Lyden går fortere enn bildet (CD)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyden går fortere enn bildet (CD)

Hei

Har kjøpt meg kabeltv fra Canal Digital, abbonerer på standardpakken og canal + pakken. Fikk med dekoder for 1 kr (denne er forøvrig veldig varm, treg og stygg), hovedproblemet er at lyden kommer før bildet. Dette er ofte veldig irriterende, og spesielt på fotballkamper!

Jeg har koblet tv'en til dekoderen med en scart kabel (monster), og forsterken til dekoderen med optisk kabel (monster).

Er det noe jeg gjør feil nå, eller er det noe feil med dekoder?

Noen som vet når canal +HD kommer på kabeltv? Finner den ikke...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=beckstd]Hei

Har kjøpt meg kabeltv fra Canal Digital, abbonerer på standardpakken og canal + pakken. Fikk med dekoder for 1 kr (denne er forøvrig veldig varm, treg og stygg), hovedproblemet er at lyden kommer før bildet. Dette er ofte veldig irriterende, og spesielt på fotballkamper!

QUOTE]

Dette er et problem jeg opplever også via satelitt. Har CDC-7000 mottakeren til Canal Digital, og hører kommentatoren brøle mål før en ser det på skjermen. Veldig ugunstig.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er lyden forsinket hvis du bare kobler med scart-kabel også? Dropper den optiske mener jeg.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det samme på Formel 1. Tror det må være noe med måten de sender live via satelitt, at lyd og bilde sendes på forskjellige kanaler. Hvis bildet går via en satelitt mer enn lyden kan det forklare at delayen er såpass stor.

Bildet kan også bli forsinket i en flatskjerm pga videoprosessering, men det er egentlig ganske lite.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men om det sånn som forklart her med tven sin videoprogressering og/eller at lyden sendes på en annen kanal via satelitt - DA er det inget poeng med å droppe optisk kabel?

Og, om jeg gjør det - hvordan skal jeg da koble lyden til forsterkeren?

Scart fra dekoder til TV og optisk fra TV til forsterker (vet ikke om dette går, er ikke hjemme)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange forsterke med spdif dolbydigital inngang har muligheter for å forskyve lyden slik at den stemmer med bilde, jeg hadde ikke kjøpt en uten.

De fleste med gammel bilderørsTv har ikke noen problemer men mange med flatskjermer har det, dette er fordi flatskjermene bruker litt tid på å gjøre om bilde fra RGB til et digitalt signal som kan brukes av skjermen.
    Bruker man bare scarten og lyd fra flatskjermen skal det ikke være no problem, men alt den driten av flatskjermer som selges billig nå sliter vel med det meste

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har CRT TV og forsøkt med lyd koblet optisk til forsterker og å bare kjøre lyd via scart til TV. Hos CD ser det ut som om live fotball har dette problemet uavhengig av vilken koblingen som er valgt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken fotball ? så kan jeg sjekke også.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke bare fotball

Dette gjelder ikke bare fotballsendinger, men også andre programmer som f.eks. Hotell Caesar
    Legge inn en tidsforsinkelse(ofte kalt video-delay, men er audio-delay) i forsterkeren, som nevnt over er eneste løsning sannsynligvis.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen for for delay tipper jeg ikke er mulig på min forsterker (XTZ Class100-AD).

Som nemnt tidligere her er det også andre ting enn fotball, jeg merker det spesiellt godt på the voice. Vet ikke om andre sliter med det samme.

Har ikke prøvd med KUN scart og lyd fra tv.

Tv: Samsung P42Q7H

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •