Canal Digital selger søppeldekoder på kampanje.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital selger søppeldekoder på kampanje.

Etter å ha leid en mosegrodd Philips dekoder i flere år (kabel TV) slo jeg til på tilbudet om å kjøpe en for kr 695,- i stedet: Canal Digital C 1201 CX(Canal Digital)
    Dette vil jo gi en besparelse på over 700.- pr år videre fremover.

Fikk en stygg mistanke allerede ved installasjon om at dette byttet ikke var til det bedre. Ei lita blikkasse som nærmest oser bakgård-Kina.
    En grundigere sjekk i natt av prøvebildet på SVT 2, bekreftet til fulle mistanken om dårligere bildekvalitet. Mer støy, dårligere kontrast og blassere farger, i tillegg til at den kutter av bilde i lengderetning noe som fører til at Tv'en må kompansere med et mer forvrengt og forstørret bilde, som igjen naturligvis også forverrer kvaliteten.

I morgen pakkes den ned og returneres. Takk og pris for angrefristloven.

Newcomer auestad sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ikke å glemme at plutseligt så stopper de å virke og det eneste som funker er å trekke ut kontakten... Bare noe møkk.. Strong tunere er noe bedre ja:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Larrek har du til parabol eller kabel?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Larrek har du til parabol eller kabel?
    Det er som nevnt snakk om kabel-TV.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk C1201 for 10kr (uten å binde meg til familiepakken), var nok heldig der ;-) Var stooor forskjell fra analog kabel til denne. Jeg har LG 42PC1RR som er meget god på dårlige signaler, så jeg er rimelig fornøyd. Kunne godt tenkt meg å prøvd noe opp mot 1201 dekoderen, kanskje kjøpe dreambox??

EDIT: Trodde forresten SVT2 var analogt, uansett...Noen av kanalene var visst det, sa montøren min...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    EDIT: Trodde forresten SVT2 var analogt, uansett...Noen av kanalene var visst det, sa montøren min...
    Ja og nei. Det varierer. I ikke-fulldigitaliserte kabelnett er Svensk TV 1 og 2 analogt. Tv4 er analogt i alle.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Upc

Jeg selger litt for UPC for tiden (i påvente av bedre jobb) og har fått høre litt om de nye dekoderene deres, disse tilbys jo kunn i oslo området foreløpig og i Rogaland ikke før til sommeren.

Get (det nye navnet) sine dekodere har jeg fått positiv tilbakemelding om, selvom det er den "enkle" varianten som akkurat nå blir tilbudt oslokunder er den ikke mer enkel enn det som har vert tilbudt før, dessuten er den kjappere enn de tidligere brukte Motorola dekoderene.

Selv ser jeg frem til å teste HD dekoderen som kommer til sommeren (kanskje noe før), ettersom jeg da vil teste det både på HD tv og Prosjektor kommer nok svake punkter til å skinne igjennom.

Man kan jo tenke seg at det er lurt å kjøpe dekoder for alle som ikke kommer til å oppgradere til HD dekoder eller ønsker opptaksmulighet osv osv, men jeg ville nok fortsette med leie selv ikke for annet enn at jeg ikke tror det blir lønnsomt å kjøpe en ny nesten hvert år, dessuten er jeg ikke stor fan av å kaste noe som fortsatt virker (dumme meg er ikke en flink kaster ) så kjenner meg selv hadde de blitt liggende en stund og samle støv først.

Vet forresten at MANGE har mye rart å si om UPC, bare spar dere jeg er TELEFON selger, jeg har hørt det meste... Tror bare at Get sine nye saker er et lite skritt i riktig retning og at det for mange hadde vert en god oppgradering.

Vi begynner forrøvrig å ringe med nye tilbud om en ukes tid i oslo området Med de nye dekoderene som du ser på nettsidene så er du tidligere UPC analog kunde og ikke ønsker noen oppgradering bare si "hei, nei takk og hade" men tilbudet er absolutt ikke dårlig om du kunne tenkt deg oppgraderingen til Digital tv.

De som leier dekodere i oslo området skal etter sigende også få tilbud om bytte til HD dekoder med opptaksmulighet, men den koster (i utgangspunktet) 79 kr mer i måneden så det koster å være kar.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Jeg selger litt for UPC for tiden (i påvente av bedre jobb) og har fått høre litt om de nye dekoderene deres, disse tilbys jo kunn i oslo området foreløpig og i Rogaland ikke før til sommeren.

Get (det nye navnet) sine dekodere har jeg fått positiv tilbakemelding om, selvom det er den "enkle" varianten som akkurat nå blir tilbudt oslokunder er den ikke mer enkel enn det som har vert tilbudt før, dessuten er den kjappere enn de tidligere brukte Motorola dekoderene.

Selv ser jeg frem til å teste HD dekoderen som kommer til sommeren (kanskje noe før), ettersom jeg da vil teste det både på HD tv og Prosjektor kommer nok svake punkter til å skinne igjennom.

Man kan jo tenke seg at det er lurt å kjøpe dekoder for alle som ikke kommer til å oppgradere til HD dekoder eller ønsker opptaksmulighet osv osv, men jeg ville nok fortsette med leie selv ikke for annet enn at jeg ikke tror det blir lønnsomt å kjøpe en ny nesten hvert år, dessuten er jeg ikke stor fan av å kaste noe som fortsatt virker (dumme meg er ikke en flink kaster ) så kjenner meg selv hadde de blitt liggende en stund og samle støv først.

Vet forresten at MANGE har mye rart å si om UPC, bare spar dere jeg er TELEFON selger, jeg har hørt det meste... Tror bare at Get sine nye saker er et lite skritt i riktig retning og at det for mange hadde vert en god oppgradering.

Vi begynner forrøvrig å ringe med nye tilbud om en ukes tid i oslo området Med de nye dekoderene som du ser på nettsidene så er du tidligere UPC analog kunde og ikke ønsker noen oppgradering bare si "hei, nei takk og hade" men tilbudet er absolutt ikke dårlig om du kunne tenkt deg oppgraderingen til Digital tv.

De som leier dekodere i oslo området skal etter sigende også få tilbud om bytte til HD dekoder med opptaksmulighet, men den koster (i utgangspunktet) 79 kr mer i måneden så det koster å være kar.
    Hviken dekoder er den "enkle" varianten?
    Er det denne? http://www.kaonmedia.com/eng/product...ure.php?seq=90

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Ikke for å være frekk, men er det ikke forbudt med reklame på forumet? Eller tar jeg helt feil..?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Hmm.. Ikke for å være frekk, men er det ikke forbudt med reklame på forumet? Eller tar jeg helt feil..?
    Det regnes ikke for reklame å si man jobber for UPC da det virker motsatt. Ikke rart de måtte bytte navn .

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

joa

Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Vil du kalle det reklame så, da har jeg i såfall reklamert langt mer for merker som Midgard og Cambridge enn "Get".
    Jobber for et "ringe senter" som nå selger Get, hører på hva kundene sier og hva de ikke er fornøyd med, samt prøvde en dekoder hos en bekjent av meg og det er ganske entydig at den er bedre enn de gamle, syns selv bildet var knallbra ingen hemmlighet det.

syns ikke det jeg skriver er reklame selv, hadde jeg syns produktet var dårlig ville jeg absolutt ikke se fram til å skaffe det selv, kommer sikkert ikke til å selge det til våren uansett.

Og jeg sa jo "jeg selger litt for get"! ikke at jeg direkte jobbet for dem, men jeg har grunnet min deltidsjobb og interesse for godt bilde og hifi spurt og funnet ut litt. Gjør jo det når jeg har sjansen

Hehe joa man kan si at UPC eller Get er dårlig, kjipt, osv osv men nevn et selskap eller merke som jeg ikke har hørt tilsvarende omm og du er god.
    (I den bransjen naturlig vis)
    Etter det jeg hører etter mange hundre telefoner, har mange hatt problemer med noe de har hatt, så det virker ikke som det er noen levrandør som er overlegent bedre enn noen andre. Har vert borti langt flere som er irritert over Lyse enn UPC faktisk. Får satse på at sakene blir generelt bedre femmover med digitalt bakkenett og HD sendinger osv

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vert borti langt flere som er irritert over Lyse enn UPC faktisk. Får satse på at sakene blir generelt bedre femmover med digitalt bakkenett og HD sendinger osv
    "Irritert over Lyse" - det var interessant. Lier Fibernett driver å pusher meg om dagen. De vil at jeg skal kjøpe fibernett avtale hos de. De skryter av at de samarbeider med Lyse. Hva er det folk er misfornøyd med hos Lyse ? I følge Lier fibernett er fiber like bra som å komme til himmelen..... Har begynt å lure da de ikke svarer på supportmail de heller selv når det gjelder vilkår rundt tegning av kontrakt ???

Når det gjelder UPC er jeg møkk lei det standard svar de sender på mail. "Vi kan ikke se at det er registert noen feil på vårt anlegg i ditt område. Vennlist ring vår supporttelefon 02123......." Etter å ha hatt ca 10 klagesaker på analog kabel på Tranby er det bare over og ut med UPC for min del. Hvorfor i H... kan de ikke komunisere på mail når man oppfordrer kundene til å kontakte dem på mail. Er det fordi de tjener en hel haug penger på 02123.. Og hvorfor i H... kommer de men denne meldingen om at det ikke er feil når alle teknikkere, mao de som skrur i felten, sier at anlegget ikke er bra. Dette kan du godt bringe vider til... Get eller var det Njet....

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

desverre

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    "Irritert over Lyse" - det var interessant. Lier Fibernett driver å pusher meg om dagen. De vil at jeg skal kjøpe fibernett avtale hos de. De skryter av at de samarbeider med Lyse. Hva er det folk er misfornøyd med hos Lyse ? I følge Lier fibernett er fiber like bra som å komme til himmelen..... Har begynt å lure da de ikke svarer på supportmail de heller selv når det gjelder vilkår rundt tegning av kontrakt ???

Når det gjelder UPC er jeg møkk lei det standard svar de sender på mail. "Vi kan ikke se at det er registert noen feil på vårt anlegg i ditt område. Vennlist ring vår supporttelefon 02123......." Etter å ha hatt ca 10 klagesaker på analog kabel på Tranby er det bare over og ut med UPC for min del. Hvorfor i H... kan de ikke komunisere på mail når man oppfordrer kundene til å kontakte dem på mail. Er det fordi de tjener en hel haug penger på 02123.. Og hvorfor i H... kommer de men denne meldingen om at det ikke er feil når alle teknikkere, mao de som skrur i felten, sier at anlegget ikke er bra. Dette kan du godt bringe vider til... Get eller var det Njet....

Er nok ingen av de store gutta som er veldig mye flinkere enn den andre på mail svar og klager gitt, mange som tar slike ting gjennom oss som selgere og siden vi sitter på en ekstern sentral så er det desverre lite vi kan gjøre, men jeg syns det er for jævelig selv så jeg har forsøk hjolpet et par. når det gjelder hva de klager på lyse etter så er det generelt at ting tar usedvanlig lang tid! de betaler mye for fibernettet og føler ikke de får noen vesentlig oppgradering når allt er gjort og lagt i bakken. Fibernett skal jo i utgangspunktet være best men gjennom lyse får du ikke beholde de analoge kanalene dine og noen syns det er viktig når de har flere tver i huset.

En forvirret skjel fortalte om en avgift som han måtte betale pre tv når han hadde lyse? jeg regnet med at dette var avgiften per dekoder men det påsto han der ikke var. Var bare så "j..... lei lyse" og kjøpte Get med det samme.
    Get sin support var nok bedre fra starten av for mange sa det var derfor de gikk over til UPC i utgangspunktet men mistenker at flere kunder ikke har først til proposjonalt mange annsatte på supporten
    Har heldigvis ikke hatt noen problemer med min kanaltv annet enn at den ble borte i går natt (kom tilbake 2min senere rart) men har ikke trengt å kontakte dem ettersom signalene er gode og dekoderen ikke gjør noe serlig utav seg.
    ikke en rask sak men gir ikke meg problemer.

Så det er nok desverre ingen perfekt levrandør (kanskje noen av de små er bedre på servicen!) men jeg vil selv ikke gjøre noen innkjøp som binder meg til noen av dem, skal selv leie og se hva som skjer beklager jo at du har hatt dritt dårlig service erfaring og beklager jo ennå mer for å medele at du er langt fra alene skal derimot nevne din sak og mangt av det som er klaget på over tlf til Get Sjefen vår, (sikkert bare en annsatt han også) men han har en del å si ettersom det er han som kommer med de tilbudene vi kan gi.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok ingen av de store gutta som er veldig mye flinkere enn den andre på mail svar og klager gitt, mange som tar slike ting gjennom oss som selgere og siden vi sitter på en ekstern sentral så er det desverre lite vi kan gjøre, men jeg syns det er for jævelig selv så jeg har forsøk hjolpet et par. når det gjelder hva de klager på lyse etter så er det generelt at ting tar usedvanlig lang tid! de betaler mye for fibernettet og føler ikke de får noen vesentlig oppgradering når allt er gjort og lagt i bakken. Fibernett skal jo i utgangspunktet være best men gjennom lyse får du ikke beholde de analoge kanalene dine og noen syns det er viktig når de har flere tver i huset.

En forvirret skjel fortalte om en avgift som han måtte betale pre tv når han hadde lyse? jeg regnet med at dette var avgiften per dekoder men det påsto han der ikke var. Var bare så "j..... lei lyse" og kjøpte Get med det samme.
    Get sin support var nok bedre fra starten av for mange sa det var derfor de gikk over til UPC i utgangspunktet men mistenker at flere kunder ikke har først til proposjonalt mange annsatte på supporten
    Har heldigvis ikke hatt noen problemer med min kanaltv annet enn at den ble borte i går natt (kom tilbake 2min senere rart) men har ikke trengt å kontakte dem ettersom signalene er gode og dekoderen ikke gjør noe serlig utav seg.
    ikke en rask sak men gir ikke meg problemer.

Så det er nok desverre ingen perfekt levrandør (kanskje noen av de små er bedre på servicen!) men jeg vil selv ikke gjøre noen innkjøp som binder meg til noen av dem, skal selv leie og se hva som skjer beklager jo at du har hatt dritt dårlig service erfaring og beklager jo ennå mer for å medele at du er langt fra alene skal derimot nevne din sak og mangt av det som er klaget på over tlf til Get Sjefen vår, (sikkert bare en annsatt han også) men han har en del å si ettersom det er han som kommer med de tilbudene vi kan gi.
    Ja hadde de bare vært litt ydmyke å inrømme at anlegget ikke er helt bra og at de jobber men å få det bedre og ikke bare hardnakket påstå at det ikke var registrer feil, når jeg ved selvsyn kunne registrere at de fleste i området slet med akkurat de samme problemene. Analog kabel kan være bra den slik CD kabel er hos min søster på Kolbotn. Abonnementet løper ut nå i mnd skiftet, så da blir det parabol frem til neste høst. Det er jo ikke bare bra der heller, selv om signalet er supert, når man ikke kan enes om å kunne levere de samme basis kanalen av type TV2/TV-Norge/TV3. Nå kommer vel GET med digital TV midt i neste mnd hos oss, så da får vi håpe det ordner opp i sakene. Kanskje jeg gir dem en nye sjanse til høsten - kabelen ligger jo fortsatt der.

Newcomer Hifi entusiast sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her blei det mye tjafs...

Er selv ute etter en god box for kabel tv.. (har db for parabolen, men kunne tenke meg en box i tilegg) Etter alt detta rælet datt jeg helt av.. Noen konstruktive gode alternativer som kan kjøpes ikke leies!

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hifi entusiast
    Er selv ute etter en god box for kabel tv.. (har db for parabolen, men kunne tenke meg en box i tilegg) Etter alt detta rælet datt jeg helt av.. Noen konstruktive gode alternativer som kan kjøpes ikke leies!
    Kjøp Dreamboxen som går til både kabel og sat. DB7025.
    evnt den som kun er for kabel, DB500c

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •