Innstillinger av multibeam

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Hifi entusiast sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Innstillinger av multibeam

Hei, jeg har akkurat kjøpt meg en multibeam (gamle force antenna) med fire lnb'er... Problemet er at det er første gang i historien jeg har anskaffet meg en antenne som ikke er ferdig justert. Her er at det en oval skinne hvorpå lnb'ene skal sitte. Skinnen har et gradespeketer fra 0 til 20 grader + at feste anordningene kan justeres grademessig til hver side. Er det noen som har peiling på sånn ca. hvor hodene skal sitte? (hvilken gradejustering) Er det også noen som vet om DB er ferdiginnstilt med hvilket hode som tilhører switzen // skal forøvrig kun ta inn de vanlige Sirius, Thor, Hotbird og Astra 2.
    Håper noen her kan hjelpe meg Detta er noe skikkelig ræl!!!

Newcomer Hifi entusiast sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er dette riktig....

Skal forsøke idag å se om signalene går inn.. Hvis skåla peker mot syd og justerer skåla til 20-22 grader - og at LNB'ene er satt inn på 1 grad vest 5 grader øst, 13 grader øst og 19 grader øst. (tror at punktene på skinnen gjennspeiler gradene) - Da vil vel dett kunne gi signaler? Forstår det er vanskelig å få det hundre prosent, men hvis noen har noen erfaringer å dele så kom med dem! Håper dette er riktig da!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •