Er lav dB på LNB best?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er lav dB på LNB best?

er det så at en LNB med 0,1dB er bedre en en med 0,2dB?

Oddvar

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oarnoe
    er det så at en LNB med 0,1dB er bedre en en med 0,2dB?

Oddvar
    I teorien ja. I praksis klarer sannsynligvis ingen LNB produsenter å lage en LNB med støytall 0.1dB. Støytallet dokumenteres heller ikke og det jukses ved å oppgi typisk støytall på enkelt komponenter i LNB. Derfor skal man ta verdiene som oppgis med en stor klype salt...så nei, man kan ikke vite om en LNB merket med 0.1dB er bedre i forhold til de som er merket med 0.2dB. Det finner man bare ut ved å forsøke begge.

Støytall er viktig men det er også mange andre forhold som avgjør hvor bra LNB'en er.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nebbob
    I teorien ja. I praksis klarer sannsynligvis ingen LNB produsenter å lage en LNB med støytall 0.1dB. Støytallet dokumenteres heller ikke og det jukses ved å oppgi typisk støytall på enkelt komponenter i LNB. Derfor skal man ta verdiene som oppgis med en stor klype salt...så nei, man kan ikke vite om en LNB merket med 0.1dB er bedre i forhold til de som er merket med 0.2dB. Det finner man bare ut ved å forsøke begge.

Støytall er viktig men det er også mange andre forhold som avgjør hvor bra LNB'en er.
    Så her må en velge rett type om jeg leser deg rett?
    Hvilke typer av LNB merker er da gode? Jeg er på jakt etter en TWIN, og trenger en med god kvalitet (med visse kostnads grenser) siden jeg ligger litt i ytterkant av "footprint" ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •