Tunertilbud fra Viasat

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tunertilbud fra Viasat

Fikk et tilbud fra Viasat i posten i dag. Regner med at jeg ikke er den eneste.... Tilbudet gjelder kjøp av en tuner med harddisk. Sjekket med Viasat hvilket merke det var, Pace PD460NV het den visst. Kostet 1495,- dersom jeg hadde Gull-abbonement. Det fulgte også med nytt mottakerhode til parabolen.
    Spørsmålet er da om dette er en god tuner og dermed også et godt tilbud?

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAHA?
    Fikk et tilbud fra Viasat i posten i dag. Regner med at jeg ikke er den eneste.... Tilbudet gjelder kjøp av en tuner med harddisk. Sjekket med Viasat hvilket merke det var, Pace PD460NV het den visst. Kostet 1495,- dersom jeg hadde Gull-abbonement. Det fulgte også med nytt mottakerhode til parabolen.
    Spørsmålet er da om dette er en god tuner og dermed også et godt tilbud?
    Ja, tuneren er veldig god. Det er også den eneste harddisktuneren som offisielt tar Viasat ved siden av Nokia 9902 (på denne trenger en ikke noe Gull+ abo i 12mnd). Etter 1 år som Gull+ kunde kan du velge hvilken som helst annen kanalpakke, eller si opp Viasat helt hvis det var det. Nå har jeg 9902 tuneren pga at den også tar CD (ikke for nye CD kunder f.o.m.01.04.06), men måtte jeg hatt 2 tunere for å se på begge så hadde jeg bestillt denne uten tvil.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, finner lite om denne (pace) dekoderen på nettet. Noen som vet om en link til informasjon om den? Har den HDMI-utgang?

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAHA?
    Takk for svar, finner lite om denne (pace) dekoderen på nettet. Noen som vet om en link til informasjon om den? Har den HDMI-utgang?
    Den har desverre ikke HDMI. En link har du her.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er kvaliteten på opptakene denne boksen tar? Er det mulig å endre på kvalitet? Og hva vil den dårligste og beste kvaliteten tilsvare hvis det er mulig?

Og vil det være noen mulighet å lagre disse opptakene på dvd eller overføre til en pc?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette denne + pakken som man raklamerer for ( ta opp et program mens man ser et annet? og som koster 99 + gull pakken) jeg skjønner det slik! og til det er det bare enting å si STYR UNNA! det er en enorm dritt tuner med elendig bilde og treg hardisk! Min onkel kjøpte dette og som en erfaren Force bruker, så fikk han nok etter et par mnd. Bilde/lyd menyer og alt var helt bak mål.

Jeg vet ikke om dette er den samme tuneren, men kan sjekke det opp. Om det er den samme så er det bare å vente til de får en som er bedre

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et tilbud som i alle fall jeg fikk i posten, men det er sikkert også det samme som for de som tegner nytt pluss-abb. også får. Det er en Pace TDS460NV tuner med 160gb harddisk, to tunere osv. er en link lengre opp i tråden til denne tuneren.

Hvis det er samme tuneren, hadde det vært fint med et lite sammendrag av dine erfaringer med den.

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 123sub
    Den har desverre ikke HDMI. En link har du her.

Skal du ha satellit motager med HDMI må den bygges selv i PC enså lenge ! men gutta i sat verden står nå for tur etter at HIFI gutta fikk fingeren ut !
    http://avforum.no/forum/satellitt/43...rce-556-a.html

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg har slått til på tilbudet og boksen virker grei den. Mye bedre enn den som fulgte med.

Men jeg har et problem Jeg har hatt både viasatt og CD fra samme antenneledning. Dvs at jeg må slå av den ene tuneren før jeg slår på den andre. Dette har fungert greit nok, men viasatt tuneren har vært litt humørsyk slik at jeg må stille Viasat på nrk1 før jeg slår av for å få bildet på CD tuneren. Når jeg nå koblet til den nye pace tuneren fungerer ikke dette lengre. Bare jeg trykker på en knapp på CD tuneren skrur Viasat seg på og ødelegger satelitt forbindelsen for CD.
    Er det noen som har vært borti dette før?

Jeg bør legge til at jeg ikke har skiftet hodet eller lagt inn ekstra kabel ennå, men bare benyttet den kabelen og det hodet som allerede var der fra før av.
    Mvh
    Oddbjørn

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oddy
    Hei
    Jeg har slått til på tilbudet og boksen virker grei den. Mye bedre enn den som fulgte med.

Men jeg har et problem Jeg har hatt både viasatt og CD fra samme antenneledning. Dvs at jeg må slå av den ene tuneren før jeg slår på den andre. Dette har fungert greit nok, men viasatt tuneren har vært litt humørsyk slik at jeg må stille Viasat på nrk1 før jeg slår av for å få bildet på CD tuneren. Når jeg nå koblet til den nye pace tuneren fungerer ikke dette lengre. Bare jeg trykker på en knapp på CD tuneren skrur Viasat seg på og ødelegger satelitt forbindelsen for CD.
    Er det noen som har vært borti dette før?

Jeg bør legge til at jeg ikke har skiftet hodet eller lagt inn ekstra kabel ennå, men bare benyttet den kabelen og det hodet som allerede var der fra før av.
    Mvh
    Oddbjørn
    Problemet er sannsynligvis at Viasat mottageren ikke slår av LNB spenning i standby. Du må gjøre Viasat mottageren strømløs skal du være helt sikker på at den ikke kan skape kluss. Det skal også være mulig å benytte en smart priority switch.

Antar at du har loopet satellittsignal fra CD mottageren videre til Viasat boksen ? Hvis ikke du har gjort det så kan du i stedet teste med å la Viasat mottageren sende satellittsignalet videre til CD tuneren.

Newcomer SunnyBOy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt tuneren i noen mnd. nå og er meget fornøyd.
    Litt klumpete fjærnkontroll men er som sagt fornøyd med denne.
    Opptakene er det faktisk god kvalitet på.

Mener lyd og bilde testet denne i sluttan av august eller noe....

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SunnyBOy

Opptakene lagres digitalt direkte på harddisken så avspilling av opptak vil ikke ha dårligere kvalitet en direktemottak fra satellitt. Det er slik med alle digitalmottagere med harddisk (PVR) funksjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må fysiskt dra ut strømkabelen på pace tuneren for å få bildet fra Cd boksen. Vil det si at jeg må ha tre ledninger fra dishen. To til viasat og en til CD?

Takk for raskt svar!

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oddy
    Jeg må fysiskt dra ut strømkabelen på pace tuneren for å få bildet fra Cd boksen. Vil det si at jeg må ha tre ledninger fra dishen. To til viasat og en til CD?

Takk for raskt svar!
    Du slipper ikke unna 3 kabler skal funksjonen i Viasat+ systemet fungere optimalt.

Dersom du i tillegg skal kunne gjøre opptak på NRK på Viasat tuneren så må du ha LNB med 4 utganger for 1-vest også.

2xDiseqC 1-west LNB + 5-øst (dvs- to kabler til Viasat tuner)
    1-LNB for 1-vest til Canal Digital (en kabel til CD tuner, en utgang er da ubrukt på 1-vest LNB).

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beste løsning er to twin lnb og to switcher koble en utgang fra hvert hode til hver av swithcnene og trekke en ledning fra switch1 til viasattuneren og ledning fra switch 2 til cd tuneren. for opptak på en mottaker samtidig som du ser på en annen kanal på samme mottaker krever quead lnb på ønsket sat posisjon, og vill være særdeles tungvint

løsning 2.

skaff deg heller en dreambox som takler begge kortene og legg de andre tunerene på loftet. kjør deretter to twin lnb og to swithcer og strekk kabler til hver tuner dersom du ønsker en dual tuner dreambox ( for å ta opp en kanal og se på en annen). Det skulle løse problemet ditt.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dopus
    beste løsning er to twin lnb og to switcher koble en utgang fra hvert hode til hver av swithcnene og trekke en ledning fra switch1 til viasattuneren og ledning fra switch 2 til cd tuneren. for opptak på en mottaker samtidig som du ser på en annen kanal på samme mottaker krever quead lnb på ønsket sat posisjon, og vill være særdeles tungvint
    Det kan da ikke bli mer lettvint enn en quad monoblokk? Da har man begge satellittposisjoner og 4 uavhengige utganger. Man slipper eksterne switcher da disse er innebygget.

Monoblock Quad LNB MBQS 24 0,3 dB im HM Sat Shop

--

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SunnyBOy

Har hatt mottakeren en måneds tid nå og er også godt fornøyd. Sliter derimot med støy fra mottakeren, den "dirrer" hele tiden, og denne lyden forplanter seg naturligvig ut i møbelet den står i. Dette gjelder også når en er avslått! Har dere andre det samme problemet, eller bør jeg få sjekket min? Snakket med Viasat om dette og ble bedt om å kjøre nedlasting på nytt. Det ble da bedre men slett ikke bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen klart og kopiere innhold fra hardisken og inn på pcen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lette litt, og fant disse testene fra teknofil.no: