Diseq valg med Dreambox 7000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Diseq valg med Dreambox 7000

Hei

Jeg har vært en lykkelig bruker av Dreambox 7000 med (Hydra image)siden den nesten kom, med Viasat og Digital. Men nå har jeg "måttet" bytte til nytt image (gemeni), og nå har mørket senket seg.... For jeg husker jo ikke hvordan jeg satt opp instillingene sist i boxen!

Jeg har en gammel Triax antenne med et Digistar MBT-22 (Universal Monoblokk Twin) hode. Altså fra det dobbelthodet kommer det 2 kabler med hvert sitt sett av signaler fra begge hodene...

Jeg har skaffet meg en ny antenne Torodial T90, med Twinhode for sky, som jeg skal ha i tillegg til den gamle.

Og siden jeg trodde jeg hadde 2 single twinhoder på den gamle antennen, kjøpte jeg 2stk 4-1 splittere (siden jeg forventet 3 kabler, ett fra hvert hode x 2) og regnet med at resten gikk av seg selv....not.

Har noen gamle diseqswitcher i forskjellige variasjoner liggende nå, men skjønner ikke stort.

Og så til selve boxen, hva skal jeg velge der, av;

single satelitt, kan jo ikke være riktig
    2 satelitt med diseq a/b
    4 sat
    etc...

Er det en diseq switch innebygget i det doble hodet, og his så, går det an å neste dette i kun 1stk diseqswitch bac der igjen, og hva skal jeg da sette opp i instillingene i Boxen......det går litt rundt for meg nå ....hjelp!

Håper på hjelp....

Med vennlig hilsen
    Pål

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback