Triple play - Fibernett fra Viken Fiber

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Triple play - Fibernett fra Viken Fiber

Hei,

Foreldrene mine har bestilt triple play (tv, internett og ip-telefoni) fra Viken fibernett ettersom de skal bygge ut i området som de bor i. Noen her som har erfaring med stabiliteten og kvaliteten på det Viken leverer? Vet de bruker Kreatel STB`er, og den er forsåvidt helt grei.
    Siden de kan få inntil 50mbit linje med fiberoptikk frem til husveggen åpner jo muligheten seg for HD-tv over denne linjen såfremt det finnes noen som leverer dette?
    Uansett, det jeg primært lurer på er bildekvaliteten og stabiliteten på leveransene fra Viken. Del gjerne dere som har erfaringer.

Mvh.

Øyvind

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viken Fibernett

Viken fibernett virker for meg som en seriøs leverandør. Det er mitt inntrykk dog jeg ikke har fått kabelen i veggen enda. De har lovet at jeg er oppe innen mars. 07. Har undersøkt nøye før jeg bestilte og få har noe som helst negativt å si. En familie jeg kjenner ( bor i solveien )har nå hatt 3 play i 3 mnd og har enda ikke erfart nedetid eller andre problemer. Det eneste som de kan bekrefte er at lydkvaliteten på telefonen deres nå er litt dårligere enn før. Men dette er jo en kjent sak for de som har byttet abonnement fra Isdn til IP.

Det eneste jeg ikke har fått helt klarhet i er hvordan dekoder jeg vil motta i mars.

På et informasjonsmøte jeg deltok på ble jeg nærmest sjokkert over den elendige kvaliteten på tastatur, mus og dekoder som ble vist frem. Det var som å gå 10 år tilbake i tid. Det var fokus på at tv en som man skulle benytte hadde scart kontakt. Wow tenkte jeg da.
    I etterkant av møtet nevnte jeg HDMI, 1080p og HDTV, da fikk jeg tii svar at utstyret jeg kom til å motta hadde HDMI utgang og at tastaturet var av en helt annen kvalitet en 80 talls farge tastaturet de hadde med på demostrasjonen.

Det fikk meg til å bestille, nå er det bare å vente å se. Skal blir bra å få
    20 / 5 Mbit fiber i hus.

mvh

Frikkas1

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Foreldrene mine bor også på Nordstrand, så de får vel da kanskje linje omtrent samtidig som deg?
    Jeg tror nok som deg at det er en seriøs leverandør, og jeg har tro på at de leverer stabilt og bra. De er vel en av norges største, om ikke den største, på triple play. Jeg jobber selv for en leverandør av dette, dog mye mindre og mindre utviklet. Så jeg vet godt hva som kan oppstå av problemer, og hvor i utviklingen de forskjellige leverandørene er. Men det jeg ikke vet er hvordan brukerens opplevelse av systemet er hos de forskjellige leverandørene.
    Jeg er ganske sikker på at Viken benytter Kreatel stb`en per dags dato, og den er helt grei. Synes den er litt treg, men den er i hvert fall stabil også ved linjedropp. Viken bekrefter at de benytter Kreatel 1510, 1710, 1910 og 1970. 1900-serien tror jeg skal ha HDMI, så forhåpentligvis kommer vel alle på Nordstrand til å få Kreatel 1910 eller 1970 med HDMI.

Tastaturet er vel heller ikke noe å rope hurra for, men usikker på om de har fått nye versjoner av dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi

Hei

Fint å få bekreftet at HDMI standaren er tilgjengelig. Flott.!!

Kommer til å oppdatere saken, dersom noe nytt av interesse er på trappene.

En så lenge, over og ut.

Frikkas1

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •