hvordan få korrekt bilde fra c1201cx til prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvordan få korrekt bilde fra c1201cx til prosjektor

Hei

Krysser fingere for at noen kan gi noen kloke svar her.
    Har akkurat fått en c1201cx i hus. Jeg har imidlertid problemer med å få bilde riktig vist via min prosjektor Benq W100. DVS. Jeg får bilde, men kun i sort/hvitt. Det aner meg at dette har noe med valg av utganger og kabler å gjøre, men hva gjør jeg feil...

Ettersom lønna ennå ikke strekker så langt at jeg får kjøpt ny receiver, må jeg kjøre svideo-signal til prosjektor. Det gjør jeg ved et adapter som jeg plugger i Scart-utgangene på c1201cx. I adapteret plugger jeg svideo-kabelen. Har prøvd både å koble via receiver, og kabel rett fra adapter og til prosjektor. Alltid får jeg sort/hvitt-bilde. Når jeg kobler rett fra adapter til min Philips tv er bildet helt ok og i farger (fortsatt svideo-kabelen).

Prøvde å koble bildet via tv, men får fortsatt sort/hvitt-bilde...
    Så nå skjønner jeg egentlig ingenting...

hjelp?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Svarer på mitt eget spørsmål her, i tilfelle flere skulle oppleve samme problem.
    Fikk svar fra Canal Digital etter en(!) måned (og noen purringer).
    Svaret er som følger:

Hei
    Takker for din henvendelse,og beklager så meget at vi har gitt ut feil
    informasjon i fra vårt kundesenter.Vi har desverre ikke noen decoder som
    støtter s video
    du må hente det fra scart via adapter.

Tilføyer bare at siste setninga i svaret heller ikke stemmer, selv om CDs kundeservice nå har sagt det til meg flere ganger. Å hente Svideo via adapter fra denne dekoderen er klin umulig... Da må man eventuelt benytte et adapter som kan gi et annet signal enn svideo. Mulig det er adapter som kan gi komponent, men det er det kanskje andre der ute som vet noe om?

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bulle17
    Mulig det er adapter som kan gi komponent, men det er det kanskje andre der ute som vet noe om?
    SCART til Component finnes ja, både Hjemmekinospesialisten nettdata.no - Norges beste AV SHOP og AVshop.no selger disse.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    SCART til Component finnes ja, både Hjemmekinospesialisten nettdata.no - Norges beste AV SHOP og AVshop.no selger disse.
    Det er også god grunn til å konvertere RGB til komponent siden bildekvaliteten vil blir bedre enn S-video.

Signaltypen rangert etter kvalitet vil vel bli noe slikt:

1. HDMI/DVI (digital - ikke tap i signaloverføring)
    2. Component
    3. RGB
    4. S-video
    5. PAL composite video
    6. RF modulert PAL(gir max oppløsning på ca. 540x576, i
    praksis sannsynligvis enda lavere)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på en ting i den forbindelse.
    Hvis jeg kjøper f.eks Denon AVR-2307 receiver, hvor det heter seg...

HDMI - maksimal bildekvalitet med én kabel
    I liket med storebror AVR-2807 er AVR-2307 utstyrt med HDMI 1.1-interface med switching og repeater-funksjon. Du kan med andre ord koble til alle bildekildene dine – også de analoge – til receiveren, og sende signalet videre til flatskjerm-TVen eller prosjektoren din via én enkelt kabel. Har du både TV og prosjektor kan du utnytte at AVR-2307 også kan konvertere digitalt opp og ned mellom alle analoge videosignaler, og sende de videre via komponentutgangen. Bare tenk så mye kabler og styr du sparer hvis du har både PlayStation, PC, DVD-spiller, satelitt-tuner m.m. koblet til anlegget ditt!

...er det da slik, som jeg tolker avsnittet ovenfor, at jeg kan koble min PS2 og Gamecube med gul videokabel, og f.eks et videokamera med S-video inn i receiveren, og likevel kunne hente ut videosignalet via HDMI/DVI-kabelen min fra receiver til prosjektor?

Høres jo helt fortreffelig ut...!

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på en ting i den forbindelse.
    Hvis jeg kjøper f.eks Denon AVR-2307 receiver, hvor det heter seg...

HDMI - maksimal bildekvalitet med én kabel
    I liket med storebror AVR-2807 er AVR-2307 utstyrt med HDMI 1.1-interface med switching og repeater-funksjon. Du kan med andre ord koble til alle bildekildene dine – også de analoge – til receiveren, og sende signalet videre til flatskjerm-TVen eller prosjektoren din via én enkelt kabel. Har du både TV og prosjektor kan du utnytte at AVR-2307 også kan konvertere digitalt opp og ned mellom alle analoge videosignaler, og sende de videre via komponentutgangen. Bare tenk så mye kabler og styr du sparer hvis du har både PlayStation, PC, DVD-spiller, satelitt-tuner m.m. koblet til anlegget ditt!

...er det da slik, som jeg tolker avsnittet ovenfor, at jeg kan koble min PS2 og Gamecube med gul videokabel, og f.eks et videokamera med S-video inn i receiveren, og likevel kunne hente ut videosignalet via HDMI/DVI-kabelen min fra receiver til prosjektor?

Høres jo helt fortreffelig ut...!
    Det skal fungere slik ja. De nye Denon modellene skal kunne konvertere composite,component og S-video til HDMI. Det blir selvfølgelig ikke like bra kvalitet som med HDMI hele veien. Den største fordelen er rent praktisk hvis man har analoge kilder og en TV/projektor med HDMI inngang.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om denne Denon-modellen har to HDMI-out, eller om det er andre smarte måter å kunne sette opp med både prosjektor og TV som bildekilde for alt man har koblet til receiveren. Kan jo være grunner til at man enkelte ganger vil spille PS2 på tv og ikke prosjekter osv...

Newcomer erikk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Krysser fingere for at noen kan gi noen kloke svar her.
    Har akkurat fått en c1201cx i hus. Jeg har imidlertid problemer med å få bilde riktig vist via min prosjektor Benq W100. DVS. Jeg får bilde, men kun i sort/hvitt. Det aner meg at dette har noe med valg av utganger og kabler å gjøre, men hva gjør jeg feil...
    Opplevde det samme på min c1201cx til en BenQ8720... Det pussige er at oppkoplingen fungerte på en InFocus CP120 projektor som jeg lånte med meg fra jobben... noe som sier meg at CD ikke nødvendigvis lyver når de påstår at du kan ta ut S-VHS via adapter på scart-utgangen... Bare at du ikke kan sende det til en BenQ-projektor...

Bruker forøvrig en RGB->komponent-konverter nå, noe som jo uansett gir bedre bildekvalitet...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •