Hvor stor parabol!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hvor stor parabol!

Har prøvd å montere en parabol for å få inn de russiske kanalen på 5ø,dvs NTV-ORT som Viasat distribuerer på en 78 cm parabol,får inn gode signaler på 5ø men på de russiske blir det mosaikk.
    Hos Viasat sier de at de russiske kanalen ikke kan taes inn med en talerken som fulgte med i denne pakken,den er rett å slett for liten for oss her nord.
    Prøvde med en større parabol på 88 cm men det ble bare litt bedre.
    Så lurer jeg hvor stor må parabolen for å få stabile signal her i Vadsø å på disse kanalen,Viasat sier jeg må ove 125 cm for å få stabile signal,stemmer det!
    De russiske på 13 er lett å få inn på en 88 antenne.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oda-leh
    Har prøvd å montere en parabol for å få inn de russiske kanalen på 5ø,dvs NTV-ORT som Viasat distribuerer på en 78 cm parabol,får inn gode signaler på 5ø men på de russiske blir det mosaikk.
    Hos Viasat sier de at de russiske kanalen ikke kan taes inn med en talerken som fulgte med i denne pakken,den er rett å slett for liten for oss her nord.
    Prøvde med en større parabol på 88 cm men det ble bare litt bedre.
    Så lurer jeg hvor stor må parabolen for å få stabile signal her i Vadsø å på disse kanalen,Viasat sier jeg må ove 125 cm for å få stabile signal,stemmer det!
    De russiske på 13 er lett å få inn på en 88 antenne.
    Det stemmer nok bra. Sirius sin Europabeam dekker ikke Nord Norge like bra som Sirius sin nordic beam.

I følge footprint anbefales det 2,4m i Vadsø men jeg vil tippe at det kan fungere med mindre antenner. Det kan jo være at Viasat har erfaring med at 125cm antenner er nødvendig i Vadsø (eller at de tror Vadsø ligger i Trøndelag )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •