Digital dekoder - hvilken er best?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digital dekoder - hvilken er best?

Først; hvorfor er det ikke en kategori på AVforum for de med digital kabel-tv dekoder? Det er vel like aktuelt som satelitt nå til dags... Så dette postes jo i feil forum-kategori, men den som vil får heller flytte tråden.

Så til spørsmålet!

Jeg mottok min digitale kabel-tv dekoder for 2-3 uker siden fra Canal Digital. De benytter vel den såkalte "Canal Digital C 1201 CX"-dekoderen til sine kunder. Har hørt litt av hvert om denne, selv om jeg i det store og hele er fornøyd (med unntak av responsen til tider).

Har hørt mange snakke om Force 315C-CO blant annet. Noen som har erfaring med både Force 315C-CO og Canal Digital C 1201 CX som kan kort oppsummere forskjellen(e)?

Er det verdt å investere i en Force 315C-CO? Og hvorfor?

Her er bilder og litt info om de forskjellige kabel-tv dekoderne.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DET var det tydeligvis ingen som hadde erfaringer med, eller...?

Kanskje ikke så overraskende da, men...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg kjøpte meg også en CD C 1201 CX dekoder for et halvt år siden eller no. Jeg er ikke mer fornøyd med den enn at den gir meg et klart bilde på lcd-en. Den er treg, "husker" ikke EPGen og har dårlige menyer. Jeg har sendt en mail til CD om når en de vil tilby en "god" dekoder med hardisk osv, og når de kommer med (eller har planer) om å tilby HD kanaler på kabel. Venter på svar. Hvis jeg hadde kjøpt ny dekoder idag hadde jeg helt klart kjøpt Force sin.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hardwik
    Hei, jeg kjøpte meg også en CD C 1201 CX dekoder for et halvt år siden eller no. Jeg er ikke mer fornøyd med den enn at den gir meg et klart bilde på lcd-en. Den er treg, "husker" ikke EPGen og har dårlige menyer. Jeg har sendt en mail til CD om når en de vil tilby en "god" dekoder med hardisk osv, og når de kommer med (eller har planer) om å tilby HD kanaler på kabel. Venter på svar. Hvis jeg hadde kjøpt ny dekoder idag hadde jeg helt klart kjøpt Force sin.
    Hei! Da har vi vel samme oppfatning... fikk heldigvis min for 10,- jeg på CD-tilbudet som kjøres for tida. Men likevel... Den er lite responsiv ja, og ikke spesielt elegant i menyer/fjernkontroll... Men bildet er jo ganske bra da. Det skal den ha.

Sliter også med at den glemmer EPG. Den husker som regel bare 5-7 kanaler sånn på sparket... på de andre må jeg gå inn og be om hele EPG'n for kanalen for at "snarvei-EPG'n" skal vise det jeg ønsker. (Men tar ikke lang tid før den glemmer igjen da...)

Vil ha dekoder med opptaker jeg også ja. Håper det er nærliggende! Føler at Canal Digital er blitt en sinke i forhold til Get (tidl. UPC), men mulig jeg er litt "starstruck" av Thomas Giertsen og Get for tida. :-P Har uansett ikke mulighet til å få Get i Trondheim. :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Vil ha dekoder med opptaker jeg også ja. Håper det er nærliggende! Føler at Canal Digital er blitt en sinke i forhold til Get (tidl. UPC), men mulig jeg er litt "starstruck" av Thomas Giertsen og Get for tida. :-P Har uansett ikke mulighet til å få Get i Trondheim. :twisted:
    Get lovte å komme med en dekoder med opptaker i løpet av desember, jeg har bestillt en men blir overrasket hvis den kommer i desember.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny Software til PVR-mottakeren (Canal Digital)

Se her da, CD har fått ny PVR dekoder

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0