Dreambox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Dreambox

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dreambox

Hei
    Jeg er relativt fersk i dette gamet. Jeg har tilgang til et nettverk og skal ha meg en dreambox 500. De forteller meg at jeg trenger to hoder til antenna min. Er dette det samme som ett twinhode eller må jeg ha to individuelle?
    Er det noen som vet noe om dette og/eller har linker til hvor dette/desse hodene kan kjøpes for en grei pris?

Mvh
    Nicolaj

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

alt du trenger

Hvis du er interessert i en dreambox 7000, med komplett 4 hoders dish, ta kontakt på svipa@cotech.no. Harddisk på 200 gb følger med.
    (Har flyttet inn i leilighet hvor utstyret ikke kan brukes.)

mvh
    Eivind

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du trenger 2 separate hoder for å ta inn thor(canal digital),og astra(viasat)
    du trenger et feste til skålen din med plass til 2 hoder.still inn etter thor,og da skal viasat komme inn automatisk.men har du ikke kjøpt db 500,er jeg enig med innlegget ovenfor meg at du bør ta en titt på hans tillbud.det er et meget bra tillbud så sant alt virker..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar. Jeg har allerede en Dreambox 500 som jeg hadde tenkt å bruke Vet noen om det er forskjellige typer hoder eller er det bare å si at jeg skal ha to hoder? Er interresert i en link om noen skulle ha en brukbar en som har billige priser.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten korrigering først - viasat sender over sirius satelitten, ikke astra...

Men angående hoder, så spiller det ikke særlig rolle med dagens valg i butikkene. Om du titter litt rundt ser du hodene har et støy tall i dB. Jo lavere dB indikerer bedre sensitivitet, og vil bidra til sterkere signal for tuneren. I 500 og 7000 er tuneren svakere enn i 7020, og hoder med laverst mulig dB kan være en fordel for å ha gode signaler også i tett tåke og kraftig snøvær...

En annen ting du bør anskaffe deg er en disecq switch. Dette er en "hub" som du kobler kablene fra hodene til, og får en kabel ut som går til tuneren. Nødvendig siden det kun er en inngang i tuneren! :-D

En god nettbutikk er Makromedia webshop som jeg personlig foretrekker. Ellers er TVECO ELEKTRONIKK AS en seriøs forhandler. Anbefaler også å se på www.digsat.net for å få all den hjelpen du trenger! (skandinavisk)

Stingray

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •