Pace DS210 = Søppel!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pace DS210 = Søppel!

Fikk en Pace DS210 sammen med viasat kampanje.

På min Panasonic TH-42PV60 får jeg noen merkelige effekter ved bruk av RGB utgangen. Røde bildeflater får noen mørke (sorte) tynne horisontale striper i seg (merket det først på disney-channel logoen). Det er også en merkelig pixel-effekt i kanten av røde flater. De er ikke tilstede når jeg bruker en annen dekoder (Thomson DSI-35) på RGB inngangen. S-video på Pace dekoderen fungerer uten disse underlige effektene.

Hvordan er det mulig å sabotere en RGB-utgang nå til dags. Er det ingen ingeniører som bruker måleinstrumenter lenger hos Pace. (Kanskje det ikke er ingeniører der i det hele tatt)! Fuck Pace!

Nå har jeg hatt dekoderen i 3 uker, og har måttet resette (dvs plugge ut) 2 ganger allerede. Den kræsjer når jeg bytter kanal. Etterpå er EPG helt blank. Og slik forblir den. Så må jeg reinstallere for å få det til å funke igjen.

Min mening: Pace DS210=EE-avfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Denne posten begynner å bli litt gammel, men det du beskriver der er et typisk problem for pace-bokser uansett type. Kun med RGB aktivert, og det er ikke utgangen som er herja. For dette påvirker nemlig ikke grafikk boksen legger over selv, det er et eller annet som skjer med bildebehandlinga av videosignalet. Jeg aner ikke hva, men min pace 2200 sliter med det samme og jeg har hørt folk slite med stort sett alle andre pace-modeller også, til og med de nyere... en kan jo lure på hvorfor denne feilen ikke blir fikset, for det er utrolig stygt og det MÅ være fler som har lagt merke til det...

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel tråd, men jeg fikk med en Pace 230, da jeg slengte på et Viasat abonnement til kampanjepris. Jeg har ingen problemer med RGB, og egentlig ikke noen problemer i det hele tatt, men mottakeren stinker skikkelig.

Den er treg, og mangler en del funksjoner, og er veldig lite brukervennlig. I forhold til Canal Digital CDC-5050 (som jeg fikk med til en slik 1,- kampanje, og den mottakeren er ganske god) så er Pace en utrolig dårlig mottaker.

Ikke kan du sortere kanallisten, eller slette noen kanaler (då må du lage til en "favorittliste" og søken etter kanaler, gjøres mer eller mindre automatisk, og redigere transpondere, eller sjekke nivå på hvert enkelt, er ikke mulig. Når det gjelder digitallyd, så er det en optisk sak, men med en 3,5 mm kontakt, så gjør at det vanlige optiske kablene ikke passer, og du må kanskje ha noe spesialgreier, evt. noen form for overgang. EPG er også rotete. Forstår at de ikke bruker noe særlig med penger på noe som nærmest gis vekk, men nå Canal Digital kan levere en grei mottaker, så kan vel vel også Viasat legge med noe annet enn denne trege saken.

Ser ifølge Viasat's nettside, at under "digital lydutgang" lister de 'nei'. Og under "frie kanaler" og "antall kanaler", skriver de bare 'ifølge Viasat's kanalliste'.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •