Trøbbel med bilde fra dekorder til prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trøbbel med bilde fra dekorder til prosjektor

Hei

Krysser fingere for at noen kan gi noen kloke svar her.
    Har akkurat fått dekorderen c1201cx fra Canal Digital i hus. Jeg har imidlertid problemer med å få bilde riktig vist via min prosjektor Benq W100. DVS. Jeg får bilde, men kun i sort/hvitt. Det aner meg at dette har noe med valg av utganger og kabler å gjøre, men hva gjør jeg feil...

Ettersom lønna ennå ikke strekker så langt at jeg får kjøpt ny receiver, må jeg kjøre svideo-signal til prosjektor. Det gjør jeg ved et adapter som jeg plugger i Scart-utgangene på c1201cx. I adapteret plugger jeg svideo-kabelen. Har prøvd både å koble via receiver, og kabel rett fra adapter og til prosjektor. Alltid får jeg sort/hvitt-bilde. Når jeg kobler rett fra adapter til min Philips tv er bildet helt ok og i farger (fortsatt svideo-kabelen).

Prøvde å koble bildet via tv, men får fortsatt sort/hvitt-bilde...
    Så nå skjønner jeg egentlig ingenting...

hjelp?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bulle17
    Hei

Krysser fingere for at noen kan gi noen kloke svar her.
    Har akkurat fått dekorderen c1201cx fra Canal Digital i hus. Jeg har imidlertid problemer med å få bilde riktig vist via min prosjektor Benq W100. DVS. Jeg får bilde, men kun i sort/hvitt. Det aner meg at dette har noe med valg av utganger og kabler å gjøre, men hva gjør jeg feil...

Ettersom lønna ennå ikke strekker så langt at jeg får kjøpt ny receiver, må jeg kjøre svideo-signal til prosjektor. Det gjør jeg ved et adapter som jeg plugger i Scart-utgangene på c1201cx. I adapteret plugger jeg svideo-kabelen. Har prøvd både å koble via receiver, og kabel rett fra adapter og til prosjektor. Alltid får jeg sort/hvitt-bilde. Når jeg kobler rett fra adapter til min Philips tv er bildet helt ok og i farger (fortsatt svideo-kabelen).

Prøvde å koble bildet via tv, men får fortsatt sort/hvitt-bilde...
    Så nå skjønner jeg egentlig ingenting...

hjelp?
    Enten støtter ikke projektoren S-video eller så sender ikke mottageren ut S-video. I de fleste mottagerene er det en egen meny hvor du kan velge video signal type. Det er da ofte mulig å velge mellom CVBS,RGB eller S-video. Sjekk om du kan velge S-video.

En annet problem kan være adapteret. Hvis du har en DVD spiller så kan du jo teste adapteret i scart utgangen på DVD spilleren.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nebbob
    Enten støtter ikke projektoren S-video eller så sender ikke mottageren ut S-video. I de fleste mottagerene er det en egen meny hvor du kan velge video signal type. Det er da ofte mulig å velge mellom CVBS,RGB eller S-video. Sjekk om du kan velge S-video.

En annet problem kan være adapteret. Hvis du har en DVD spiller så kan du jo teste adapteret i scart utgangen på DVD spilleren.
    I menyen kan jeg velge mellom CVBS og RGB, ikke S-video... Skjønner nå at det er et dårlig tegn...?

...men hvilke andre alternativ er det da for å få bildet på prosjektor? Via kompositt, ikke det beste bildet antagelig...( Vil jeg eventuelt kunne klare det gjennom en receiver med video conversion som kan sende bildet videre gjennom en annen tilkoblingskabel...?

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis boksen ikke har HDMI/DVI så kjøper du en Scart plugg som har uttak for RGB(komponent) & Komposit og kobler både komponent kabelen og kompositkabelen mellom boks å PJ. Mulig du kan klare deg uten komposit kabelen.
    Problemstillingen ble tatt opp her:
    http://avforum.no/forum/digitale-projektorer/41067-scart-rgbs-amo-mkiii.html

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok
    takker for tipset
    Ser at det er en mulighet, men det er uansett ingen fullgod løsning for min del. Jeg har skjultanlegg med to 20mm trekkrør, og der er det allerede en HDMI og en Svideo. Får neppe plass til både komponent og kompositt.

en annen ting. Ville dette fungert like godt om jeg kobla slik forrige innlegg beskrev, men via receiveren?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •