Hvor mange LND mottagere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor mange LND mottagere

Trenger jeg for å ta inn alt fra Canal Digital og Viasat. Holder det med en antenne eller må jeg ha 2?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det holder med en antenne men du må ha to hoder, 5grØst og 1grvest.Trolig kan du dele 1grVest hodet mellom CD og Viasat vha en switch men er litt usikker her. Mulig 1grVest hodet må ha to utganger.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Trolig kan du dele 1grVest hodet mellom CD og Viasat vha en switch men er litt usikker her. Mulig 1grVest hodet må ha to utganger.
    Dele hodet? Dette skjønte jeg ikke noe av.

Du må ha en LNB (=hode) per satelitt du skal ta inn. CD sendes over Thor satelitten på 1 grad vest, mens Viasat sendes over Sirius satelitten på 5 grader øst.

2 satelitter = 2 LNB'er

Edit: Hvor mange utganger på LNB'en du trenger bestemmes av hvor mange satelittdekodere du skal koble opp mot LNB'en.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maastricht
    Dele hodet? Dette skjønte jeg ikke noe av.

Du må ha en LNB (=hode) per satelitt du skal ta inn. CD sendes over Thor satelitten på 1 grad vest, mens Viasat sendes over Sirius satelitten på 5 grader øst.

2 satelitter = 2 LNB'er

Edit: Hvor mange utganger på LNB'en du trenger bestemmes av hvor mange satelittdekodere du skal koble opp mot LNB'en.
    NRK m/fler ligger vel på Thor og dermed trenger Viasat to hoder og hodet som peker på Thor må vel derfor ha to utganger eller deles over en svitch mellom CD og Visat's dekoder.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden begge aktørene har Nrk i sine program pakker skulle jeg vel klare meg med 2 stk LNB ikke sant!? Må sikkert ha en tilpasset sidemater for ta inn fra C+ og Via samtidig?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Siden begge aktørene har Nrk i sine program pakker skulle jeg vel klare meg med 2 stk LNB ikke sant!? Må sikkert ha en tilpasset sidemater for ta inn fra C+ og Via samtidig?
    Jepp, du må ha et 6-graders beslag med plass til 2 LNB'er.
    Dette følger antagelig med nyere paraboler, eller kan kjøpes hos de fleste parabolforhandlere/nettbutikker.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    NRK m/fler ligger vel på Thor og dermed trenger Viasat to hoder og hodet som peker på Thor må vel derfor ha to utganger eller deles over en svitch mellom CD og Visat's dekoder.
    Ikke eller, men både og. Thor LNB må ha to utganger, en direkte til CD-dekoderen, den andre via en Disecq switch til Viasat-dekoderen.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    2 LNB'er må du ha.

Har du en CD- og en Viasat-dekoder må du ha en Twin LNB, en Single LNB og en Disecq switch. Evt kan du ha to Single LNB og ingen Disecq switch, du ofrer da muligheten til å ta inn NRK på Viasat-dekoderen, men tar fortsatt inn NRK på CD-dekoderen.

Har du en dekoder som tar både CD- og Viasat-kort, trenger du to Single LNB'er og en Disecq switch.

Når det gjelder sidemating trenger du en duoblokk med 6 graders spredning for å kunne ta inn både Thor og Sirius (1 grad vest og 5 grader øst). Evt kan du kjøpe en sidemater med variabel spredning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •