Hva betyr CD godkjent tuner?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva betyr CD godkjent tuner?

Hva innebærer det at en tuner er godkjent/ikke-godkjent av CD?
    Vil en ikke-godkjent tuner virke mot CD?
    Har lurt på å slå til på 10 kr tilbud med lokal pakke.
    Ønsker å kjøpe en Digiality Connectivity CX-CI 624 S, for å benytte denne
    i stedt for medfølgende tuner.
    Vil dette virke OK??

Mvh
    PGS

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke tunere som er godkjent av CD endres hele tiden. Mange tunere som tidligere var CD godkjent, er det ikke nå lengre. Dette er i all hovedsak tunere som kan benyttes til å se på kanaler fra Viasat. Men det finnes også unntak her, som f.eks. Nokia 9600/9602/9610 som ikke lengre kan benyttes mot Viasat, men virker på CD. Hvis du var kunde hos CD før 1.april i år, og ikke har avbrutt abonnemanget etter denne dato, kan du bruke samtlige tunere med innebygget conax eller som har en CAM plass. Alle nytegninger fra denne dato må kjøpe en godkjent tuner som kobles opp mot kortet, såkallt parring. Pr. i dag selges det kun 2stk tunere som kan brukes til å se på Viasat/CD i samme boks.resten må en på bruktmarkedet. Den eneste tuneren som tar begge og har harddisk er Nokia 9902. (PS. Snakker nå kun om ordinære tunere, Dreamboks fakta overlater jeg til de som kan med disse maskinene, det kan ikke jeg) CD OK

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det si at hvis jeg tegner ett nytt abonnemang hos CD i dag, må bruke den tuneren som blir levert med i parabolpakka til 10 kr.
    Kan jeg ikke kjøpe en tuner med innbygget conax og HD, og bare flytte over kortet?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pgs123
    Vil det si at hvis jeg tegner ett nytt abonnemang hos CD i dag, må bruke den tuneren som blir levert med i parabolpakka til 10 kr.
    Kan jeg ikke kjøpe en tuner med innbygget conax og HD, og bare flytte over kortet?
    Du må ikke bruke den tuneren som følger med i pakken. Du står fritt til å kjøpe en av de andre godkjente tunerene når du måtte ønske det, for så å parre ditt kort mot din nye tuner. Det å flytte over et kort til hvilken som helst tuner med innebygget conax, eller med cam plass hvor en kan sette inn en conax cam, er det kun de som var CD kunder før 1.april 2006 som kan gjøre. Når CD begynte å parre kort mot tuner denne dato, hadde det (i motsetning til Viasat når de begynte med det samme), ikke tilbakevirkende kraft for gamle kunder. Sier jeg opp mitt abo nå, kan jeg ikke lenger bruke min Nokia 9902 til CD hvis jeg blir kunde igjen. Det å parre kort vil bety at hvis du tar ut ditt kort, og plasserer det i en annen tuner, gjerne en lik modell godkjent av CD, så vil det ikke virke. Ditt kort vil kun virke i din tuner, mens mitt kort vil virke i alle tunere.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får kjøpt Digiality CX-CI 422TS som er en HDD tuner med 80GB. Denne er godkjent av CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for utfyllende svar.
    Digiality CX-CI 422 TS er forsåvidt OK, da den har HD og er kombinert satelitt og terrestrial motaker. Da kan jeg få Svenske bakkenett sendinger og satelitt i samme motaker.
    Men mister jo twin tuner og DVI utgang som er på Digiality Connectivity CX-CI 624 S.
    Har i dag en Digiality VA 302 T med HD, som tar inn de norske bakkenett sendingene, men dette er prøvesendinger og veldig ustabile.

Setter spørsmåls tegn ved loveligheten av dette som CD gjør.

Mister litt lysten på å tegne abonnemang.
    Greit å betale for å motta sendingene, men missliker at CD skal bestemme/hindre meg i å velge fritt til å kjøpe den tuneren som passer meg best så lenge jeg betaler abon.
    Hva oppnår CD egentlig med å gjøre det på denne måten?

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva oppnår CD egentlig med å gjøre det på denne måten?
    Stadig flere missfornøyde kunder ....

CanalDigital: Det vi vil du skal se...

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så forbanna irriterende det Canal Digital driver med. Har skrevet en lang og utfyllende mail, og venter på svar. Slik Canal Digital driver i dag kan sammenlignes med at Telenor igjen skulle fått monopol på telefon, og du kun kunne bruke den sammen med gamle, utdaterte Motorola telefoner.

Digiality CX-CI 422TS ser jo i og for seg OK (ikke bra, men det beste av alle dårlige alternativ) ut. Ser at den ha en CAM plass. Men den er sikkert ikke Viasat godkjent og da hjelper det vel ikke å bestille kort derfra? For oss som vil ha Tv2zebra og TV3 i samme boks..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for utfyllende svar.
    Digiality CX-CI 422 TS er forsåvidt OK, da den har HD og er kombinert satelitt og terrestrial motaker. Da kan jeg få Svenske bakkenett sendinger og satelitt i samme motaker.
    Men mister jo twin tuner og DVI utgang som er på Digiality Connectivity CX-CI 624 S.
    Har i dag en Digiality VA 302 T med HD, som tar inn de norske bakkenett sendingene, men dette er prøvesendinger og veldig ustabile.

Setter spørsmåls tegn ved loveligheten av dette som CD gjør.
    Det er nok helt lovlig. Viasat har holdt på med "parring"
    mye lengre enn CD uten at det er noen lover som har stoppet dette.
    I England(som følger samme EU/EØS regler) har BSkyB hatt eksakt samme system i nesten 10 år. Faktisk enda strengere siden ingen godkjente mottagere får ha DiseqC støtte eller common interface.

CD klagde Viasat inn til konkurransetilsynet i Danmark da Viasat innførte NDS. Hensikten med klagen var å sikre at common interface CAM's og kort ble tilgjengelig for alle mottager typer. Siden det ikke finnes lover og regler mot "parring" og godkjente tunere så er "parring" og godkjente tunere blitt resultatet. Det var et lang artikkel i Danske www.satinfo.dk hvor CD sier de vil tilby common interface CAM's så fort Viasat gjør det samme . Dvs. når det innføres felles spilleregler for alle operatører som krever CAM og har Nordig godkjenning. Nordig har skulle vært felles godkjenningsorgan for mottagere i Skandinavia. Mange mottagere ville ikke passert Nordigs godkjenning men det er en annen sak...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er den forløpige lista til CD.

Produsent Modell

Canal Digital CDC-5050
    Canal Digital CDC-7000ST
    Digiality CX-CI 422 TS C&C
    Digiality CX-CI 422 TS kun boks
    Force 505SHD-CD
    Grundig DSR 6450
    Grundig DSR 6452
    Grundig DSR 8560 HDTV

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Dette er den forløpige lista til CD.

Produsent Modell

Canal Digital CDC-5050
    Canal Digital CDC-7000ST
    Force 505SHD-CD
    Grundig DSR 6450
    Grundig DSR 6452
    Grundig DSR 8560 HDTV
    Grundig DSR 6450
    Grundig DSR 6452 er samme boks. Betegnelsen sier bare om kunden kjøper komplett parabolpakke eller kun tuner.

Angående Viasat og CAM. Viasat godkjenner ikke CAM i noen nye tunere. Grunnen til at det eksisterer godkjente tunere med cam plass er at Viasat lovte at hvis en kjøpte en Viasat godkjent tuner den gangen de var godkjent for Viacess, så skulle de aldri miste bildet. Derfor har disse gamle tunerene en slags dispensasjon til å ha CAM plass.(eller at de har et annet innebygget kodesystem som f.eks.Conax). Det selges fortsatt nye tunere som er Viasatgodkjent og tar CD, men disse var godkjent før Viasat skiftet kodesystem. Det vil aldri bli godkjent noen flere tunere med camplass eller et kodesystem utenom NDS innebygget. CD godtar jo abonnemang i Viasatgodkjente tunere for kunder før 1.april i år, men både Viasat og CD vet at en tuner ikke varer evig, så antall tunere blir mindre år for år, og til slutt kommer HD, og da er det ikke noe "problem"lengre......for de.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er denne også. Jeg tok bare copy paste fra lista på forhandler web'en til CD

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder HD tunere gjelder følgende:

"For å få muligheten til å bruke HD må du kjøpe en godkjent HD-mottaker
    ifra oss.

De godkjente mottakerene vi har er: Force 5050HD, Grundig DSR 6450 HD,
    Grundig DSR 6452 HD, Grundig DSR 8650 HD."

Det gjorde at jeg utsetter HD ett år til :?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men her snakker vi vel harddisk og ikke high definition, med unntak av Grundig DSR 8650 vel?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh damn.. har jeg fått så dårlig svar fra Canal Digital?? :neutral:
    Spurte om HD-ready dekodere.. i utgangspunktet den MPG4 saken til Humax.. Men tydligvis at kunnskapsnivået ikke er på topp der inne da..

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    men her snakker vi vel harddisk og ikke high definition, med unntak av Grundig DSR 8650 vel?
    Dette var vel en salig blanding av HDD-tunere og HD-tunere. Viser bare hvor viktig det er å ha orden på terminologien...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Force'n er vel også HD og ikke HDD.
    Det vi ønsker oss er selvfølgelig Twin tuner HD med HDD...:-D

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Force'n er vel også HD og ikke HDD.
    Det vi ønsker oss er selvfølgelig Twin tuner HD med HDD...:-D
    Ja, helt klart. Den mpeg4-tuneren som de har slapp i Sverige i slutten av mai var uten harddisk - noen som hart noe om mpeg4 med HDD?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 123sub
    Det å parre kort vil bety at hvis du tar ut ditt kort, og plasserer det i en annen tuner, gjerne en lik modell godkjent av CD, så vil det ikke virke. Ditt kort vil kun virke i din tuner, mens mitt kort vil virke i alle tunere.
    Betyr dette at svigerfars kort fra en CD Canal+ pakke han kjøpte for flere år siden vil virke i min CDC-5050 tuner som jeg kjøpte i en CD Local pakke i går?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •