godkjent forskjellige tuner produsenter.

Jeg har selv fire hoder og to tunere, en tuner godkjent for CD og en for Viasat. Fire hoder gir meg i tillegg til de nordiske satelittene Thor og Sirius også Astra og Hotbird med mange gratis kanaler, de fleste tyske men mange av god kvalitet og de sender veldig mye bra hvis du behersker tysk. Husk at du må ha to utganger fra hvert hode hvis du skal ha to tunere.

Jeg har handlet hos Tveco på Skedsmo og de er en spesialbutikk for Satelitt utstyr og de har meget god kompetanse. Jeg er veldig godt fornøyd med de. De har også en webshop.

Velkommen til TVECO ELEKTRONIKK AS

Bruk god tid til å orientere deg før du handler satelitt utstyr så du kjøper det riktige for deg.

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det selges 2stk. nye tunere idag, begge Viasat godkjente, som tar CD. For å kunne bruke disse 2 til CD så forutsetter det at en var CD kunde før 01.04.06, og at en ikke har avsluttet sitt CD abo. etter denne dato. I motsetning til Viasat så kjørte ikke CD tilbakevirkende kraft på parring mellom kort / tuner, de satte kun en dato hvor det gjalt ifra. Tunerene er Strong og Triax modellen som er på siden du finner her.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en dreambox 7020s , og legg 1 kroners tunerene på loftet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

dersom du skal ha begge pakkene er det kun dreambox eller andre linux baserte tunrere(reelook og diverse andre) som takler begge formatene på en god måte.
    Disse tunerene kan oppgraderes med "alternativ" software som gjør at man kan kjøre både NDS (viasat) og Conax(CD) på samme tuner.

Har selv en dreambox s500 som jeg er storfornøyd med.

Disse tunerene krever god innsikt i data og eventuelt linux for å sette opp og konfigureres skikklig og anbefales ikke for nybegynnere.

Men få en Nerd til å sette opp en slik for deg og bestill abonnement med tuner fra pakkene du skal ha fra cd og viasatt og sett disse tunerene på loftet og bruk en dreambox (500s har kun en kortleser så du må ha en litt dyrere utgave enn denn jeg har)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Ikke Bruk Tveco

Sitat Opprinnelig postet av pmo
    Tror det kan være vanskelig med CD og visat på samme tuner.Visat binder kortet mot en bestemt tuner og det kan kun brukes i den tuneren. Stort sett har CD og Viasat godkjent forskjellige tuner produsenter.

Jeg har selv fire hoder og to tunere, en tuner godkjent for CD og en for Viasat. Fire hoder gir meg i tillegg til de nordiske satelittene Thor og Sirius også Astra og Hotbird med mange gratis kanaler, de fleste tyske men mange av god kvalitet og de sender veldig mye bra hvis du behersker tysk. Husk at du må ha to utganger fra hvert hode hvis du skal ha to tunere.

Jeg har handlet hos Tveco på Skedsmo og de er en spesialbutikk for Satelitt utstyr og de har meget god kompetanse. Jeg er veldig godt fornøyd med de. De har også en webshop.

Velkommen til TVECO ELEKTRONIKK AS

Bruk god tid til å orientere deg før du handler satelitt utstyr så du kjøper det riktige for deg.
    Jeg har handla komplett utstyr hos Tveco som lovet å stille inn parabolen for meg.. Skulle panele om huset som gjorde at det tok ca litt over 1 år før jeg kontaktet dem igjen. Fikk pris og at det ikke var noe problem på mail.. Bestillte 2 stk LNBer og innstilling. Fikk feil 2 ganger.. og når jeg etterlyste innstillinga fikk jeg beskjed om at di ikke stillte inn i området mitt (øvre Romeriket,Eidsvoll) selv om di hadde lovet det og at det står på nettsidene deres....

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor åpner du opp 2 år gamle tråder og maser om noen Tveco har gjort eller ikke har gjort ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Hvorfor åpner du opp 2 år gamle tråder og maser om noen Tveco har gjort eller ikke har gjort ?
    Folk har rett å si sin mening. Og Tveco har lurt meg og det synes jeg andre skal få vite om..

Hvorfor bryr du deg da kongen... kunne bare ha latt det ligge..

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere tunere klarer både cd og viasat i samme boks,men skal du ha viasat sine hd sendiger må du ha egen boks fra viasat,rett meg hvis det er feil.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •