PACE TDS-460-NV og programsøk etter NRK?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PACE TDS-460-NV og programsøk etter NRK?

Har nettopp installert en PACE TDS-460-NV PVR satellittmottaker med 2 Quad LNB og Diseqc. Kjøpte den billig som Viasat+ pakke i tillegg til gullabonnementet mitt.

Problemet er at jeg ikke får inn NRK 1 og 2. Får melding om at det ikke er kontakt med LNB. Jeg har stilt inn alt riktig og får inn alle Viasatkanaler. I signaltest får jeg to oppslag om at signalkvalitet 1 og 2 har høyeste signalkvalitet. Det står ikke noe om at det er LNB1 og 2 men jeg antar at det er de to LNB som kommer i signaltesten. Den er satt opp default på Thor A og Sirius B.

Jeg klarer ikke å foreta programsøk på denne tuneren. Finner ingen menyvalg som gir mulighet for søk. Den eneste informasjonen om tuneren og søking finner jeg på Viasat.se og er en to siders PDF som sier at nettledning skal trekkes ut i 30 sek og tuneren skal søke automatisk når strøm kobles på igjen. Dette hjelper ikke og samme feilmelding kommer når jeg velger NRK - som faktisk ligger i programlista.

(Siden jeg ikke har mottatt nytt parabolkort for tuneren enda så benytter jeg kortet fra min gamle tuner. Men dette skulle vel ikke ha noe å si for å kunne motta NRK?).

Noen med erfaring om søking med denne tuneren?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anesthesis
    Har nettopp installert en PACE TDS-460-NV PVR satellittmottaker med 2 Quad LNB og Diseqc. Kjøpte den billig som Viasat+ pakke i tillegg til gullabonnementet mitt.

Problemet er at jeg ikke får inn NRK 1 og 2. Får melding om at det ikke er kontakt med LNB. Jeg har stilt inn alt riktig og får inn alle Viasatkanaler. I signaltest får jeg to oppslag om at signalkvalitet 1 og 2 har høyeste signalkvalitet. Det står ikke noe om at det er LNB1 og 2 men jeg antar at det er de to LNB som kommer i signaltesten. Den er satt opp default på Thor A og Sirius B.

Jeg klarer ikke å foreta programsøk på denne tuneren. Finner ingen menyvalg som gir mulighet for søk. Den eneste informasjonen om tuneren og søking finner jeg på Viasat.se og er en to siders PDF som sier at nettledning skal trekkes ut i 30 sek og tuneren skal søke automatisk når strøm kobles på igjen. Dette hjelper ikke og samme feilmelding kommer når jeg velger NRK - som faktisk ligger i programlista.

(Siden jeg ikke har mottatt nytt parabolkort for tuneren enda så benytter jeg kortet fra min gamle tuner. Men dette skulle vel ikke ha noe å si for å kunne motta NRK?).

Noen med erfaring om søking med denne tuneren?
    Er du 100% sikker på at du mottar Sirus på 5-øst LNB ?
    Forsøk å koble bort LNB'en lengst øst på antennen, dvs. lengst til høyre når du står foran antennen og ser inn mot reflektor/LNB holder.

Hvis du mister Sirius når du kobler bort denne LNB'en så mottar du 5-øst på 1-west LNB. Da vil 5-øst LNB'en peke på 10-11 øst.

Du er helt avhengig av å motta Thor2 på 1-west for å få inn NRK.

Det kan muligens også være et DiseqC problem men dersom det fulgte med DiseqC switch i Viasat+ pakken så burde den fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg benytter de tre nye Diseqc som fulgte med pakka. Parabolskåla og holderene er de samme som tidligere og fungerte helt OK med tidligere LNBs og forrige tuner. Jeg fikk da inn NRK. Har ikke rørt innstillingen på skåla.

Men jeg skal teste tipset om å koble bort LNB`n til høyre og se om jeg mister Sirius. I utgangspunktet er tuneren satt opp til å motta Thor på denne og den er koblet til inngang A på diseqc.

Viasat kundeservice påstår forresten at kanalsøk er beskrevet i brukermanualen. Men det finnes ingen beskrivelse i manualen og heller ingen funksjon i setupmenyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er løst. Av en eller annen uforståelig grunn får jeg nå plutselig inn NRK på tuneren etter at jeg kom hjem fra jobb idag. Fortsatt finner jeg ingen mulighet for kanalsøk, men det får være greit når den nå klarer det selv automatisk.

Ellers så må jeg si at tuneren ikke er særlig imponerende etter kort tids bruk. Programmene henger seg ofte i korte perioder og kanalskifte er ikke akkurat lynkjapt. Den er koblet til en Sony STR-DB790 reciever både optisk og analogt. Når jeg velger "tv" i menyen, altså bakkebasert sending faller lyden ut og den fortsetter å blokkere recieveren med optisk signal. Må skru av tuneren for å få lyd fra antenne-tv, eller koble Tv`n til en egen inngang eller evt. velge kun analog inngang på tuneren og dermed oppheve digital lyd. Tungvint. Kan ikke se at kvaliteten på opptak er særlig til å skryte av heller. Dette ble litt OT, men jeg kan jo med dette anbefale andre å styre unna Pace TDS-460-NV

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •