Hvordan gjøre Canal + 1*W satellit brukervennlig på PC ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 74
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har hovedsaklig prøvd med å fysisk flytte kabelen fra CD-boksen til kortet, men prøvde passthrough idag, dog usikker på om boksen stod i standby da, det husker jeg ikke :< Skal sjekke det opp imorgen.
    Får prøve å legge inn kaffeine jeg også da

I XP har jeg prøvd de siste driverne fra hauppauge sine hjemmesider.
    I linux kjører jeg med hg-versjonen av v4l-dvb, patchet med diffene fra dev.kewl.org/hauppauge og kernel 2.6.23-gentoo-r8. Skulle prøve 2.6.24.3-vanilla-sources i dag, men bcm43xx-driveren som jeg nå bruker var fjernet fra de, og b43-driveren som kom istedenfor funket heller dårlig, så den upgraden får vente litt.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av art3mis
    Har hovedsaklig prøvd med å fysisk flytte kabelen fra CD-boksen til kortet, men prøvde passthrough idag, dog usikker på om boksen stod i standby da, det husker jeg ikke :< Skal sjekke det opp imorgen.
    Får prøve å legge inn kaffeine jeg også da

I XP har jeg prøvd de siste driverne fra hauppauge sine hjemmesider.
    I linux kjører jeg med hg-versjonen av v4l-dvb, patchet med diffene fra dev.kewl.org/hauppauge og kernel 2.6.23-gentoo-r8. Skulle prøve 2.6.24.3-vanilla-sources i dag, men bcm43xx-driveren som jeg nå bruker var fjernet fra de, og b43-driveren som kom istedenfor funket heller dårlig, så den upgraden får vente litt.
    Da jeg installerte disse driverene på Suse 10.3 med 2.6.22 kjerne fant jeg etter mye prøving og feiling at jeg måtte gjøre følgende etter nedlasting og patching: make release; make; make install. Jeg tror pakken med drivere er konfigurert for 2.6.24 kjernen. Derfor er make relase nødvendig for å konfigurere for den kjernen du kjører på. Før jeg gjorde dette fikk jeg kompilert drivere/moduler, men fikk ikke lastet dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, skal prøve dette, men jeg får jo lastet både modulene inn i kjernen, og firmwaren opp på kortet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjorde ingen forskjell :<

Newcomer oscarf sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor heller ikke gå for en Dreambox!
    Den fixser ALT og best av alt, den boxen har ingen begrensninger på hva du kan gjøre med den. Ingen ting er umulig, det tar bare litt lengere tid å finne det rette svaret:-D

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av art3mis
    Det gjorde ingen forskjell :<
    Siden kortet ikke finner noe i Windows XP heller, så er det kanskje feil med kortet?

Jeg kjøpte et Hauppauge Nova-S-plus sist høst, og etter 2-3 måneder sluttet tone-switchingen å fungere. Tydeligvis en hardware-feil.

Da jeg kjøpte mitt første HVR-4000 kort testet jeg dette først på Windows XP med drivere og TV-applikasjon lastet ned fra produsenten, og dette fungerte uten problemer.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anb av TV-kort for CD sat.

Jeg lurer på et par ting ang. TV kort. Kan man bruke et TV kort med DVB-T/2 på canaldigital sat? eller er man nødt til å ha DVB-S2? Jeg kjøpte nesten dette ATI TV Wonder™ HD 650 Combo PCI Express® - Overview så det hadde ATSC ops: Så hva kan dere anbefale av tv kort til pc, tenker på et med HD støtte og da gjerne HW dekoder (H264 etc). Andre spm. Kan man bruke et slikt TV-kort uten CAMl, og kjøpe et eksternt CAM man kobler till USB, IDE etc i kombinasjon eller må man kjøpe et TV kort med integrert CAM?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Jeg lurer på et par ting ang. TV kort. Kan man bruke et TV kort med DVB-T/2 på canaldigital sat? eller er man nødt til å ha DVB-S2? Jeg kjøpte nesten dette ATI TV Wonder™ HD 650 Combo PCI Express® - Overview så det hadde ATSC ops: Så hva kan dere anbefale av tv kort til pc, tenker på et med HD støtte og da gjerne HW dekoder (H264 etc). Andre spm. Kan man bruke et slikt TV-kort uten CAMl, og kjøpe et eksternt CAM man kobler till USB, IDE etc i kombinasjon eller må man kjøpe et TV kort med integrert CAM?
    Du må ha et DVB-S eller et DVB-S2 (HD) kort.
    Jeg har ikke sett noen kort med HW dekoder for H264. Dekoding skjer i SW eller SW med HW støtte i skjermkortet dersom du har rett driver og codec.

Jeg har heller ikke sett noen kort med integrert CAM, men ulike produsenter har forskjellige løsninger for CI-slot som du putter en CAM i. Alle disse skal vel fungere.

Alternativt kan du bruke en smartkortleser, f.eks. den du kan få gratis fra Norsk Tipping, og dertil egnet SW.

Av norske nettbutikker tror jeg Komplett har best utvalg av DVB-S/DVB-S2 kort og tilhørende CI løsninger.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oscarf
    Hvorfor heller ikke gå for en Dreambox!
    Den fixser ALT og best av alt, den boxen har ingen begrensninger på hva du kan gjøre med den. Ingen ting er umulig, det tar bare litt lengere tid å finne det rette svaret:-D
    Jeg kan forsikre deg om at den har klare begrensninger på mange området - ingen hdtv, for få tunere, dårlig epg etc. Solgte min når jeg fikk mythtv opp å gå.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Jeg kan forsikre deg om at den har klare begrensninger på mange området - ingen hdtv, for få tunere, dårlig epg etc. Solgte min når jeg fikk mythtv opp å gå.
    Hvordan oppdaterer du EPG i MythTV? Via satellitt eller internett?
    Jeg har brukt oppdatering via satellitt, og det har fungert bra lenge men de siste 4-5 ukene har ikke aktiv EIT scan fungert, og passiv EIT scan fungerer bare av og til. Har du hatt problemer med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    luria: kan du forklare litt hvordan du fikk opp mythtv med hvr-4000?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aphex79
    Jeg er ikke luria, men har to HVR-4000 som jeg bruker med MythTV.

Jeg har gjort det som står under "Firmware" og "Drivers" på denne siden: Hauppauge WinTV-HVR-4000 - LinuxTVWiki

Eneste jeg har gjort anderledes er å kjøre "make release" før "make" og "make install" siden jeg ikke bruker 2.6.24 kjerne.

Installert Newcs og Sasc-ng sammen med USB smartkortleser fra Norsk Tipping.

Konfigurert MythTV til å bruke de virtuelle DVB-S kortene som Sasc-ng lager.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Videre spør jeg om du, jpterj, finner kanaler ved hjelp av dvbscan, og hva dmesg/dvbscan sier. :>

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk til med hjelp fra luria! eller fikk patchet, make og make install, ikke kommet lengre ennå.. fant ut hvilken versjon av v4l-dvb jeg måtte ha, dvs denne: link da funket patchen, make og make install. nå blir det videre forsking! takker alle så langt!:-P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg fått inn kanaler også på kortet! fikk ikke scannet med scan, der fikk jeg feilmelding.. men med kaffeine gikk dette supert, og jeg fikk inn begge satelittene hva er skrittet videre for å få inn s2 delen av kortet nå da?

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ENTEN:
    Index of /hauppauge

Står ganske klart i dokumentasjonen:

News 23 feb 2008
    ================

Added an experimental section for DVB-S2 on the hvr4000
    in the `experimental' sub directory.

ELLER:

Multiproto
    OpenSUSE VDR DVB-S2 - VDR Wiki

Begge krever trolig at du kompilerer moduler på nytt - jeg vet ikke hvilken driver du installerte for å få det til å virke, og av spørsmålet ditt er du kanskje ikke klar over dette selv heller? Dokumentasjonen er iallefall komplett, men ofte "overser" man setninger som "also a modified
    version of szap" og "It must be understood that at this time only tuning works, there is no
    support for scanning". Dermed kan man f.eks. bli sittende å scanne og rescanne i Kaffeine uten helt å få med seg at om ikke transponderen ligger i datafila til Kaffeine vil man ALDRI få inn noen nye kanaler. PS! Jeg er på ingen måte noen ekspert på dette - men jeg har lest mailing-lista.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja fant ut masser videre etter jeg skrev den forrige posten. Driver å prøver ut nå. Nå bruker jeg den nyeste kewl.org diff'en, mot en tidligere versjon av v4l-dvb driverene.(dvb-s bare) Hva slags driver bruker du?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken kjerne kjører du, og hvilke satelitter er det du har stilt inn mot?

Kan du også printe output av dmesg | grep -i cx og uname -a ? : >

Hva slags feilmeldinger fikk du fra scan?

edit:
    Og har du fått prøvd ut noe med mythtv?

Er det også mulig å få se hva
    kaffeine -verbose
    spytter ut når du scanner? : >
    min får LOCK, finner transpondere, men avsluttes brått av en:
    Invalid section length or timeout: pid=17
    og ender opp uten kanaler.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    Hvordan oppdaterer du EPG i MythTV? Via satellitt eller internett?
    Jeg har brukt oppdatering via satellitt, og det har fungert bra lenge men de siste 4-5 ukene har ikke aktiv EIT scan fungert, og passiv EIT scan fungerer bare av og til. Har du hatt problemer med dette?
    jeg bruker tv_grab_no og tv_grab_no_gfeed, disse kjøres gjennom et filter som gir litt mer utfyllende info fra imdb.com (bl.a. stjerner). Bruker EIT på kun et fåtall satelittkanaler og kanalene fra fra 13 Ø og 19 Ø.

Har du sjekket at EIT er aktivert for kildene dine og at EIT er tillatt gjennom kanaloppsettet? De siste kjernene har laget litt krøll i DVB oppsettet, og eksponert en bug som mythtv utviklerne ikke er interessert i å fikse (ikke deres problem). Kortene blir visstnok ikke "sluppet" etter at de har vært i bruk, og eit scanning kan kanskje derfor bli forhindret? Søk på eit i mailinglista til mythtv.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aphex79
    7
    jeg bruker en eldre driverversjon fra januar, bruker kortet kun til dvb-s2 da jeg har andre dvb-s kort i serveren. Kan både scanne og veksle til dvb-s med noen ioctl kommandoer, da er jeg faktisk fornøyd og uinteressert i å bruke mer tid på dette.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •