Canal Digital og Viasat..Hjelp..!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital og Viasat..Hjelp..!

Har i lengre tid hatt canal digital.Mottar signalene fra en triax antenne med en Lnb.Men nå har vi bestemt oss for å utvide med viasat. Kjøpte derfor en dobbel holder og ett nytt hode fra komplett.Videre gikk jeg på elkjøp idag og kjøpte viasat pakke.Så langt gode greier:-D Etter å ha koblet opp alt og satt strøm på greiene får jeg fortsatt inn canal digital..Viasat tuneren finner Thor satelitten med 100%signalstyrke.Den finner derimot ikke sirius??Ikke antydning til signal..Signalgangen er som følger:2 lnb`er inn i en switch,en kabel til cd-tuneren(pioneer 220),viasat tuneren er serie koblet med cd-tuneren..Noen som har erfaringerrundt dette?Hva har jeg gjort galt?På forhånd hjertelig takk!!

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Har ikke ett slikt oppsett selv,men mener at noen som har det slik sa at en må slå av den tuneren som ikke er i bruk.Prøv å slå av CD tuneren når du skal ta inn Viasat.Er vel verdt ett forsøk....

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har desverre prøvd det uten hell irriterende greier..

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erimi
    har desverre prøvd det uten hell irriterende greier..
    Kanskje LNB'en til Viasat 5-øst sitter i feil holder ?

5-øst LNB'en for Viasat skal plasseres lengst vest på antenna eller lengst til venstre sett inn i antenna forfra.

Det lureste er kanskje å forsøke med kabel direkte i Viasat mottager. Når du får det til å fungere så kan du forsøke å koble mottagerene sammen.

Pioneer mottageren du benytter til CD er vel en MediaHighway mottager og disse støtter kun toneburst switch. Dersom du bruker en slik toneburst switch så er det ikke sikkert at den fungerer med den nye Viasat mottageren.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har parabolen din samme spesifikasjon som Viasat sin? Bredde/Høyde? Etthoders paraboler har ofte en annen form da den er beregnet for akkurat ett hode.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har satt opp et slikt anlegg selv.

Antar du mener at du har koblet satelitt-kabelen først i CD tuneren, og satelitt kabel ut derfra og inn i Viasat tuneren. Tror faktisk det ikke går (kan ta feil selvsagt).

Jeg har ihvertfall satt opp et slikt system med 2 diseq-switcher (en i hver ende). Da må jeg slå av ene tuneren for å få inn den andre og omvendt. Men funker fint. Er ikke store investeringen og kjøpe en 2-til-1 diseq switch heller.

Er jo også viktig at du har en parabol-antenne som er bred nok til 2 hoder også. Tror de fleste er det altså.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste er jo å ha en Prioritets switch så man kan bruke begge tunerene uavhengig av hverandre

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Bobben1]Kanskje LNB'en til Viasat 5-øst sitter i feil holder ?

5-øst LNB'en for Viasat skal plasseres lengst vest på antenna eller lengst til venstre sett inn i antenna forfra.

:-D Så sannt som det er sagt!!Prøvde ditt glimrende tips,byttet posisjon på hodene,dyttet litt på parabolen og vips..gode signaler fra både Thor og sirius!!
    Så neste problem..ops: canal digital fungerer fortsatt som det skal.Men nå har jeg tatt kabelen fra switchen inn i viasat mottageren.Når jeg så skal søke etter kanaler finner den ingenting,eller den blir bare stående og søke..selv om styrken er på 70-80% og kvaliteten er på 100% Har ikke mottat kortet mitt ennå så derfor ringte jeg inn en kode som gjorde at jeg skulle få tv3..Nå har den ståt å søkt i ett kvarter uten å finne noe..??Er det normalt?Drømmen om tv3 er visst ikke lett..

Newcomer Synergy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Du kan ikke ha begge tunerne på samtidig om du ikke har twin hoder.. Mulig det er problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville bare fortelle at jeg gjorde et siste søk idag og vips..Tv3 og gode greier:-D
    Går fint å koble via cd tuneren,men må slå den av skal viasat fungere.Som dere også påpekte Så hjertelig takk for all hjelpen folkens!Men hvor får jeg kjøpt sånn prioritets-switch?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •