Discovery og Atlas i HD (og ny HD-tuner)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 56
    Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Discovery og Atlas i HD (og ny HD-tuner)

Ser at Discovery sender Atlas-serien i HD. Hvordan funker det? Har nå er gammel pioneer-tuner som ikke støtter hd, men AAtlas begynner jo som normalt. Ligger HD-versjonen på en annen kanal eller sender de begge signalene parallelt og så vil hd-tuner automatisk kjøre hd-signalene?

Og hva er en grei HD-tuner? Er 10 kr. pakken til CD grei nok eller har dere en annen anbefaling. Mye snakk om Dreambox, men trenger de ikke en CD CAM for å funke? Og CD vil vel neppe sende meg en om de hører jeg har Dreambox.
    Front: Klipsch IV RF62___________ Reciever: Yamaha RX-V1067
    Senter: Klipsch IV RC62__________TV: Sony KDL-55HX855
    Bak: Yamaha NS-300____________ HTPC: Sjølbyggd I5, Nvidia GTX970 etc.
    Sub: SVS PC-12 NSD

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha eget HD abonnement og spesiell HD tuner for å se HDTV sendinger over CD. Holder ikke med 10 kr pakke der i gården. Vurderer selv HDTV men vil avvente til MPEG4 tunerne kommer og mer HD materiale blir tilgjengelig.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommelom
    Ser at Discovery sender Atlas-serien i HD. Hvordan funker det? Har nå er gammel pioneer-tuner som ikke støtter hd, men AAtlas begynner jo som normalt. Ligger HD-versjonen på en annen kanal eller sender de begge signalene parallelt og så vil hd-tuner automatisk kjøre hd-signalene?

Og hva er en grei HD-tuner? Er 10 kr. pakken til CD grei nok eller har dere en annen anbefaling. Mye snakk om Dreambox, men trenger de ikke en CD CAM for å funke? Og CD vil vel neppe sende meg en om de hører jeg har Dreambox.
    HD kanalene ligger på en egen HDTV transponder.

I øyeblikket sender Canal Digital 4 HD kanaler:
    -Discovery HD
    -Voom
    -SVT HD (kun tilgjengelig i Sverige)
    -C MORE HD ( endrer navn til CANAL+HD fra 1.November)

THOR II service info - TelenorSBC

Jeg tror det foreløpig kun er i Sverige CD leverer MPEG4 HD tunere.
    HDTV tunerene har helt annen hardware enn de vanlige tunerene.

En vanlig satellitt mottager har hardware for følgende systemer:
    -DVB-S
    -MPEG-2 Standard Definisjon

En HDTV merket satellitt mottager må støtte følgende systemer:
    -DVB-S
    -DVB-S2
    -MPEG-2 Standard Definition
    -MPEG-2 High Definition
    -H.264 Standard Definition (MPEG4 )
    -H.264 High Definition (MPEG4 )
    -HDMI med HDCP

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vet jeg det. Drøyer'n en stund til jeg da til det kommer flere skikkelige tunere som CD vil støtte. Og ikke minst flere HD-sendigner
    Front: Klipsch IV RF62___________ Reciever: Yamaha RX-V1067
    Senter: Klipsch IV RC62__________TV: Sony KDL-55HX855
    Bak: Yamaha NS-300____________ HTPC: Sjølbyggd I5, Nvidia GTX970 etc.
    Sub: SVS PC-12 NSD

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyrte akkurat avgårde en mail til Canal Digital der jeg spør om hva slags hardware det må til for å få vakkre HDbilder på min Samsung tv.. Venter spent på svar. Vet fra før av at Grundig sin bare støtter MPG-2 og at det er mulig å få en fra Force, men vet ikke helt hva den støtter.

Newcomer cipollini sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eg vurderer denne..

FINN torget - Hele Norges markedsplass for kjøp og salg av nytt og brukt

Beskrivelse
    Humax HDCI 2000 HDTV [HDCI2000] HDTV Satelitt mottaker fra Humax med 2 x CI plasser og alphanumerisk display samt Norske menyer, For bruk sammen med Canal-Digital, trengs en Conax/Dual - mod, HDCI 2000 fra HUMAX er en av de første HDTV-Satelitt mottakere for mottak av de nye høyoppløste tv kanalene, Takket være nyeste MPEG4-Teknologi og forbedret DVB-S2 modulasjon, er HDCI 2000 klar for fremtidens standarder samt også de klassiske SDTV (PAL) sendingene, Dette er eneste tuner på markedet som takler alle sende standarder som brukes i dag (MPEG2-SDTV, MPEG2-HDTV og MPEG4-HDTV), Tuneren virker fint med Conax CI-Module, Teknisk data: Tuner: SDTV MPEG2, HDTV MPEG 2 + 4 2x CI plasser Samtidig sending av bilde over HDMI, YPbPr eller Scart Tilkoblinger: HDMI (HDCP), YPbPr,2 Scart, S/PDIF, RCA RS232 tilkobling Timer-funksjon (med EPG) Format oppløsning: 1080i, 720p, 576p SAT-loopthrough utgang Foreldre kontroll Numerisk, alfabetisk kanal sortering, både TV/radio, 5000 kanalers minne Bilde format: 4:3 og 16:9 Utvidet EPG Størrelse: 370 x 260 x 60 mm Utvidet informasjon med detaljert program informasjon Oppdaterbar over satelitt Optisk Dolby digital utgang DiseqC 1,0, 1,2, USALS

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NorwegianPunisher
    Fyrte akkurat avgårde en mail til Canal Digital der jeg spør om hva slags hardware det må til for å få vakkre HDbilder på min Samsung tv.. Venter spent på svar. Vet fra før av at Grundig sin bare støtter MPG-2 og at det er mulig å få en fra Force, men vet ikke helt hva den støtter.
    Canal Digital lanserer HDTV pakken i Norge første kvartal 2007 i følge CD informasjon jeg fikk i postkassa. Det skulle komme et nytt brev hvor nøyaktig dato skulle oppgis.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper hele jæ....la canal digital IKKE får reforhandlet avtalen på Premier league. Da skal møkkaselskapet få slite bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av cipollini
    FINN torget - Hele Norges markedsplass for kjøp og salg av nytt og brukt

Beskrivelse
    Humax HDCI 2000 HDTV [HDCI2000] HDTV Satelitt mottaker fra Humax med 2 x CI plasser og alphanumerisk display samt Norske menyer, For bruk sammen med Canal-Digital, trengs en Conax/Dual - mod, HDCI 2000 fra HUMAX er en av de første HDTV-Satelitt mottakere for mottak av de nye høyoppløste tv kanalene, Takket være nyeste MPEG4-Teknologi og forbedret DVB-S2 modulasjon, er HDCI 2000 klar for fremtidens standarder samt også de klassiske SDTV (PAL) sendingene, Dette er eneste tuner på markedet som takler alle sende standarder som brukes i dag (MPEG2-SDTV, MPEG2-HDTV og MPEG4-HDTV), Tuneren virker fint med Conax CI-Module, Teknisk data: Tuner: SDTV MPEG2, HDTV MPEG 2 + 4 2x CI plasser Samtidig sending av bilde over HDMI, YPbPr eller Scart Tilkoblinger: HDMI (HDCP), YPbPr,2 Scart, S/PDIF, RCA RS232 tilkobling Timer-funksjon (med EPG) Format oppløsning: 1080i, 720p, 576p SAT-loopthrough utgang Foreldre kontroll Numerisk, alfabetisk kanal sortering, både TV/radio, 5000 kanalers minne Bilde format: 4:3 og 16:9 Utvidet EPG Størrelse: 370 x 260 x 60 mm Utvidet informasjon med detaljert program informasjon Oppdaterbar over satelitt Optisk Dolby digital utgang DiseqC 1,0, 1,2, USALS
    Jeg har denne tuneren og den er meget bra,men den funker kun på de frie HD-kanalene. Det betyr at den ikke kommer til å gi deg Canal Dig. HD-kanalene.
    CD kommer ikke til å godkjenne Humax 2000.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Håper hele jæ....la canal digital IKKE får reforhandlet avtalen på Premier league. Da skal møkkaselskapet få slite bra.
    Jeg skjønner din vrede,men har du noe annet alternativ når det gjelder fremtidige HD-kanaler??? Jeg har Sky HD og det hjelper veldig på humøret!
    Stølen

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Canal Digital har ikke Premier League rettigheter nå heller men det kan jo endre seg. Det er Canal+ (som eies av SBS Broadcasting) som i øyeblikket har Premier League rettigheter.

Fra denne helgen skal det bli mulig å velge mellom 3 kamper Lørdag kl. 16 i følge Mer fotball på Canal+ - Propaganda : Media
    Forhåpentligvis blir det snart mulig å velge kamp selv slik det er mulig fra Tippeligaen og Champions League.

Har lest spekulasjoner om at TV2,Canal Digital, MTG(Viasat),SBS(Canal+,TVNorge m.fl.) og sikkert en rekke andre kjemper om Premier League rettighetene.
    Nettavisen - Vill kamp om Solskjær

Det eneste som er sikkert er at rettighetene sannsynligvis vil koste mange milliarder så det blir neppe noe billigere å abbonere på Premier League i framtiden.

Det har vært mye diskusjon om dette på Digitalt.tv forum - Rettighederne på Premiershipbold

Viasat sender Champions League med heller dårlig kvalitet
    (3Mbit/s). Canal+ sender med opp til 6Mbit/s. Canal+ sender også en HDTV kanal så hvis de kjøper rettighetene så kan man regne med Premier League i HDTV. Tror det er størst sannsynlighet for Premier League HD sendinger hvis SBS(Canal+) eller Canal Digital kjøper rettighetene.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Canal Digital har ikke Premier League rettigheter nå heller men det kan jo endre seg. Det er Canal+ (som eies av SBS Broadcasting) som i øyeblikket har Premier League rettigheter.

Fra denne helgen skal det bli mulig å velge mellom 3 kamper Lørdag kl. 16 i følge Mer fotball på Canal+ - Propaganda : Media
    Forhåpentligvis blir det snart mulig å velge kamp selv slik det er mulig fra Tippeligaen og Champions League.

Har lest spekulasjoner om at TV2,Canal Digital, MTG(Viasat),SBS(Canal+,TVNorge m.fl.) og sikkert en rekke andre kjemper om Premier League rettighetene.
    Nettavisen - Vill kamp om Solskjær

Det eneste som er sikkert er at rettighetene sannsynligvis vil koste mange milliarder så det blir neppe noe billigere å abbonere på Premier League i framtiden.

Det har vært mye diskusjon om dette på Digitalt.tv forum - Rettighederne på Premiershipbold

Viasat sender Champions League med heller dårlig kvalitet
    (3Mbit/s). Canal+ sender med opp til 6Mbit/s. Canal+ sender også en HDTV kanal så hvis de kjøper rettighetene så kan man regne med Premier League i HDTV. Tror det er størst sannsynlighet for Premier League HD sendinger hvis SBS(Canal+) eller Canal Digital kjøper rettighetene.
    Telenor med Premier League-bud - Medier - Kampanje.com
    Telenor i fotballkamp i England - Propaganda : Media

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg har denne tuneren og den er meget bra,men den funker kun på de frie HD-kanalene. Det betyr at den ikke kommer til å gi deg Canal Dig. HD-kanalene.
    CD kommer ikke til å godkjenne Humax 2000.
    Stølen
    Har også kjøpt denne mottakeren nå, og ser Canal+ HD i kjempekvalitet..
    (Og EURO1080 HD1/HD2/HD5)

Har sendt mail idag til CD og spurt om hvorfor jeg ikke får bilde på
    Discovery HD, Voom HD og SVT HD (sistnevnte er kanskje kun for Sverige).

De opplyser ingenting på HD skryte siden sin om Discovery HD og Voom HD at
    man må ha en egen CD "godkjent" mottaker kjøpt/levert fra de.
    Tre nye HDTV- kanaler fra Canal Digital (Canal Digital)

Så hvis de ikke åpner HD kanalene også for andre mottakere så blir det bråk!!!
    Har nå kjøpt denne mottakeren for å se HD på CD, og hvis de skal tvinge
    på meg noe dritt kan jeg garantere at det blir baluba!! Eneste de sier er at
    man må ha en HD kapabel tv og en HD kapabel mottaker. De sier også at
    kanalene skal være tilgjengelige fra og med 1.november. Dette SKAL FØLGES OPP!!

Er det rart folk hacker systemene? Hvis Canal Digital skal begynne å bestemme
    hvilken mottaker jeg skal ha i stua på lik linje med Viasat, så skal de bare
    vente og se hva som skjer...

Er vel ikke interessert i å bli påtvunget en møkkadekoder fra verken den
    ene eller den andre, det må da være opp til meg selv hvilket møbel
    jeg vil ha i stua. Kanskje kommer mottakerne CD "godkjenner" til aldri å
    ha egenskaper som er særdeles viktig for meg som kunde.

Vet at der finnes måter å omgå Visat på ved å taste inn serienr til en godkjent
    mottaker i en CI modul. Dette kommer nok til å bli en løsning hvis CD starter
    å bli vanskelige!

Forøvrig er det bare å glede seg til Dreambox DM8000 som ryktes å komme
    i februar 2007.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av messus
    Har også kjøpt denne mottakeren nå, og ser Canal+ HD i kjempekvalitet..
    (Og EURO1080 HD1/HD2/HD5)

Har sendt mail idag til CD og spurt om hvorfor jeg ikke får bilde på
    Discovery HD, Voom HD og SVT HD (sistnevnte er kanskje kun for Sverige).

De opplyser ingenting på HD skryte siden sin om Discovery HD og Voom HD at
    man må ha en egen CD "godkjent" mottaker kjøpt/levert fra de.
    Tre nye HDTV- kanaler fra Canal Digital (Canal Digital)

Så hvis de ikke åpner HD kanalene også for andre mottakere så blir det bråk!!!
    Har nå kjøpt denne mottakeren for å se HD på CD, og hvis de skal tvinge
    på meg noe dritt kan jeg garantere at det blir baluba!! Eneste de sier er at
    man må ha en HD kapabel tv og en HD kapabel mottaker. De sier også at
    kanalene skal være tilgjengelige fra og med 1.november. Dette SKAL FØLGES OPP!!

Er det rart folk hacker systemene? Hvis Canal Digital skal begynne å bestemme
    hvilken mottaker jeg skal ha i stua på lik linje med Viasat, så skal de bare
    vente og se hva som skjer...

Er vel ikke interessert i å bli påtvunget en møkkadekoder fra verken den
    ene eller den andre, det må da være opp til meg selv hvilket møbel
    jeg vil ha i stua. Kanskje kommer mottakerne CD "godkjenner" til aldri å
    ha egenskaper som er særdeles viktig for meg som kunde.

Vet at der finnes måter å omgå Visat på ved å taste inn serienr til en godkjent
    mottaker i en CI modul. Dette kommer nok til å bli en løsning hvis CD starter
    å bli vanskelige!

Forøvrig er det bare å glede seg til Dreambox DM8000 som ryktes å komme
    i februar 2007.
    Jeg skal ikke legge flere byrder til din frustrasjon,men-CD kommer ALDRI til å godta andre tunere enn de som de godkjenner. Det kommer av at de som lager programmene og filmene legger bånd på CD slik at det ikke blir mulig å kopiere eller tappe signaler fra HDTV-boxen.Dette er ikke noe som er spesiellt for CD. Det gjør også Sky og Premiere.Du får bare magesår av å tenke på hacking og andre omveier.Etter hva jeg kan forstå så bor du i Nord-Norge og da har CD full kontroll på dine HD ønsker. Det er kun CD som kan gi deg HD i den nærmeste fremtid.Jeg har huset fullt av tunere, Sky-HD/Humax 2000 HD, Pace 810 HD og Get Digital,men jeg har bestillt 2 stk.HD-boxer fra CD som er stygge som f...,men som gir meg HDTV. SÅ DA SÅ!!!!
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stølen, har du bestilt mpeg4 dekoder fra CD?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Stølen, har du bestilt mpeg4 dekoder fra CD?
    Ja,gjennom en forhandler som idag prøvde å gi meg et svar,men jeg har ikke hørt noe enda.Men- kvelden er ung og min forhandler er meget stabil og gir som alltid sanne svar.Han snakker ikke med kundeserviceavd. hos CD når han skal få info.Dersom jeg får noe svar, skal jeg maile deg det.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg skal ikke legge flere byrder til din frustrasjon,men-CD kommer ALDRI til å godta andre tunere enn de som de godkjenner. Det kommer av at de som lager programmene og filmene legger bånd på CD slik at det ikke blir mulig å kopiere eller tappe signaler fra HDTV-boxen.Dette er ikke noe som er spesiellt for CD. Det gjør også Sky og Premiere.Du får bare magesår av å tenke på hacking og andre omveier.
    Peiling på om de vil forandre på kodesystemet sitt igjen?

Vil (ganske sikkert) være mulig å ta inn HD bilder med et DVB-S2 kort og en PC. Så lenge de bruker Conax finnes det masse kortlesere som greier å lese kortet man får fra CD. Og å rippe HD-sendingene da, blir jo en smal sak.

Skjønner ikke hvorfor de gidd stresse med det opplegget egentlig. Hva gjør det om folk får lov å ta opp TV-programmene de ser på?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Tomas78
    Peiling på om de vil forandre på kodesystemet sitt igjen?

Vil (ganske sikkert) være mulig å ta inn HD bilder med et DVB-S2 kort og en PC. Så lenge de bruker Conax finnes det masse kortlesere som greier å lese kortet man får fra CD. Og å rippe HD-sendingene da, blir jo en smal sak.

Skjønner ikke hvorfor de gidd stresse med det opplegget egentlig. Hva gjør det om folk får lov å ta opp TV-programmene de ser på?
    Det vil komme og det er kommet HD-tunere med Harddisc (Sky HD 160 gig). Disse kan du ta opp på,men du kan kun spille det av på den tuneren du har tatt det opp på. D.V.S du kan ikke flyttet dette ut på noen form for platemedie eller annen Harddisc. Du må huske på at det er en ren digital ny orginal du tar opp og lagrer.Som jeg sa imitt forrige innlegg det er ikke bare CD som setter stopp her. Det er film og TV produsentene.Dersom CD bryter disse avtalene så er det slutt på programkilder der i gården,og det ville ikke være bra for noen av oss.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt greit for meg at jeg bare kan spille av på PVR'n - du vet ikke tilfeldigvis noe om når/om CD godkjenner HD tunere (mpeg4) med harddisk?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står på siden at kanalene er tilgjengelig i en tidsbegrenset periode for family abonnemang. Vil det si at dersom en kjøper en Humax og har en Conax CAM, vil en da kunne bruke kortet en allerede ha?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •