Force 536S og kanalsøk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Force 536S og kanalsøk

Jeg har Force 536S og har utallige ganger forsøkt å få inn Playhouse Disney uten hell. Jeg har nullstilt mottakeren og søkt inn alle kanalene på nytt, men Playhouse Disney er ikke på listen. Jeg skulle sjekke om signalstyrken var ok, men bruksanvisingen på nett stemmer overhodet ikke overens med menyen på tuneren. Jeg finner ikke signalstyrken. Kan noen vettuge mennesker med litt mer peiling hjelpe meg?

Jeg plages også med at tuneren låser seg. Det har hendt en del ganger, gir dette klagerett til forhandler?

(Tidligere har det holdt med et søk her, så har jeg fått hjelp, denne gangen måtte jeg registrere meg. Bra forum!)

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mailen
    Jeg har Force 536S og har utallige ganger forsøkt å få inn Playhouse Disney uten hell. Jeg har nullstilt mottakeren og søkt inn alle kanalene på nytt, men Playhouse Disney er ikke på listen. Jeg skulle sjekke om signalstyrken var ok, men bruksanvisingen på nett stemmer overhodet ikke overens med menyen på tuneren. Jeg finner ikke signalstyrken. Kan noen vettuge mennesker med litt mer peiling hjelpe meg?

Jeg plages også med at tuneren låser seg. Det har hendt en del ganger, gir dette klagerett til forhandler?

(Tidligere har det holdt med et søk her, så har jeg fått hjelp, denne gangen måtte jeg registrere meg. Bra forum!)
    Hvor ligger bruksanvisningen du har lest ?

Det du skal gjøre er å søke kanaler på 1-west. Nye kanaler legger seg helt sist i kanallisten dersom det er plass. Hvis all plass er oppbrukt så finner ikke mottageren nye kanaler.
    Hvordan laver jeg en Kanalsøgning

Dersom du mottar TV2 uten problemer så skal du også kunne motta Playhouse Disney med et Canal Digital Family abbonement. Kanalstyrken kan du finne ved å trykke på 0 og velge signalinfo eller noe slikt.

Her er en referanse som viser hvilken verdier som oppnås med 55cm antenne i Oslo i pent vær:
    http://www.satellite-calculations.co.../Force516S.htm

Playhouse Disney sendes på 12322H symbolrate 27800 streamID=15 , ProgID=1544 . Hvis du har forholdsvis ny software så skal det være mulig å søke kun på frekvensen 12322H.

Du kan også laste ned ny kanalliste ved å oppgradere mottagerens software. Du må da nullstille kanallisten for å ta i bruk den nye listen.
    Software opdatering

Hvis du ikke får med kanalene under kanalsøk så kan kanalen legges inn manuelt med frekvens 12322H og ProgID = 1544.
    Hvordan indtaster jeg en kanal manuelt

Når det gjelder låsning så kan det være en feil på mottager. Tror muligens det har vært et hardwareproblem med noen av disse som skal fikses i et Force verksted. Det behøver ikke å være en slik feil i din mottager siden dårlig signal også får mottagere til å låse seg.

Går ut fra at du kun har et smartkort fra Canal Digital i Force'n ? Dvs. ingen andre kort eller CAM'er ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Hvor ligger bruksanvisningen du har lest ?
    Her er bruksanvisningen jeg har lest. Adressen fant jeg i den lille bruksanvisningen som fulgte med tuneren.

Det du skal gjøre er å søke kanaler på 1-west. Nye kanaler legger seg helt sist i kanallisten dersom det er plass. Hvis all plass er oppbrukt så finner ikke mottageren nye kanaler.
    Hvordan laver jeg en Kanalsøgning
    Dersom du mottar TV2 uten problemer så skal du også kunne motta Playhouse Disney med et Canal Digital Family abbonement. Kanalstyrken kan du finne ved å trykke på 0 og velge signalinfo eller noe slikt.
    Jeg mottar TV2 uten problemer. Når jeg trykker 0, får jeg opp en del valgmuligheter (Informasjon, TV/Sat, VCR/Sat, Motor, Flytt undertekster, Freeze, Timer, Farge, 16:9, Radio/TV, Språk, PVR, PVR Opptak, Timeshift, EPG Informasjon, EPG, Tilbake, Tekst-TV, Skjul). Ingen av disse gir meg signalstyrke.

Du kan også laste ned ny kanalliste ved å oppgradere mottagerens software. Du må da nullstille kanallisten for å ta i bruk den nye listen.
    Software opdatering
    Dette har jeg allerede gjort et par ganger uten hell.

Hvis du ikke får med kanalene under kanalsøk så kan kanalen legges inn manuelt med frekvens 12322H og ProgID = 1544.
    Hvordan indtaster jeg en kanal manuelt
    Takk, det skal jeg forsøke på.

Når det gjelder låsning så kan det være en feil på mottager. Tror muligens det har vært et hardwareproblem med noen av disse som skal fikses i et Force verksted. Det behøver ikke å være en slik feil i din mottager siden dårlig signal også får mottagere til å låse seg.
    Jeg har aldri hatt problemer med signalstyrken i form av forstyrrelser på bildet eller liknende, parabolen er søkt inn med utstyr og signalet jeg fikk da var meget bra. Bør jeg klage til selger eller er dette et problem "man må leve med"?

Går ut fra at du kun har et smartkort fra Canal Digital i Force'n ? Dvs. ingen andre kort eller CAM'er ?
    Nope, ingen andre kort eller CAM`er.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Playhouse Disney inne med manuell søking. Tusen takk for hjelpen! I morgen tidlig vet jeg om en liten gutt som blir veldig glad.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mailen
    Da var Playhouse Disney inne med manuell søking. Tusen takk for hjelpen! I morgen tidlig vet jeg om en liten gutt som blir veldig glad.
    Flott at du fikk det til :-)

Du kan jo se på de andre sakene senere men jeg skriver ned noen tips.

Signalstyrke:
    Når du trykker på 0 så velger du Informasjon. Da får du en signalstyrke verdi i % og et BER tall. BER tallet skal være så lite som mulig. BER ( Bit Error Ratio) sier noe om kvaliteten på signalet. Signalstyrken i % sier egentlig ikke veldig mye.

Dette kan du sammenlikne verdiene med
    http://www.satellite-calculations.co.../Force516S.htm

Laste ned lister:
    Du kan ha gammel bootload frekvens. Let etter kanalen Force Bootload i kanallisten. Den ligger skult i kanallisten så du må lete i menyen hvor du kan sortere kanaler osv. Frekvensen som er lagret for Force Bootload kanalen skal være 12399H med StreamID 29. Har du gammel frekvens så står det 11014H. Hvis mottageren har mottat "mail" fra Force i løpet av det siste året så har du nok riktig bootload frekvens. Mottageren vil automatisk lete etter ny liste/software hver natt dersom den har strøm og det ikke er andre mottagere tilkoblet loop out på Force'n.

Dersom du ikke har nyeste software så kan du ha problemer med ustabil mottager.
    Mottageren din skal ha software versjon 68.0 i følge News ( helt nederst på siden)
    Dette finner du i system informasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Please hjelp !!!!

Flott at du fikk det til :-)

Signalstyrke:
    Når du trykker på 0 så velger du Informasjon. Da får du en signalstyrke verdi i % og et BER tall. BER tallet skal være så lite som mulig. BER ( Bit Error Ratio) sier noe om kvaliteten på signalet. Signalstyrken i % sier egentlig ikke veldig mye.
    Kan noen hjelpe meg et STORT problem jeg har :

Canal + FILM 3, TV2 Sport 2 og TV2 Sport 3 har jeg STORE problemer med å få inn....

BER tallet på disse kanalene hopper fra 45-60 til 161000 hvert 2-3 sekund, noe som gjør at tuneren hele tiden Tuner og fører til at jeg ikke kan se på disse kanalene. Med tanke på at dette er MITT problem i henhold til Canal Digital (noe jeg kan forstå siden de ikke har dette problemet andre steder), sliter jeg litt.

Signalkvaliteten er på 85 %!

ALLE andre kanaler er helt perfekte.....

Hva kan dette være? og ikke minst hvordan fikser jeg det?

(ingen høyspentmast i nærheten, har koblet ut alle trådløse telefoner/PC uten hjelp og prøvd å bytte LHB med den jeg bruker til Viasat - fortsatt samme problem.)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kmskrs
    Kan noen hjelpe meg et STORT problem jeg har :

Canal + FILM 3, TV2 Sport 2 og TV2 Sport 3 har jeg STORE problemer med å få inn....

Signalkvaliteten er på 85 %!

ALLE andre kanaler er helt perfekte.....

Hva kan dette være? og ikke minst hvordan fikser jeg det?

(ingen høyspentmast i nærheten, har koblet ut alle trådløse telefoner/PC uten hjelp og prøvd å bytte LHB med den jeg bruker til Viasat - fortsatt samme problem.)
    Du har problemer med frekvens 11.260 Horisontal som disse kanalene ligger på.
    Hør med nærmeste nabo om han sliter med det samme, høres veldig ut som om du har et støyproblem. Hør også med en installatør om han har erfart det samme i ditt området. Hvis ja så kontakt :
    Post- og teletilsynet - Distriktskontorer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Du har problemer med frekvens 11.260 Horisontal som disse kanalene ligger på.
    Hør med nærmeste nabo om han sliter med det samme, høres veldig ut som om du har et støyproblem. Hør også med en installatør om han har erfart det samme i ditt området. Hvis ja så kontakt :
    Post- og teletilsynet - Distriktskontorer
    Tusen takk for all hjelp!!!

Etter en telefon til Teletilsynet, hvor en koselig kar sjekket over frekvensene i nabolaget, viste det seg at en radio forstyrret på den frekvensen min - han ba de stille den ned til minimum, og endelig hadde jeg perfekt signal.

Tenk som supporten til diverse CD hadde vært like bra..........

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig
    Til andre som har problemer å finne NRK2 og FEM på force, bruk denne:
    Force 1144S/1145S/1155S/1188S/1199S/516S/536S og 556S (Canal Digital)
    Spesielt det som står på siste side med å slette kanaler.

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink godt er noen som har peil

Noen som vet om det går ann og filer ut i fra Force 536 til pc?
    tenker på opptak man har gjort.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriblist
    Noen som vet om det går ann og filer ut i fra Force 536 til pc?
    tenker på opptak man har gjort.
    Det kan du bare glemme, det går ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •