CDC-5050 og Lcd tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CDC-5050 og Lcd tv

helt ny når det gjelder parabol osv.
    Men har lest litt rundt at de signalene som parabolen mottar er digitale.
    Men det er bare scart utganger på cdc-5050, vil dette si at signalene faktisk blir vist analoge på lcd tven min?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jallabnna
    helt ny når det gjelder parabol osv.
    Men har lest litt rundt at de signalene som parabolen mottar er digitale.
    Men det er bare scart utganger på cdc-5050, vil dette si at signalene faktisk blir vist analoge på lcd tven min?
    Ja men det er betydelig bedre kvalitet enn analog kabel-tv. Maksimal oppløsning på analoge kabeltv (og analogt bakkenett) vil aldri være i nærheten av digitalt signal(f.eks.NRK1/NRK2) konvertert til analog RGB.

Digital utgang kommer ført på HDTV mottagere. Har enda ikke sett en DVB dekoder/mottager for standard definisjon MPEG2 med digitale
    videoutganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man sliter med at bildet er litt kornete/mosaikk er det rotasjonen på hodet som må justeres litt?

Ser på canal digital sine sider at rotasjonen skal være 7,2 grader. mulig det ble litt for mye.

men signalet på transponderen til canal digital er bare 70% signal kvalitet, og 80% på signal styrke.

Vet ikke om dette holder, eller om det er nok?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jallabnna
    Når man sliter med at bildet er litt kornete/mosaikk er det rotasjonen på hodet som må justeres litt?

Ser på canal digital sine sider at rotasjonen skal være 7,2 grader. mulig det ble litt for mye.

men signalet på transponderen til canal digital er bare 70% signal kvalitet, og 80% på signal styrke.

Vet ikke om dette holder, eller om det er nok?
    NRK burde hvertfall ikke gi mosaic siden bitraten til NRK er veldig høy.
    Jeg har en CDC-7000ST. Det er vel så og si samme sak. Den viser signalnivå 66% og kvalitet 77% på NRK ( 11372V) med 55cm antenne (i lett regn).
    Verdiene du har fått fram virker ikke veldig gale.

Med en LCD skjerm vil du sannsynligvis se mpeg koding "artifacts" mye bedre enn med CRT (eller en god plasmaskjerm). Jeg ser mosaic et kort øyeblikk etter å ha byttet kanal men det blir borte. Det blir også mosaic et kort øyeblikk når det byttes mellom 4:3 og 16:9.

Kornete bilde kan trolig forklares med at mange filmer/serier er kornete. F.eks. serien "Den tredje vakten" på NRK1.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er heller ikke helt fornøyd med mitt bilde fra parabol.Bildet er ikke helt klart, som f.eks logoer eller resultatet oppe til venstre under en fotballkamp ser man det godt.
    Har ca 50% signal og kvalitet. Mine mikrobølgehoder er veldig gamle, de var vel av de aller første universalhoder som ble solgt.
    Problemet mitt er at jeg ikke vet om bildet blir bedre av å bytte hoder eller justere antenna. Forstår at det vil hjelpe for å unngå å "falle ut" i dårlig vær, men vil bildet bli bedre til vanlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jac12
    Er heller ikke helt fornøyd med mitt bilde fra parabol.Bildet er ikke helt klart, som f.eks logoer eller resultatet oppe til venstre under en fotballkamp ser man det godt.
    Har ca 50% signal og kvalitet. Mine mikrobølgehoder er veldig gamle, de var vel av de aller første universalhoder som ble solgt.
    Problemet mitt er at jeg ikke vet om bildet blir bedre av å bytte hoder eller justere antenna. Forstår at det vil hjelpe for å unngå å "falle ut" i dårlig vær, men vil bildet bli bedre til vanlig?
    Bildet blir ikke bedre av mer signal kvalitet (bedre LNB eller større antenne).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •